Gjest BettyBoop28 Skrevet 29. november 2011 #61 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg og min mann har vært gift i 2 år, og har hele tiden prøvd å få barn. Det går ikke så bra, og vi har vært til utredning en stund. Jeg er ferdig utredet, og det er ikke noe galt med meg. Neste steg er altså utredning av min mann. Problemet her er at det jo bare finnes en måte å ta en sædprøve på, og denne metoden er som dere vet ikke akseptert i følge Bibelen. Hva ville dere gjort her? Det føles veldig feil å bryte Guds ord for å bli gravide. Samtidig er dette virkelig vårt største ønske! Skal vi gi opp drømmen om barn? Er det ikke Guds plan for oss? Vi kan jo vurdere adopsjon, men det er jo en fryktelig lang og vanskelig prosess. Er litt oppgitt nå :-( Screw gods words. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #62 Del Skrevet 29. november 2011 Screw gods words. saklig du 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madelene1 Skrevet 29. november 2011 #63 Del Skrevet 29. november 2011 Tror du virkelig at det står står noe i bibelen om hvem man kan "runke etter"? Haha, nei jeg vet ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 29. november 2011 #64 Del Skrevet 29. november 2011 saklig du Hele åpningsinnlegget er usaklig og latterlig. Makan hva man skal henge seg oppi av fanatisk bullshit bare fordi man er kristen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ssecret Skrevet 29. november 2011 #65 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Det står at sex hører hjemme i ekteskapet. Alltid når det snakkes om sex så er det i rammen av eksteskapet. Så det sier vel indirekte at en ikke skal onanere med seg selv. Jeg er kristen, og har skrevet det jeg synes om denne saken tidligere i denne tråden. Men stoler såpass på Gud at han ikke ville vært ond og sagt noe på en så indirekte måte. Han er som regel ganske klar på hva som er rett og galt. Edit: Husk at Gud alltid vil det beste for oss og elsker oss mer enn noen andre kan! Noen ganger er jeg også vært svært usikker og synes det er vanskelig å finne om akkurat det jeg lurer på i bibelen. Da ber jeg om et tegn på om det er galt eller rett, f.eks veldig dårlig samvittighet Endret 29. november 2011 av ssecret 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 29. november 2011 #66 Del Skrevet 29. november 2011 Hele åpningsinnlegget er usaklig og latterlig. Makan hva man skal henge seg oppi av fanatisk bullshit bare fordi man er kristen. jeg tror ikke TS sitt spørsmål er om folk syns meningen hennes er usaklig og latterlig og bullshit. Hun spurte om noen kunne gi henne råd. Hun vil gjerne følge reglene som hun føler og tror på er riktig, og det er derfor ikke til hjelp å si at hun tror på bullshit. spar deg sånne kommentarer, og reager kun hvis du har noe som kan være til hjelp. jeg er verken kristen eller religiøs i det hele tatt, men syns at frekke kommentarer er veldig unødvendig og syns det er viktig å respekt for andre og ikke dømme folk med engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 29. november 2011 #67 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg er kristen, og har skrevet det jeg synes om denne saken tidligere i denne tråden. Men stoler såpass på Gud at han ikke ville vært ond og sagt noe på en så indirekte måte. Han er som regel ganske klar på hva som er rett og galt. Hvorfor faen skal det være synd å ta sedprøve. seden skal jo brukes til noe. Det er om den sløses at det liksom skal være en synd. DUUUH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ssecret Skrevet 29. november 2011 #68 Del Skrevet 29. november 2011 Hvorfor faen skal det være synd å ta sedprøve. seden skal jo brukes til noe. Det er om den sløses at det liksom skal være en synd. DUUUH Du har ikke lest tråden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 29. november 2011 #69 Del Skrevet 29. november 2011 Du har ikke lest tråden... Jeg har lest nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madelene1 Skrevet 29. november 2011 #70 Del Skrevet 29. november 2011 Screw gods words. La meg gjette, du er absolutt ikke kristen, du syns at du er tøff som ikke tror og derfor slenger du ut sånne ting...? eller? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 29. november 2011 #71 Del Skrevet 29. november 2011 La meg gjette, du er absolutt ikke kristen, du syns at du er tøff som ikke tror og derfor slenger du ut sånne ting...? eller? Jeg er for gammel til å synes at jeg er tøff, nei jeg syns at ts er et nek som prioriterer guds ord framfor at mannen skal ta en enkel sædprøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #72 Del Skrevet 29. november 2011 Voks opp Betty. Jeg er også kristen og skjønner TS, selv om jeg syns den åpenbare løsnignen her er at dama runker han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madelene1 Skrevet 29. november 2011 #73 Del Skrevet 29. november 2011 Hele åpningsinnlegget er usaklig og latterlig. Makan hva man skal henge seg oppi av fanatisk bullshit bare fordi man er kristen. Føler du deg bedre nå, betty? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ssecret Skrevet 29. november 2011 #74 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg har lest nok. Tydeligvis ikke, for jeg har gjort det ganske klart at jeg er 100 % sikker på at onani er akseptert i kristendommen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madelene1 Skrevet 29. november 2011 #75 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg er for gammel til å synes at jeg er tøff, nei jeg syns at ts er et nek som prioriterer guds ord framfor at mannen skal ta en enkel sædprøve. Et nek? hva i alle dager er det for en ting å si? Eier du ikke respekt!? Jeg har sett at du i tråd etter tråd etter tråd oppfører deg på denne måten imot mennesker her inne, og det er på tide at du tar deg litt sammen! Ts er ei kristen dame med en sterk tro og det må hun få lov til å ha uten av du eller noen andre skal begynne å kalle henne får et nek fordi hun ikke vil trosse guds ord!! Jeg er heller ikke kristen men jeg respekterer at andre er det og folk må få lov til å tro akkurat hva de vil uten at jeg skal komme å hakke på dem! kanskje du burde begynne å gjøre det samme, betty? respektere dine medmennesker?! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genay Skrevet 29. november 2011 #76 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg synes kristne virker usedvanlig opptatt av synd ift. sex, det er nok mange andre synder Gud/Jesus synes er viktigere enn dette. Tenk på alle de syndene du begår i hverdagen ts. Hvorfor er du så opptatt av seksuell synd. Må si meg enig med andre lenger opp. Folk med så konservativ og tragisk livssyn, bør ikke få barn. Å bli oppdratt etter disse reglene virker som barnemishandling. Hvis du er så heldig å få barn, skal du forby dette barnet å ha sitt eget sexliv, når den tid kommer? Nei, bli heller litt mer opptatt av de virkelige problemene i verden. Men du er villig til å bli gravid via medisink hjelp? Hvis dette er tilfelle, synes jeg det er du som plukker ut av kristendommen det du synes er greit for deg. Ifølge bibelen skal man ikke tukle med Guds skaperverk. Ikke for at jeg mener dette. Har etter over 40 år funnet ut at hele religionen er laget for å ha noe å tro på når dagene blir tunge. Det er flott, men man kan like gjerne tro på hva som helst. Troen er til for å hjelpe deg, ikke lage vanskeligheter for deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #77 Del Skrevet 29. november 2011 Så lenge det er ektemannens sæd og konens egg det lages barn av, så gjør de ikke noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ssecret Skrevet 29. november 2011 #78 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg synes kristne virker usedvanlig opptatt av synd ift. sex, det er nok mange andre synder Gud/Jesus synes er viktigere enn dette. Tenk på alle de syndene du begår i hverdagen ts. Hvorfor er du så opptatt av seksuell synd. Må si meg enig med andre lenger opp. Folk med så konservativ og tragisk livssyn, bør ikke få barn. Å bli oppdratt etter disse reglene virker som barnemishandling. Hvis du er så heldig å få barn, skal du forby dette barnet å ha sitt eget sexliv, når den tid kommer? Nei, bli heller litt mer opptatt av de virkelige problemene i verden. Men du er villig til å bli gravid via medisink hjelp? Hvis dette er tilfelle, synes jeg det er du som plukker ut av kristendommen det du synes er greit for deg. Ifølge bibelen skal man ikke tukle med Guds skaperverk. Ikke for at jeg mener dette. Har etter over 40 år funnet ut at hele religionen er laget for å ha noe å tro på når dagene blir tunge. Det er flott, men man kan like gjerne tro på hva som helst. Troen er til for å hjelpe deg, ikke lage vanskeligheter for deg. Det er tre ting jeg ikke er helt enig i. Ingen trenger å være enige med meg, jeg skriver tross alt fra et individuelt kristent ståsted. Jeg forstår veldig godt det du skriver i og med at du ikke er kristen og antagelig ikke leser bibelen, noe jeg heller ikke hadde giddet hvis jeg ikke var det heller. men.. 1. Bibelen sier at misbruk av sex er en av de største syndene av alle, fordi man synder ikke bare mot seg selv, men også mot den andre. Dette gjelder selvfølgelig f.eks mord også. Makes sense? 2. TS plukker ikke ting ut av kristendommen og gjør dem ok hvis de bestemmer deg for å ta sædprøven, fordi det står ikke i bibelen at onani er synd. Mange kristne har tolket dette ut av en tekst som handler om noe helt annet, og tar det ut av sammenheng(noe jeg har skrevet mer om tidligere i tråden). 3. Troen er til for å hjelpe, men det kan ofte være vanskelig å gjøre det som Gud mener er best for seg(litt sånn som forholdet mellom et barn og en forelder). Jeg skriver ikke for å rakke ned på innlegget ditt, men det var et godt eksempel på mange av de misoppfatninger som er der ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genay Skrevet 30. november 2011 #79 Del Skrevet 30. november 2011 Vil gjerne at du siterer bibelen på at sex er en av de største syndene, hvor står det? Jeg har nemlig lest masse i bibelen, gått på Alfa kurs osv. vært med i speider, tensing yngres, you name it. Jeg mente å si at det å få medisinsk hjelp til å bli gravid, er vel ikke stole på at Gud tar den riktige beslutningen for deg. Uansett er jeg kjempeglad for at jeg har et sunt og kritisk syn på religiøs tro. Ta den avgjørelsen som føles riktig for deg, ikke la skrifter som er skrevet i en tid hvor det var viktig å leve etter disse reglene for at samfunnet skulle kunne fungere. Man må se bibelen i historisk perspektiv. Det fungerte i en tid hvor samfunnet ikke ble styrt av lover, men religion. Hvis man tar dette bokstavelig, så er det mange andre ting du må forholde deg til også. Da havner du på nivå med islamistene og det vil jeg kalle fanatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ssecret Skrevet 30. november 2011 #80 Del Skrevet 30. november 2011 Vil gjerne at du siterer bibelen på at sex er en av de største syndene, hvor står det? Jeg har nemlig lest masse i bibelen, gått på Alfa kurs osv. vært med i speider, tensing yngres, you name it. Jeg mente å si at det å få medisinsk hjelp til å bli gravid, er vel ikke stole på at Gud tar den riktige beslutningen for deg. Uansett er jeg kjempeglad for at jeg har et sunt og kritisk syn på religiøs tro. Ta den avgjørelsen som føles riktig for deg, ikke la skrifter som er skrevet i en tid hvor det var viktig å leve etter disse reglene for at samfunnet skulle kunne fungere. Man må se bibelen i historisk perspektiv. Det fungerte i en tid hvor samfunnet ikke ble styrt av lover, men religion. Hvis man tar dette bokstavelig, så er det mange andre ting du må forholde deg til også. Da havner du på nivå med islamistene og det vil jeg kalle fanatisk. Jeg har sjekket det opp, og det står faktisk ikke det nei Jeg blandet ordene i dette verset: "Men den som driver hor, synder mot sin egen kropp" + at noen sa en gang at det var en av de største syndene, men jeg har heller ikke sett bibelvers på dette. Som du sier må vi tolke bibelen i historisk perspektiv og i forhold til samfunnet. Hvem sier at medisinsk hjelp ikke er Guds vilje eller Guds måte å hjelpe på? Hvis man ber om noe, er det ikke alltid det skjer automatisk eller at man får det i hånda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå