Gå til innhold

Hva ER det med denne ridebukse trenden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på vestlandssiden av landet,og jobber i et stort kjøpesenter.Nå har jeg lagt merke til en ny trend visst..."alle" går jo med (helst hvite) "ride" bukser,gjerne med kneforsterkning i brunt skinn.Og så bruker de støvletter til,helst sånne med "hestebittpynt" på..hahahaha må bare le.

Som aktiv rytter synes jeg denne moten er helt håpløs...For meg virker det litt falskt,å liksom gi seg UT for at man holder på med hest o.l. Litt vanskelig å forklare,men andre ryttere her skjønner meg nok;) Er så sært å se alt ifra jenter i 20- årene til damer over femti med bestemorparfyme gå kledd slik,haha...og alle ser jo LIKE ut! HELLO,egen stil lissm..

jaja får gå på jobb rett etter jeg har vært i stallen da,i full ridemundur.Så glir jeg jo rett inn! :gjeiper:

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, jeg driver også med hest, men har ikke sett så mye av denne moten ennå. Har sett noen i brune tette bukser med et slags kneskinn, og lurt på om de nettopp har vært i stallen. Det høres jo helt rart ut. Jeg husker jeg reagerte på sånne støvletter som så helt ut som ridestøvler for noen år siden. Men hvite "ridebukser"? Skal de på stevne, eller? :-p

Nei, rideklær hører hjemme sammen med hesten, altså. Det hørtes utrolig merkelig ut, og i alle fall ikke noe fint!

Når ble det å ri en høystatusgreie, egentlig?

• Liker 1
Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg bor i Oslo og har ikke sett så mye av det. Men litt er det jo, og man gir seg jo ikke ut som man driver med hest, jeg tror det er bare folk som driver med hest som har det synet på det. Det er jo mer det at noen synes det er pent (jeg synes faktisk også det, selv om jeg ikke kommer til å bruke det selv), og derfor går de i det. Det blir så dumt å påstå at det er falsk fordi man gir seg ut for å drive med hest, siden det er en trend som alle andre ting som er inne i motebildet. Jeg tror ikke det er noen som går med det som egentlig gjør det fordi de vil få folk til å tro at de driver med hest, men rett og slett fordi de synes det er pent.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg synes også det er en merkelig trend, har ikke sett så mye av det nå i år, men var jo det samme for noen år siden!

For meg er det ikke det at de "later" som de driver med hest som er problemet, men at jeg ikke synes ridebuksestilen er spesielt kledelig. Utrolig praktisk når man rir ja, men ikke spesielt kledelig :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Golfsko var jo veldig populært for en tid, og seilersko og seilerjakker har jo hatt sin glanstid også. For ikke å snakke om tennisklær. Det verste med ridebukser er at de færreste kler det.

• Liker 3
Skrevet

Nei seff tror ikke de "later" som om de driver med hest,men i mine øyne blir det liksom litt sånn rart ;) Veldig merkelig mote.

Men er nok som sagt fordi jeg er aktiv rytter selv,og er enig med hun over her...når ble det å ri høystatus? men...når jeg tenker meg om så har det jo i alle år vært status å kunne si "ja jeg har en hest eller x-antall hester". Da reagerer som regel folk med OII og WOw er ikke det dyyrt a?Snakker av erfaring her..

Poenget mitt er at har man hest så har man liksom "råd" til det ;)

Skrevet

:sjokk:

Nå vet jeg ihvertfall hvilken trend jeg IKKE skal slenge meg på!

Ridebukser ser sjelden flatterende ut annet enn i nærheten av en hest. Det samme gjelder ridestøvler. Å gå rundt i dette f.eks på skolen eller jobben må jo se helt malplassert ut?

Skrevet

For en gangs skyld ser jeg ikke helt malplassert ut når jeg går innom butikken på vei hjem fra stallen da. :)

Men sånn ellers, ja jeg har merket at flere motefolk, eller hva jeg skal si, har ridetemaet i kolleksjonene sine. Først la jeg merke til noen vesker med bittpynt på, og reimer som lignet på tøyler. Så var det de skoene som ser ut som Jodphurs ridesko. Så var det hvite skjorter med noe i halsen under vest, som ofte minner om dressurjentene i stallen når de trener.. Og nå ridebuksetrend på toppen av alt dette?

Snart ser alle ut som de skal i stallen ;)

• Liker 1
Skrevet

Hvis denne trenden gjør at de som har hoppet på den gir inntrykk av å holde på med hest; hva da med alle som går i jeans? Gir vi inntrykk av å holde på som cowboys/girls?

Det er liksom ikke grenser for hva vi henger oss opp i :)

Skrevet

Og ikke er det spesielt fint heller...

Skrevet

nå går ikke jeg med 'ridebukser'. Men hvorfor skal folk absolutt vite HVORFOR ting er in? Har det ikke gått opp for dere at folk går med visse klær fordi dem liker det?

Hvis dere leser litt om mote og trender, så vil dere finne grunnen til hvorfor 'snåle' ting blir in. Og den grunnen er ganske enkel. Ligger ikke så mye bak.

• Liker 1
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hvis denne trenden gjør at de som har hoppet på den gir inntrykk av å holde på med hest; hva da med alle som går i jeans? Gir vi inntrykk av å holde på som cowboys/girls?

Det er liksom ikke grenser for hva vi henger oss opp i :)

Neida, dere gir inntrykk av å være gullgravere ;)

• Liker 1
Skrevet

Neida, dere gir inntrykk av å være gullgravere ;)

Dagens gullgravere pleier vel å ha silikonpupper, ihjelbleket hår og lårkorte, dyre kjoler? ;)

• Liker 3
Skrevet

Det blir som når det var inn å se maritim ut på 80-90 tallet. Da gikk alle rundt som om de eide en seilskute :fnise:

Skrevet

Kan noen legge ut bilder? For jeg skjønner ikke helt hva som menes med denne trenden tror jeg. Har hvertfall ikke lagt merke til det :/

Gjest Solsmil
Skrevet

Og ikke er det spesielt fint heller...

vel... det er din mening. men tydeligvis mange andre som mener det motsatte

Skrevet

Kan noen legge ut bilder? For jeg skjønner ikke helt hva som menes med denne trenden tror jeg. Har hvertfall ikke lagt merke til det :/

Noe sånt som dette.

Skrevet

Oj da. Ja det var ikke så fint, men hun hade jo virkelig klart å putte mange stiler jeg ikke liker inn i ett antrekk.

Stoore belter, de jakkene der og den buksa/tightsen....

Skrevet

Jeg som alltid skifter etter å ha vært i stallen (mens jeg fremdeles er der), og synes det er superflaut å gå i rideklær alle andre steder. Men det er litt fordi klærne blir så støvete og møkkkete etter et par gangers bruk takket være hest som synes at å rulle seg i søla er knallgøy. (Og sølehøver som må skrapes ut av). Men om klærne hadde vært plettfrie hadde jeg ikke gjort det da heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...