Gå til innhold

BH-spiler kan gi rygg/nakke/skulderproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nettopp denne artikkelen:

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/velvare/article704457.ece

Kiropraktor Øistein Holm Haagensen mener at trange bh-er kan være årsaken til at så mange kvinner har problemer med rygg/nakke/skuldre.

Sliter med en vond skulder selv, så jeg synes dette var interessant og tenkte jeg skulle teste å gå uten bh en periode.

Men så leser jeg diverse tråder her der folk har utrolig sterke meninger mot at folk går uten bh. Er det virkelig så farlig? At "alle" går med bh i vår tid er jo et kulturelt fenomen med sterke bånd til motebildet. Reagerer på at folk sier at de synes det er direkte stygt når kvinner går uten bh. Folk argumenterer med at det er naturlig at kvinner går med bh, men ærlig talt, det er det ikke, det er kulturelt betinget. Skjønner at noen kvinner med store bryster trenger litt ekstra støtte, men det er faktisk heller ikke slik at man får hengebryster av å gå uten.

Er det noen som har erfart at de har blitt kvitt problemer i skulder, nakke og rygg av å gå mindre med bh?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blitt kvitt problemer av å gå med riktig BH! Tror det er det viktigste, at man har en BH som faktisk passer og gjør det den skal.

• Liker 5
Skrevet

Kast BH'n og gå uten ei stund du, kanskje du får noen sultne blikk, men kommer an på hvordan du kler deg;-)

Har selv sett samme artikkelen, og var nesten litt skremmende hvilken virkning det hadde på hun jenta som deltar i sekvensen.

Lykke til!

Skrevet

Jeg leste dette og jeg er overbevist om at dette gjelder meg. Har vært svært plaget med smerter i skulder og nakke, og jeg ser eg sammenheng med hvilken type bh jeg bruker.

Skal absolutt bli mer obs når jeg kjøper bh - og bli flinkere med å gå uten!

Skrevet

Yes! Herlig med back-up :)

Skal forsøke en periode uten bh. Får bruke singletter som holder sakene litt på plass uten å stramme for mye.

Skrevet

Hvis du går uten BH og har store pupper kan du faktisk gjøre vondt verre for nakken din. Mange bruker samme størrelsen i BH år etter år. Men kroppen endrer seg. Få tatt en skikkelig måling i butikken. Jeg gjorde det i sommer og gjett hvem som kom med noen overraskene hvin i prøverommet :-) Endelig har jeg fått meg 4 stk. BH som passer. Jeg var ikke den størrelsen jeg trodde, hadde kjøpt både for små og for store BH før. Og husk at størrelsene og fasongen er forskjellig fra merke til merke. Der er en BH for alle der ute :fnise:

Gjest IngvildSF
Skrevet

Det er snakk om BH-er med spiler. Kan da fortsatt bruke BH-er som sportsBH og "bestemor"-BH. Jeg tror også mange har feil størrelse på sine BH-er. Jeg kan ikke si jeg sliter merkbart med rygg/nakke/skulderproblemer, selv om jeg bruker BH med spiler.

Skrevet

hm.. sliter litt med nakke og ryggsmerter.... går med BH med spiler. HELE tiden!

Men jeg har så små pupper, så syns jeg ser så dum ut uten push up eller innlegg... fins det BHer uten spiler med innlegg?

Tenker jeg skal prøve meg med BH uten spiler for å se om det hjelper:)

Skrevet

hm.. sliter litt med nakke og ryggsmerter.... går med BH med spiler. HELE tiden!

Men jeg har så små pupper, så syns jeg ser så dum ut uten push up eller innlegg... fins det BHer uten spiler med innlegg?

Tenker jeg skal prøve meg med BH uten spiler for å se om det hjelper:)

Prøv å gå i en undertøysbutikk og få deg en BH som er tilpasset deg og din kropp. Da kan det hende at du får en BH i pushup med spiler som ikke klemmer på feil steder. :)

En BH som er har riktig størrelse skal ikke klemme og spilene skal gå godt rundt puppen og ende opp omtrent rett under armhulen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok samme test som jenta på klippe. Jeg ble svakere uten bh, enn meg. ;)

Men så har jeg kjøpt bh i undertøysforrettning, med veiledning. IKKE på cubus eller HM. Så tror det er alfa omega att bh'en er riktig størrelse og passform.

Skrevet

hvor mye koster det for en BH som er tilpasset min kropp?

Skrevet

hvor mye koster det for en BH som er tilpasset min kropp?

Det BH'en koster. :)

Skrevet

Intressant:) Takk for at du delte!

Skrevet

Jeg har ikke noen mening hvorvist riktig bh kan gi mindre smerter i skulderen.

Men jeg har en gansk klar mening om at de(n) testen(e) kiropraktoren bruker før og etter å ha tatt av stroppen ikke er like.

Først presser han armen rett ned (som tester generell styrke i hele skulderen, og ikke spesifikt en muskel), mens etterpå presser han rett mot jenta, (som tester mer spesifikt serratus anterior).

Se nøye på denne videoen

Dette trikset er blitt brukt mye i demonstrasjoner av magnetarmbånd o.l. også.

• Liker 4
Skrevet

Ser ikke problemet. Artikkelen handler om for trange BHer. Er det ikke logisk at det ikke er bra med for trange klær? Enten det gjelder BHer, bukser eller sko? Kjøp klær som passer. Enkelt og greitt :) Å gå uten BH for meg, hadde ikke vært aktuelt med mindre jeg hadde hatt A-cup.

Skrevet

Det BH'en koster. :)

aha. så man kan velge seg enellerannen BH, også syr de den om eller noe? uten ekstra utgifter? eller bare finner de en som passer meg best? :P

Skrevet

Ser ikke problemet. Artikkelen handler om for trange BHer. Er det ikke logisk at det ikke er bra med for trange klær? Enten det gjelder BHer, bukser eller sko? Kjøp klær som passer. Enkelt og greitt :) Å gå uten BH for meg, hadde ikke vært aktuelt med mindre jeg hadde hatt A-cup.

er ikke så digg å gå uten BH selv om man har små pupper heller... jeg syns alltid stoffet på overdelen jeg har på meg gnikker sånn på brystvortene mine.. og det er ubehagelig:/

Skrevet

aha. så man kan velge seg enellerannen BH, også syr de den om eller noe? uten ekstra utgifter? eller bare finner de en som passer meg best? :P

De finner en som skal passe deg i størrelse utifra dine mål. Du tar en tur innom en undertøysbutikk, og de tar mål av deg og finner ut hvilken BH-størrelse du bør bruke. Da prøver du forskjellige BH'er og kjøper eventuelt de(n) du har lyst på. :)

Prisen er det BH'en koster. Sannsynligvis et sted mellom 400 og 1000 kr, avhengig av merke.

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kast BH'n og gå uten ei stund du, kanskje du får noen sultne blikk, men kommer an på hvordan du kler deg;-)

Har selv sett samme artikkelen, og var nesten litt skremmende hvilken virkning det hadde på hun jenta som deltar i sekvensen.

Lykke til!

Gammel tråd, men desverre fortsatt aktuell.

Kiropraktorens påstander om trange BHer er ren svindel:

http://tjomlid.com/2014/03/09/bh-tull-fra-kiropraktor/

Anonymous poster hash: 48209...8e9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Gammel tråd, men desverre fortsatt aktuell. Kiropraktorens påstander om trange BHer er ren svindel: http://tjomlid.com/2014/03/09/bh-tull-fra-kiropraktor/ Anonymous poster hash: 48209...8e9

:klappe:

Les, les, les!

Anonymous poster hash: 5ea06...c7a

Anonymous poster hash: 5ea06...c7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...