Gå til innhold

Gaver til gjester som kommer til bryllup

Daxi

Anbefalte innlegg

Jeg ser at USA har den tradisjonen med å gi "favors" til gjestene. synes det virker spennende. Jeg har lyst til det samme, men vet ikke helt hva jeg skal gi... tenkte på denne...

men uansett, synes dere at dette blir for rart? har ikke sett det samme på norske brylluper så jeg tviler litt på om jeg skal gjøre det selv.

Også må jeg si at grunnen for at jeg har tenkt meg dette er fordi vi skal ha litt overskudd på bryllupet siden vi ikke skal invitere så mange gjester så si kan gi oss råd til å gi "favors"

noen her som har erfaring med dette eller ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist jeg var i et bryllup så fikk alle gjestene en søt liten gave. Alle mennene fikk en liten beholder med krydder til matlaging og en liten lapp hvor det stod hva det var, og forslag til bruk, mens kvinnene fikk en liten eske med tørkede blomster som man kunne plassere i rommet, skapet, en hylle etc. Også med denne fulgte det med en liten lapp om hva det var, bruksområde og en kort koselig hilsen fra brudeparet. Synes det er i grunn litt kos med det - brudeparet uttrykker glede for at du kommer :)

Men det er ikke et must. Likte ditt forslag og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i bryllup både med og uten favors.

Jeg tenker ikke så mye over det, men det er kjempekoselig å få som gjest, altså!

Så lenge det ikke er noe kleint, som en penn eller leppepomade med brudeparet på, eller noe annet rask som bare havner i ei roteskuffe.

Sist bryllup jeg var i, fikk vi en papirpose med hjemmelagde småkaker i, da vi reiste hjem. Utpå posen var det trykket

T

A

K

K

og "monogrammet" til brudeparet.

Kjempefint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt noe står jeg glatt over. Spar de kronene. Har liten verdi for gjestene samt pes å måtte huske på å ta det med når man drar.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenkte på å lage en "breakfast in a bag" (istedet for box :fnise: ) men da ville jeg legge et glass med kakao blanding med mashmallows med en klistremerke på glasset med monogram og dato. Legge på småkaker og kanskje en porselenkrus uten logo. Så det blir likt til menn og kvinner...

har sett på favors som blir solgt på ebay og andre sider og de har mange hjerter og ting som ser litt "cheesy" ut... kanskje for feminine også... hvilke mann hadde gått rundt med en nøkkelring med hjerte der det står A&N <3 ??? Ser for meg at pappa hadde blitt "glad" med en sånn gave :fnise:

kanskje jeg bør gå for mere nøytrale ting?

Endret av Natalie_M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenkte på å lage en "breakfast in a bag" (istedet for box :fnise: ) men da ville jeg legge et glass med kakao blanding med mashmallows med en klistremerke på glasset med monogram og dato. Legge på småkaker og kanskje en porselenkrus uten logo. Så det blir likt til menn og kvinner...

har sett på favors som blir solgt på ebay og andre sider og de har mange hjerter og ting som ser litt "cheesy" ut... kanskje for feminine også... hvilke mann hadde gått rundt med en nøkkelring med hjerte der det står A&N <3 ??? Ser for meg at pappa hadde blitt "glad" med en sånn gave :fnise:

kanskje jeg bør gå for mere nøytrale ting?

Synes ditt forslag høres bra ut jeg :jepp: Nøytrale ting er bra det, ellers kan du lage en versjon for damer og en for menn :fnise: Men likte ditt forslag! tror nok de fleste hadde likt det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ditt forslag høres bra ut jeg :jepp: Nøytrale ting er bra det, ellers kan du lage en versjon for damer og en for menn :fnise: Men likte ditt forslag! tror nok de fleste hadde likt det ja.

det høres enda bedre ut... men hvordan tror du at en versjon for menn hadde sett ut? kanskje istedet for kakao, kaffe? eller annen farge på krusene?

kanskje legge inn et takkekort i samme slengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres enda bedre ut... men hvordan tror du at en versjon for menn hadde sett ut? kanskje istedet for kakao, kaffe? eller annen farge på krusene?

kanskje legge inn et takkekort i samme slengen?

kaffe er ikke en dum ide nei, og en mørk farge på krusene ja :) Så får de hvert "sitt" krus :)

Synes takkekort er hyggelig jeg, det trenger ikke å være så langt, en setning eller to fungerer fint det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffe er ikke en dum ide nei, og en mørk farge på krusene ja :) Så får de hvert "sitt" krus :)

Synes takkekort er hyggelig jeg, det trenger ikke å være så langt, en setning eller to fungerer fint det!

takk for din mening, tror jeg skal absolutt gå for det, gleder meg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at de fleste av oss har nok krus hjemme og ønsker ikke et til. Da vil jeg heller ha kaffe og sjokolade. Noe som jeg kan kose meg med og som forsvinner og ikke bare blir hyllefyll.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal ha slike gaver i mitt bryllup så blir det nok noe spiselig (så TS, din ide var jo kjempebra), for tror ikke en kakespade med initialene til brudeparret er så veldig stort å få med seg hjem. Slike ting ender vel opp i roteskuffen...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i bryllup med og uten slike gaver. Det er selvsagt hyggelig, men med en gang man reiser seg fra bordet, så synes jeg det blir stress å skulle passe på gaven og huske å ta den med hjem.

Det var jo flotte gaver du tenkte å gi. Hvis du er fast bestemt på å gi noe, så gi noe spiselig som er passe sunt, altså ikke sjokolade, LoveHearts, kjeks, kaker e.l. Krus har vi skapet fullt av (så det ville blitt kastet, eller vi hadde latt det stå igjen). Krydderblanding eller en god kaffe hadde nok jeg satt mest pris på av forslagene her i tråden.

Men aller helst hadde jeg foretrukket å ikke få en slik gave, selv om det er hyggelig der og da. En slik gave er egentlig helt unødvendig, og lite miljøvennlig...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det, ga alle gjestene små ruller med Love Hearts, hvor det sto Just Married på utsiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle jeg som gjest fått en gave måtte det vært noe spiselig, jeg ikke trengte å ta med hjem ;)

Det var det vi tenkte også:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på noe spiselig, i hvert fall! Hjemmelagde sjokoladetrøfler eller småkaker eller noe slikt. Breakfast box så jo fantastisk ut, jeg ville blitt overlykkelig!

Og ang. det å "passe på" gaven etter middag; på diverse bryllupsblogger har jeg sett bilder av alle gavene samlet - slik at gjestene plukker de med seg når de drar :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ang. det å "passe på" gaven etter middag; på diverse bryllupsblogger har jeg sett bilder av alle gavene samlet - slik at gjestene plukker de med seg når de drar :)

Det hørtes ut som en lur ide hvis man ønsker gaver til gjestene :tommelopp:

Men jeg mener fortsatt at gaver til gjestene er fullstendig unødvendig. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en lur ide hvis man ønsker gaver til gjestene :tommelopp:

Men jeg mener fortsatt at gaver til gjestene er fullstendig unødvendig. ;)

Ja kanskje, men jeg hadde tenkt på det siden det ikke blir mange gjester på mitt bryllup (kanskje 6) så det kompenserer på en måte, vi skal ikke bruke mye penger på bryllup uansett så vi har litt overskudd til de gavene. Det med kruset kan være sant, men siden jeg kjenner godt de folka som kommer på bryllupet (nærmeste familie) så vet jeg at de ikke kommer til å kaste krusene, jeg vet at alle hadde hatt bruk for de.

Men det er alltids greit å vite hva gjestene trenger og ikke trenger før man bestemmer seg for å gi noe til dem tror jeg. Alle liker vel mat må jeg tro :fnise: og er helt enig i at man må passe seg for å gi masse skrap som ender nederst i skuffene som det mange sa her.

kanskje når jeg har laget ferdig mine favors kan jeg poste bilder av det finale produktet??? :D (gifter meg i Februar så jeg ber om litt tålmodighet :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempestas å få en liten ting, som gjest. Ville ha elsket en slik breakfast box eller noe - hyggelig å ha med seg når man reiser hjem fra festen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun der Fotballfrue hadde noe gaver til gjestene, spiselig og drikkelig:

http://bloggfiler.no/fotballfrue.blogg.no/images/417543-7-1277383703769.jpg

http://bloggfiler.no/fotballfrue.blogg.no/images/417543-7-1277383771785.jpg

Synes det er kult med noe så gjennomført, samtidig var bloggen hennes det første stedet jeg hørte om/så gaver til gjestene, og jeg har ikke sett noe til det etter før denne tråden her. Så det er virkelig ikke noe jeg forventer som gjest i et bryllup. Men jeg hadde ikke sagt nei takk til noe spiselig, nips hadde jeg antageligvis glemt igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...