Gå til innhold

Hvor finne leker til skoleflink vitenskaps-nerdejente på 7?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe julegaver til ei vitebegjærlig jente på 7 år. Hun har bøker om verdensrommet og kan mye om dette, så jeg vil gi henne leker/forskersett e.l. om andre emner.

Jeg leter etter en spesifikk barneglobus (med bilder av dyr osv på de ulike verdensdelene, og med tilhørende bok), men jeg finner det ikke verken på nett eller i butikker.

Noen tips til hvor jeg kan finne dette, og evt andre passende leker/bøker? Interessefeltet er vidt, men altså stort sett innenfor "naturvitenskap" og Newton-land.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med de Einstein lekene? Jeg husker ikke hva de heter men det er en fyr utenpå med stort hvitt hår :P De er kanskje til barn fra 8+ når jeg tenker meg om, mulig de har forskjellige alderstrinn på de. Det er ihvert fall sånne leker som barna lager selv, f.eks innbruddsalarm, elektrisk motor, sprettballer osv. Fåes på lekebutikker og bokbutikken.

Hvis du bort i Bergens-området burde du stikke innom VilVite, de har masse rart!

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg gikk også inn her for å foreslå eksperimentsett. Se for eksempel her.

Jeg har gitt bort sånne ved noen anledninger og det har vært suksess for både foreldre og barn.

Skrevet

Har du sett på utenlandske nettsider, f.eks. amazon.co.uk?

Søker du etter "globe" der finner du mye, bl.a. en globus med dyr på, som du var på jakt etter.

Skrevet

Hvcor bor du da? Her i Trondheim har jeg sett noen sånne naturvitenskap-leker og andre litt spesielle og interessante leker og bøker på butikken tilknyttet vitensenteret. Det er sikkert sånne vitensenter/teknisk museum o.l i andre byer også?

Skrevet

Det er en amerikansk nettside (som jeg forsåvidt ELSKER) som heter ThinkGeek. De leverer veldig raskt (tror de kom på døra mi etter tre dager sist gang jeg bestilte noe), og har mye kult! De har også nerdeleker for barn på denne linken. Mye kult! Eneste minuset er at frakten kanskje er litt dyr...

... men når jeg kan kjøpe meg dusjforheng med periodesystemet på og plastilina som skifter farge/er magnetisk så er det verdt det ;)

Gjest navnelapp
Skrevet

Viss du bur rundt Oslo brukar dei å ha masse fint for "slike barn" i butikken på teknisk museum.

• Liker 1
Skrevet

Nomaden http://www.nomaden.no i Oslo har globuser. Her er en for barn med dyr på: http://www.nomaden.no/main/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=16538&category_id=14&back_list=1&option=com_phpshop&Itemid=1

Kan godt være en litt større med vanlig kart og innebygget lys er populært også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...