applecider Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Hei Jeg lurer på hvordan vi skal gjøre et med ringer, vil ha ringer begge to. Er det slik at ringene vi skal bruke som forlovelsesringer, er de samme ringene som blir gifteringer senre? Hva har dere gjort?
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Vi kjøpte nye ringer til bryllupet, for vi var ikke helt fornøyd med forlovelsesringene. 1
bobbi Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 Vi skal bruke de samme ringene som da vi forlovet oss, men dette er jo noe man kan bestemme helt selv
Klematis Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 Vi brukte de samme. Helt vanlige, glatte gullringer til begge to. Tenkte egentlig å gravere inn begge datoene, men det var kun plass til en så da ble det bryllupsdatoen. Forlovelsesdatoen er veldig lite viktig for oss, og tror vi må tilbake og kikke på bilder for å huske når det var. Mannen sier nå at han synes de er litt kjedelige, og at vi kanskje kunne kjøpe nye til 10-års brullupsdagen. Vi får se. Jeg liker at ringene ser ut som typiske gifteringer
She_Leiva Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Som regel har man ett sett med forlovelsesringer og ett sett gifteringer. Man velger selv om man vil bruke begge hele tiden eller om man bare vil bruke gifteringen. Det er forskjellig fra par til par. En venninne av mamma gjorde noe jeg iallefall syntes var lurt. Hun hadde kjøpt forlovelsesringer i hvitt gull og da de giftet seg, så synes hun at de var litt for dyre til å bare ligge og støve ned, så de smelta de om til gifteringer. LURT! Gifteringer er gjerne litt mer massive enn forlovelsesringer. Vi har forlovelsesringer i sølv, men når jeg gifter med er jeg bestemt på at jeg skal ha hvitt gull. Endret 14. oktober 2011 av She_Leiva
applecider Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 14. oktober 2011 Takk for svar damer Jeg synes det er trist hvis forlovelsesringene luir liggene i en skuff og støve ned til fordel for gifteringene. Men å smelte de om til gifteringer var jo lurt, noen som vet hva det skulle koste å smelte om ringer på dn måten? En annen ting jeg lurer på er, hva det står i forlovelsesringene deres? Feks. dere som graverte inn navn og dato i forlovesesringene, hva gjør dere når dere skal bruke dem som gifteringer i fth gravering da?
Klematis Skrevet 14. oktober 2011 #7 Skrevet 14. oktober 2011 Vi graverte ikke noe i dem så lenge de var forlovelsesringer. Det var de uansett i mindre enn et halvt år Leverte dem inn til pussing og gravering før bryllupet og satte dem på nyshina i kirka
applecider Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. oktober 2011 Vi graverte ikke noe i dem så lenge de var forlovelsesringer. Det var de uansett i mindre enn et halvt år Leverte dem inn til pussing og gravering før bryllupet og satte dem på nyshina i kirka Okay:) Tenker at nå har vi store utgifter i forbindelse med oppussing og kanskje ikke skal bruke voldsomt mye penger på ringer akkurat nå. Går jo ann å gjøre somd dere, eller smelte om ringene senere og putte inn diamanter feks.
She_Leiva Skrevet 14. oktober 2011 #9 Skrevet 14. oktober 2011 Vi har fornavn og mellomnavn (ettersom at begge to har dobbeltnavn) og datoen vi forlova oss på. I gifteringene våre blir det nok det samme med navnene og så datoen vi gifter oss på.
bobbi Skrevet 14. oktober 2011 #10 Skrevet 14. oktober 2011 Våre er i hvitt gull, og min har også nedfelte diamanter...synes det blir altfor galt at de ikke skal bli brukt ettersom de var ganske dyre... Vi har ikke gravert noe i de enda, men før vi gifter oss skal vi gjøre det og polere de, så de er fine og blanke igjen til bryllupsdagen
fridr Skrevet 14. oktober 2011 #11 Skrevet 14. oktober 2011 Vi var så fattige da han fridde, at vi har forlovelsesringer i sølv. De er nå så slitte at vi vil gjerne ha nye, og med datoen vi ble gift, selvsagt Skal kjøpe i gult gull til bryllupet. Jeg liker også at de ser helt "vanlige" ut, og gubben er enig Men det er som tidligere skrevet, helt opp til hver enkelt. Bror kjøpte sånn typisk amerikansk forlovelsesring til svigersøster, men nå har han en stor gullring, og hun en tynn med mange diamanter rundt hele... Noen bruker også forlovelsesringene som gifteringer.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #12 Skrevet 14. oktober 2011 Det velger dere rett og slett selv. Jobbet deltid i gullsmedbutikk og så alle varianter; Mann kjøper forlovelsesring til kvinnen og frir med den, de kommer tilbake og plukker ut gifteringer sammen. Par kom inn sammen og plukket ut forlovelsesringer som de også skulle bruke som gifteringer. osv. Mange unge kjøpte forlovelsesringer i sølv, det var ikke uvanlig. Da kom de ofte inn og kjøpte gifteringer i gull før de giftet seg. Det var også en del som kjøpte relativt dyr alliansering eller ensteinsring til kvinnen, mens mannen hadde en billig, enkel sølvring som forlovelsesring. Alt er lov. Våre forlovelsesringer kostet såpass mye at vi bruker dem som gifteringer også, brukte bevisst litt mer på ringene siden vi ikke skulle kjøpe andre. Jeg synes personlig det er unødvendig med to sett med ringer, iallefall hvis forlovelsesringene kostet litt og ikke blir brukt når gifteringene kommer på. Synes det er greit om kvinnen har en forlovelsesring (ganske vanlig med ensteins eller allianse) hvis hun bruker den i tillegg til gifteringen. Menn gidder som regel ikke gå med to ringer, men det finnes kanskje de som gjør det.
FruN Skrevet 14. oktober 2011 #13 Skrevet 14. oktober 2011 Vi brukte og bevisst litt ekstra på forlovelsesringene ettersom vi var enige om å bruke de til gifteringer og. Gult gull, min har diamanter. Vi graverte inn "din<navn> forlovelsesdato <3 bryllupsdato" (har akkurat gravert inn den siste datoen) Vi valgte go å designe ringene selv, gjennom Lykkeringene/Mestergull.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #14 Skrevet 14. oktober 2011 Han hadde kjøpt en nydelelig diamantring til meg i hvitt gull da han fridde. Og jeg kjøpte en helt enkel titanring til han, bare for at han også skulle ha en ring. Vi skal ha "nye" gifteringer (arvegods, derfor "nye") i gult gull. Helt enkle.
Niennas Skrevet 15. oktober 2011 #15 Skrevet 15. oktober 2011 Han fridde ikke, vi ble enige om å forlove oss sammen. Vi dro sammen å kjøpte ringer, i hvitt gull. I min står det: Evig din. - T Hans navn begynner da selvfølgelig på T. Vi gjorde ikke noe mer med de når vi giftet oss heller.
applecider Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #16 Skrevet 15. oktober 2011 Supert! Takk for hjelpa alle sammen Har funnet ut at vi skal kjøpe gifteringer nå og bruke som forlovelsesringer, gravere inn navn nå, også dato for bryullp senere samt få dem polert osv. Nå har jeg et sprøsmål til, nemlig: Vi liker disse ringene Jeg synes 14700 er mye penger, men jeg vil gjerne ha slike frosta og vil gjerne ha diamant. Samtidig må det være litt tjukkelse på dem. Hva tenker dere? Og er 5 mm. mye? Om dere vet om tilsvarende ringer på nett tar jeg gjerne i mot linker
CathFoto Skrevet 15. oktober 2011 #17 Skrevet 15. oktober 2011 Du kan lage slike på lykkeringene eller hva det heter via Mestergull. Da kan du justere i flere tykkelser, du kan også prøve de i butikken men bestille de på nett. Da er det litt lettere å se om tykkelsen passer deg. 1
Almarea Skrevet 15. oktober 2011 #18 Skrevet 15. oktober 2011 http://www.bjorklund.no/ har kjempefine forlovelses/gifteringer i str 3,5 - 5 mm både med og uten diamant. Nederst til høyre på siden ser du brosjyren deres.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #19 Skrevet 15. oktober 2011 Supert! Takk for hjelpa alle sammen Har funnet ut at vi skal kjøpe gifteringer nå og bruke som forlovelsesringer, gravere inn navn nå, også dato for bryullp senere samt få dem polert osv. Nå har jeg et sprøsmål til, nemlig: Vi liker disse ringene Jeg synes 14700 er mye penger, men jeg vil gjerne ha slike frosta og vil gjerne ha diamant. Samtidig må det være litt tjukkelse på dem. Hva tenker dere? Og er 5 mm. mye? Om dere vet om tilsvarende ringer på nett tar jeg gjerne i mot linker 5 mm er mer enn de "vanlige" de er som regel ca 2 mm, men jeg synes ikke 5 mm er for mye. Kjøp med buet innside, mye mer behagelig å ha på seg enn flat innside. Dere kan jo vente med å sette inn diamant i din til senere hvis det er litt mye penger på en gang. Hør isåfall med gullsmeden om hvilke ringer som dette går an med (maks størrelse på diamanten begrenser seg jo med tanke på bredden på ringen) Det som gjør mye av prisen på akkurat de ringene du linket til er diamanten som er top wesselton/si. Det vanligste som selges er wesselton, og hvis du ikke bryr deg så holder det lenge med w/si for man ser egentlig ikke forskjell med mindre man forstørrer eller bruker lupe. Sparer dere for noen tusenlapper 1
FruN Skrevet 16. oktober 2011 #20 Skrevet 16. oktober 2011 Du kan lage slike på lykkeringene eller hva det heter via Mestergull. Da kan du justere i flere tykkelser, du kan også prøve de i butikken men bestille de på nett. Da er det litt lettere å se om tykkelsen passer deg. Du trenger ikke bestille på nett, men man kan. Samme pris uansett Men det er litt moro å sitte og prøve seg frem på ulike utforminger og se prisen på resultatet på nettsiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå