AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #1 Del Skrevet 13. oktober 2011 Bor i et boligområde relativt sentralt i Oslo, og har blitt plaget av helikopterstøy i over en time. Hører vanligvis helikoptre til og fra sykehusene her i nærheten, men nå har helikopteret svirret rundt og rundt i lang tid, så er tydeligvis ikke noe sånt. Klarer ikke å se hva slags helikopter det er, men det bråker noe infernalsk! Ungene våkner, vi voksne får ikke sove, og jeg ser flere av naboene er borte og kikker ut av vinduet (det er ikke vanlig på denne tiden av døgnet). Vi skal på jobb og skole i morgen, er det noe man kan gjøre med slik støy? Når det blir såpass langvarig? Ringe politi, ikke 112, men det andre nummeret? Trøtt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 13. oktober 2011 #2 Del Skrevet 13. oktober 2011 Er vel bare å ringe politiet og høre hva det er og når de evnt blir ferdige 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #3 Del Skrevet 14. oktober 2011 Vi har det her også...det er en dement mann som er forsvunnet fra et sykehjem. Har vært forsvunnet i snart 12 timer.Vet godt hvem denne mannen er siden har har bodd på det sykehjemmet jeg jobber tidligere. Politiet var innom jobbe min ikveld for å få info om hvor han evt kan ha tatt veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 14. oktober 2011 #4 Del Skrevet 14. oktober 2011 tror du de gjør det for morro skyld? du får ringe 112 og 113 for å spørre om de kan slutte 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
illuminate Skrevet 14. oktober 2011 #5 Del Skrevet 14. oktober 2011 +1 til Nuppdupp.. Slutt og klag! Sånn må du bare regne med noen ganger, så enkelt er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #6 Del Skrevet 14. oktober 2011 Når det søkes med helikopter midt på natta er det som regel en grunn til det... Har selv opplevd å få ødelagt nattesøvnen en gang. Det viste seg da at det var en ung, suicidal jente som hadde rømt fra nærmeste sykehus. Jeg er glad for at de fant henne tidsnok, og at det kostet meg 1-2 timers søvn betyr ingenting i en slik sammenheng. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 14. oktober 2011 #7 Del Skrevet 14. oktober 2011 Eg bur i same området, og sånt må ein leve med der. Eg tenker at det er eit hjerte som kjem frå ein donorpasient, og prøver å sove vidare. Det er prisen ein betalar for å bu så sentralt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #8 Del Skrevet 14. oktober 2011 samme har jeg problemer med. Det kommer gjerne rundt midtnatt-sirkler rundt opp til 2 timer Ikke morro å ligge trøtt som ei strømpe og ikke få sove fordi et hel(vettes)ikopter bråker Det er ikke søk de driver med her,men trening Og det er en gang i uken i gjennomsnitt. Hvordan jeg vet det ? Har spurt. kan de ikke trene i holmenkollen eller på vestkanten litt sån innimellom ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #9 Del Skrevet 14. oktober 2011 Dette er skikkelig forstyrrende! Bor selv slik at jeg ofte er i innflyvingssonen for helikoptere til Ullevål Sykehus og Rikshospitalet. Kjedelig å bli vekket av helikoptere som henger over bygården midt på natta, men forstår jo på den annen side at de har en mening med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #10 Del Skrevet 14. oktober 2011 Jeg bor rett under innflygingen til Ullevåll. Kun et ørlite steinkast fra platformen. Så jeg er rimelig vant til helikopterlyden. Har bodd her i 8 år. Men aldri har jeg noen gang irritert meg eller frustrert meg over lyden. Fordi helikopter brukes for å redde mennesker. Ingen surrer rundt i Oslo for moroskyld med helikopter og for meg er lyden et tegn på at et menneske ant har blitt reddet fra døden, så det å irritere seg over slikt er rett og slett smålig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oliven Skrevet 14. oktober 2011 #11 Del Skrevet 14. oktober 2011 Velger man å bosette seg i nærheten av et sykehus eller veldig sentralt må man ta med den støyen som er fra et helikopter. Og de kjører ikke rundt for moro skyld. Har vært nabo med et sykehus selv og blitt vekket midt på natta av helikopter som nesten snitter taket, bråvåknet jo såklart, men greit nok. Da står det som regel om liv og jeg valgte å bo sånn, veldig lite problematisk for meg å være litt våken ei natt da. Ang helikoptersirkling i nabolaget er det som de sier over her, noen som er borte og blir lett etter. Vi skal være glade vi har det sånn i Norge, tenk om det var en av dine nærmeste som var borte. Regner med du hadde syns det var greit om de satte igang søk med en gang og ikke ventet til nabolaget våknet opp..... Og hva gjør du når det er så mye torden og lyn at du må være oppe med barna flere timer om natta??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå