Gjest Helena Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Hei! Har begynt å tenke litt på om jeg kanskje bør la være og få barn. Jeg er i midten av 20årene og har de siste årene blitt mer og mer sikker på at jeg ønsker og stifte familie og få barn etterhvert. Men jeg er ikke særlig pen, og siden folk flest ender opp med partnere på sitt eget nivå så er ikke samboeren min objektivt sett spesielt kjekk. Bør vi egentlig få barn da? Er det rettferdig mot barnet? Det er kanskje ikke sånn at alle barn ligner helt på foreldrene sine, men de fleste ligner jo litt. Og jeg vet ikke om det er egoistisk og få barn som kanskje blir under middels pene, når samfunnet nå er tilrettelagt mest for de som har utseende med seg. Jeg er så usikker nå, for det siste jeg vil er jo at et eventuelt barn skal få det vanskelig fordi vi har ført våre dårlige gener videre. Er det noen som har noen taker rundt dette?
Kassiopeia Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Er du seriøst? Hvis det er grunnlaget ditt for at man ikke burde få barn, så er jeg enig i at du kanskje bare skal la være! 4
Sebbb Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 Kjør på, sier jeg. Få barn. Den problemstillingen der var særdeles overfladisk - selv om kanskje intensjonen er nobel.
Sebbb Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 ...MEN sørg for all del og gi all kjærlighet i verden til dette barnet. 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 Hvis du velger å få barn, ville jeg i alle fall gitt barnet masse kjærlighet og ikke oppfostret det i troen på at samfunnet er mest tilrettelagt for de pene. Mange mindre pene er jo sjarmerende og smarte mennesker som alle elsker. Men da må man få kjærlighet og støtte i barndommen så man får utvikle den personligheten og det potensialet man har. 1
She_Leiva Skrevet 14. oktober 2011 #6 Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Det frister og bare skrive ja her fordi det blir så latterlig. edit: Skrivefeil. Endret 14. oktober 2011 av She_Leiva 6
-Jiinxs- Skrevet 14. oktober 2011 #7 Skrevet 14. oktober 2011 Stakkar folk som tenker på denne måten. 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #8 Skrevet 14. oktober 2011 Da burde jeg iallefall ALDRI få barn. Jeg har dårlig syn, overbitt, har allergier, de fleste kvinnene i familien opplever å bli deprimert en eller gang i livet... For en uansvarlig person jeg er hvis jeg noengang bestemmer meg for å få barn
Wearyourpassion Skrevet 14. oktober 2011 #9 Skrevet 14. oktober 2011 Det er indre skjønnhet som teller. Få barn og gi det ubetinget kjærlighet, så skal du se hva som skjer 2
Gjest Spinell Skrevet 14. oktober 2011 #10 Skrevet 14. oktober 2011 Se deg omkring, og du vil finne at det er flust av folk som ikke akkurat ser ut som noen fruktfat, men som likevel får barn. Merkelig nok blir mange av barna riktig så pene også. 3
Gjest Wanted Skrevet 14. oktober 2011 #11 Skrevet 14. oktober 2011 For en trist lesning.. Slik må du ikke tenke, kjære deg! Samfunnet er mer enn bare å være pen. 2
sofie777 Skrevet 14. oktober 2011 #12 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg er enig med alle over, men vil også si at det er mulig for "stygge" foreldre å få nydelige barn. Har du sett bildene fra premieren av Johnny English Reborn, av Rowan Atkinson og hans datter. Han er jo gørrstygg (ville ikke ha vunnet noen kjekkeste mann-konkurranse i hvert fall), men datteren kunne vært modell. Har du også sett enkelte som har vært med i Idol eller lignende? På første audition er de helt normale og gjennomsnittlig pen, men ved hjelp av folk rundt seg (spesielt etter at de har fått platekontrakt) som forteller dem nøyaktig hvilke kremer som passer for dem og hvilke klær som passer dem best, både fasong og farge, og gjerne også har lagt opp trenings- og kostholdsprogram for dem, så blir de så pene at de nesten er uoppnåelige. Men eneste forskjellen er at de har penger (eller folk bak med penger) som de kan bruke på riktige ting. Så et pent utseende kan skapes selv om man kanskje ikke har det fra naturen av. Men jeg synes de aller fleste er pene på en eller annen måte. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #13 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg håper at mine fremtidige barn blir friske, trygge, glade og tilfredse. Jeg har aldri bekymret meg for om de skulle bli mindre pene, det er uansett likegyldig. Hvis det er viktig for deg, bør du nok la være å få barn ja. De vil uunngåelig ligne på deg og din mann. Da bør du i hvert fall først jobbe med ditt eget dårlige selvbilde, slik at du ikke overfører dette til barna dine. 2
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2011 #14 Skrevet 14. oktober 2011 Pene folk kan få en del opp i hendene som gjennomsnittlige og mindre pene ikke får gratis, men det er da virkelig mange lite pene mennesker som lykkes, finner kjærligheten og har et flott liv!
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #15 Skrevet 14. oktober 2011 Det er indre skjønnhet som teller. Få barn og gi det ubetinget kjærlighet, så skal du se hva som skjer Indre skjønnhet er ikke annet enn en trøst for de stygge. Mennesker som ser bra ut har ofte mer indre skjønnhet enn stygge. Jeg har faktisk opplevd mer "indre skjønnhet" fra de pene, de er ikke så bitter og sur, og hater alt. 3
Gjest Wanted Skrevet 14. oktober 2011 #17 Skrevet 14. oktober 2011 Mange pene barn har stygg foreldre. Er jo bare til å se på Little miss perfect, som går på kanal FEM. Det er utelukkende stygge foreldre. 4
Gjest redstar Skrevet 14. oktober 2011 #18 Skrevet 14. oktober 2011 Synes det veldig synd at du tenker slik som dette. Fikk nesten lyst til å svare JA pga at det er så idiotisk spm, sorry meg men.. Alle som ønsker å få barn, synes jeg bør få barn. Og oppdras på "riktig" måte uten synspunkter som tilsier at det finnes "stygge" mennesker og "pene" mennesker... Og at verden er slik... 1
Brunhilde Skrevet 14. oktober 2011 #19 Skrevet 14. oktober 2011 Mange pene barn har stygg foreldre. Og mange pene foreldre har mindre pene barn... 5
Sinner Skrevet 14. oktober 2011 #20 Skrevet 14. oktober 2011 Skjønnhet er subjektivt. Det kan godt være du er pen du, de fleste mennesker jeg oppfatter som pene har ihvertfall ikke det intrykket av seg selv. Har møtt et par mennesker som har sagt at de er over middels pene men jeg har ihvertfall ikke syntes det. Og jeg har god smak :gjeiper: Så sett i gang å få barn hvis du vil ha, blir sikkert en attraktiv skapning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå