Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 19 år som har et ønske om å bli sunni- muslim.

Men jeg hvet altså ikke hvordan jeg går frem, og evt. hvor jeg kan konvertere :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil advare deg fordi svært mange muslimer mener at det er dødsstraff for å slutte å tro på guden deres, så valget du gjør kan være fatalt.

Millioner av muslimer lever i land der de ikke uten frykt for sitt liv kan velge religion selv.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville ventet med dette til du blir eldre og får litt bredere perspektiv på ting. Rådfør deg med familien din først, især hvis du er norsk og ikke har jøder, kristne eller muslimer i blandt dem. Ta ikke en slik beslutning basert på følelser.

• Liker 6
Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 19 år som har et ønske om å bli sunni- muslim.

Men jeg hvet altså ikke hvordan jeg går frem, og evt. hvor jeg kan konvertere :forvirret:

Hmm, hvorfor vil du dette da ?

Dersom du har satt deg inn i religionen og føler den er den rette for deg burde du vel vite hvordan og hvor du kan konvertere ?

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror hovedinnlegget er en form for misjonering. Noen ønsker å dekke over det ved å stille spørsmål de vet svaret på, slik at det kan oppstå en debatt som forteller hvor og hvordan vi andre kan konvertere.

Det samme gjøres ganske ofte på KG med andre formål. Salg, tjenester, leting etter svake individer, en slags fisketur med agn.

Hvor ofte har vi ikke sett etterlysninger: Vet noen om en synsk på Nesodden? Og så er det den synske selv som utgir seg for søkende og vil makedsføre seg og sine tjenester.

Snikreklame.

Nei takk, jeg skal ikke bli muslim.

• Liker 6
Skrevet

Tror nok du har rett, Kaffelars. Har i.n.g.e.n. tro på at en norsk 19år vil bli sunni-muslim. :popcorn:

• Liker 1
Skrevet

Mange unge kvinner som vil konvertere på nettdebatter viser seg ikke å eksistere.

Jeg er en 50 år gammel mann som vil konvertere til islam for å få meg en ung og underdanig muslimsk kj... ehh kone. Eller to.

Det ville være mer troverdig? :gjeiper:

• Liker 2
Skrevet

Tror nok du har rett, Kaffelars. Har i.n.g.e.n. tro på at en norsk 19år vil bli sunni-muslim. :popcorn:

Det må være for å få "innpass" av en eller annen grunn. Eller en knagg å henge problemene sine på.

Religiøse får sjelden færre psykiske problemer av å tro på en gud.

Skrevet

Jeg er opprinnelig fra Iran, så jeg har vært muslim en gang. Men pga moren er russisk, så valgte familien min å konvertere til kristendommen etter at de var uten religion i et par år.

Jeg velder selv å bli muslim igjen pga jeg føler at det er det rette pga både kultur og religionssyn. Det med at jeg risikrerer dødsstraff dersom jeg vil bytte religion, er nok alerede foskjent, pga i Iran er det dødsstraff dersom noen muslimer konverterer til islam.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er opprinnelig fra Iran, så jeg har vært muslim en gang. Men pga moren er russisk, så valgte familien min å konvertere til kristendommen etter at de var uten religion i et par år.

Jeg velder selv å bli muslim igjen pga jeg føler at det er det rette pga både kultur og religionssyn. Det med at jeg risikrerer dødsstraff dersom jeg vil bytte religion, er nok alerede foskjent, pga i Iran er det dødsstraff dersom noen muslimer konverterer til islam.

Javel ????

Skrevet

TS, du ønsker vel også å flytte til Egypt, var det så?

Skrevet

Jeg trodde alle flytter FRA Egypt.

Skrevet

For å begrunne min sarkasme, så har jeg ca 20 ganger støtt på innleggere som utgir seg for å være 17-19 år gammel norsk jente som ønsker å konvertere til islam. De første gangene svarte jeg saklig og fint. Men alle har hittil vist seg å være bløff.

Innleggene har stort sett vært skrevet av folk som ikke vet noe som helst om norsk livsstil og kultur, og som skriver retorisk slik jeg vet fremmedkulturelle med muslimsk bakgrunn oppfatter og framstiller Norge og norske kvinner. Flere ganger ble de samme underlige vendingene brukt. Også av folka som svarte "henne".

Så det er opplagt noen som driver gjøn med oss, og det er trolig de samme med det samme opplegget. Jeg fikk følelsen av at det er minst 30 år gamle muslimske menn som skriver. Ingen norske jenter ville skrive slik. Men mennene TROR det er slik en norsk jente ville skrive. Og de tror at vi er SÅ teite at vi går på det.

At dette derimot er en koselig norsk jente, det tror jeg på: http://siljeklippen.blogg.no/

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...