AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg og min mann har vært gift i 2 år, og har hele tiden prøvd å få barn. Det går ikke så bra, og vi har vært til utredning en stund. Jeg er ferdig utredet, og det er ikke noe galt med meg. Neste steg er altså utredning av min mann. Problemet her er at det jo bare finnes en måte å ta en sædprøve på, og denne metoden er som dere vet ikke akseptert i følge Bibelen. Hva ville dere gjort her? Det føles veldig feil å bryte Guds ord for å bli gravide. Samtidig er dette virkelig vårt største ønske! Skal vi gi opp drømmen om barn? Er det ikke Guds plan for oss? Vi kan jo vurdere adopsjon, men det er jo en fryktelig lang og vanskelig prosess. Er litt oppgitt nå :-(
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Her hadde jeg syndet og bedt om tilgivelse etterpå. 5
Gjest Regza Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 Man følger reglene til troen man tilhører, ellers er det jo ikke noe vits. Man kan jo ikke bare kaste vekk reglene man syns ikke passer der og da. Da kan man like gjerne drite i hele greia. 4
Sebbb Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 Synes nesten problemstillingen fordummer den Guden du tror på jeg. Tror du VIRKELIG at en intelligent og høyere makt ville ha NEKTET dere onani i denne situasjonen? Hva med ejakulasjonen som finner sted når mannen sover da? Sæden må ut uansett den. Og om man ikke onanerer - så vil dette skje om natten. Synes kristne er søte på en utrolig utrolig utrolig naiv måte. 11
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 gud sender dere til helvete om det skjer!!!! nei, alvorlig talt. Gjør det. Noen ganger må dere sette det naturlige fremfor religionen. Og å runke er en naturlig måte å få ut sæden. Det er ikke synd eller noe.
Gjest Sobril Skrevet 14. oktober 2011 #6 Skrevet 14. oktober 2011 Synes nesten problemstillingen fordummer den Guden du tror på jeg. Tror du VIRKELIG at en intelligent og høyere makt ville ha NEKTET dere onani i denne situasjonen? Hva med ejakulasjonen som finner sted når mannen sover da? Sæden må ut uansett den. Og om man ikke onanerer - så vil dette skje om natten. Synes kristne er søte på en utrolig utrolig utrolig naiv måte. Som om jeg skulle sagt det selv (har god erfaring med en mor som er pinsevenn).
tuji Skrevet 14. oktober 2011 #7 Skrevet 14. oktober 2011 Er dette et seriøst innlegg? Jeg er kristen, og ser absolutt ikke på onani som synd. 4
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 14. oktober 2011 #8 Skrevet 14. oktober 2011 Kan ikke du onanere ham da Jeg kan si med 100% sikkerhet at du ikke får hår i håndflaten! 1
ssecret Skrevet 14. oktober 2011 #9 Skrevet 14. oktober 2011 Er usikker på om denne tråden her er seriøs, men siden jeg er kristen har jeg behov for å svare på dette her. Det står ingen, jeg gjentar, INGEN plass i bibelen at onani er synd. Alt i bibelen handler om hvor man har hjertet sitt, og dere har hjertet på riktig plass. Gud sier at synd er noe som kan skade seg selv eller noen andre. 2
Sinner Skrevet 14. oktober 2011 #10 Skrevet 14. oktober 2011 Det er jo på ingen måte synd med onani iflg bibelen, tror nok jesus dro den selv på kjedelige dager kjære deg Hvis det er så ille så bli med han da, og hopp av i svingen og håp på en dråpe eller to i koppen. 1
Saleried Skrevet 14. oktober 2011 #11 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg og min mann har vært gift i 2 år, og har hele tiden prøvd å få barn. Det går ikke så bra, og vi har vært til utredning en stund. Jeg er ferdig utredet, og det er ikke noe galt med meg. Neste steg er altså utredning av min mann. Problemet her er at det jo bare finnes en måte å ta en sædprøve på, og denne metoden er som dere vet ikke akseptert i følge Bibelen. Hva ville dere gjort her? Det føles veldig feil å bryte Guds ord for å bli gravide. Samtidig er dette virkelig vårt største ønske! Skal vi gi opp drømmen om barn? Er det ikke Guds plan for oss? Vi kan jo vurdere adopsjon, men det er jo en fryktelig lang og vanskelig prosess. Er litt oppgitt nå :-( Å Herregud, våkn opp! Enten så er det ikke meningen at dere skal få barn, for om dere skulle fått ville Gud ha gitt dere ett, sant? Alternativt så er religion (alle religioner) noe avleggs tøv som våre forfedre diktet opp fordi de ikke visste bedre. I første tilfelle bør du være tilfreds med at Guds vilje skjer på jorden som i himmelen, og at din misjon i livet er noe annet enn å lage barn. I siste tilfelle bør du snarest komme deg ut av kristendomspsykosen og få et litt mer realistisk syn på livet. Ditt valg. (Når det er sagt synes jeg barnevernet skal gripe inn ovenfor "rettroende" religiøse familier, for å hindre at barn vokser opp med ulike vrangforestillinger som f.eks. at det er galt å onanere ) 4
Gjest Spinell Skrevet 14. oktober 2011 #12 Skrevet 14. oktober 2011 Er usikker på om denne tråden her er seriøs, Jeg tenkte det samme, og beklager på det sterkeste hvis jeg tar feil. Hvis jeg har rett vil jeg egentlig bare foreslå at du spør svigermoren din om strikkeoppskrifter til katteklær først som sist. 4
Ekerilar Skrevet 14. oktober 2011 #13 Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Skal vi gi opp drømmen om barn? Er det ikke Guds plan for oss? Med tanke på deres virkelighetsoppfatning og syn på seksualitet så mener jeg at det er best at dere ikke får muligheten til å påvirke barn. Libertina: Applaus :D Endret 14. oktober 2011 av Ekerilar 6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #14 Skrevet 14. oktober 2011 Tror Gud oppfant troll også, hvis jeg ikke husker helt feil.
Lutetium 71 Skrevet 14. oktober 2011 #15 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg og min mann har vært gift i 2 år, og har hele tiden prøvd å få barn. Det går ikke så bra, og vi har vært til utredning en stund. Jeg er ferdig utredet, og det er ikke noe galt med meg. Neste steg er altså utredning av min mann. Problemet her er at det jo bare finnes en måte å ta en sædprøve på, og denne metoden er som dere vet ikke akseptert i følge Bibelen. Eh.. HÆ? Har du diskutert dette med mannen din? Er det dette han selv mener også? Det går vel forsåvidt an å samle opp det som renner ut av vaginaen, og sende det inn til testing, men dette blir for dumt! 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #16 Skrevet 14. oktober 2011 Hvorfor tror dere dette er tull? Jeg er da langt fra eneste som har denne meningen om Guds ord. Det står ganske tydelig skrevet... Og som en over her sa, man kan ikke bare plukke bort det som ikke passer en, skal man kalle seg kristen må man også forholde seg til sine åndelige plikter. Jeg ønsket svar fra noen som er kristne selv og kanskje har vært i en lignende situasjon. Har ikke noen vi kan snakke med om dette, det blir ALTFOR personlig å opp noe som har med seksualitet å gjøre med presten. TS
Bonito Skrevet 14. oktober 2011 #17 Skrevet 14. oktober 2011 Hvorfor er onani en synd egentlig? Litt vanskelig som ikke-troende å forstå sånt føler jeg. 1
Ekerilar Skrevet 14. oktober 2011 #18 Skrevet 14. oktober 2011 Det sier seg selv, ønsker du å følge reglene så må du gjøre det! Da er det guds plan at du og din mann ikke skal få barn, og det burde dere være takknemlige for. Men på et punkt tar du grundig feil: Det står ikke ganske klart i bibelen at man ikke skal onanere. Hvis det var tilfellet hadde ikke millioner av kristne verden over vært uenige med deg. 2
liv Skrevet 14. oktober 2011 #19 Skrevet 14. oktober 2011 Bibelen var skrevet før en hadde teknologien. En kan jo si det sånn at gud har skapt de som har laget teknologien og dermed er det en del av den verden vi lever i. Han har skapt sperm slik at det kan overleve i en kopp. Ville han gjort det om han mente det var feil? 2
waco Skrevet 14. oktober 2011 #20 Skrevet 14. oktober 2011 Er usikker på om denne tråden her er seriøs, men siden jeg er kristen har jeg behov for å svare på dette her. Det står ingen, jeg gjentar, INGEN plass i bibelen at onani er synd. Alt i bibelen handler om hvor man har hjertet sitt, og dere har hjertet på riktig plass. Gud sier at synd er noe som kan skade seg selv eller noen andre. Ikke alt i bibelen handler om hvor man har hjertet sitt. For eksempel moselovene har en hel rekke straffemetoder man skal bruke mot mennesker som bryter lovene. Men det Onan gjorde, var ondt i Herrens øyne, og han lot også ham dø. første mosebok, kapittel 38. Til deg ssecret som mener at det IKKE STÅR NOEN STED!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå