Gjest Jente22 Skrevet 13. oktober 2011 #1 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg begynte på universitetet nå i høst og er blitt kjent med mange nye folk. Jeg er opprinnelig fra en liten bygd og er ikke så vant med utlendinger f.eks. Jeg har til nå vært på flere fester med kullet mitt og blitt kjent med folk fra andre linjer også. I forrige uke kom jeg i snakk med en gutt som var utrolig kjekk og intelligent. Han hadde mye kunnskap og det var lett å snakke med han. Han er masterstudent i teknologi og hadde mye fornuftig å si. Jeg hadde aldri trodd at han var utlendning. Han er vokst opp i Oslo og snakker flytende norsk. Han er opprinnelig fra Kosovo, men han ser ikke ut som en albaner. - Og jeg som hadde veldig mange fordommer mot de ble flau over meg selv. Ikke alle er slik som media fremstiller de. Det finnes mange godt integrerte innvandrere som passer godt inn og er store ressurser for samfunnet. Tenkte bare jeg skulle dele denne historien med dere, jeg ble i hvert fall overrasket og lærte noe nytt. Så kjære kvinneguidere, ikke skjær alle over en kam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #2 Del Skrevet 13. oktober 2011 Bare en liten ting, en fra Kosovo er ikke albaner. Kosovo. Albania. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panama Skrevet 13. oktober 2011 #3 Del Skrevet 13. oktober 2011 Ei som går i klassen min er fra Kosovo, og hun snakker veldig bra norsk hun også. Skulle ikke ha trodd det før hun sa det! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #4 Del Skrevet 13. oktober 2011 En albaner jeg kjenner er megarasistisk overfor serbere og oppfører seg ufyselig. Så nå må ikke du, TS, skjære alle over en kam. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente22 Skrevet 13. oktober 2011 #5 Del Skrevet 13. oktober 2011 Bare en liten ting, en fra Kosovo er ikke albaner. Kosovo. Albania. Han er i hvert fall kosovo albaner Det er da mange albanere som er bosatt der, albansk er også det offisielle språker der borte. Jeg kaller i hvert fall alle de som er fra balkan for albanere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente22 Skrevet 13. oktober 2011 #6 Del Skrevet 13. oktober 2011 En albaner jeg kjenner er megarasistisk overfor serbere og oppfører seg ufyselig. Så nå må ikke du, TS, skjære alle over en kam. Ja, det kan jeg tenke meg. Jeg kjenner også mange norske som er rasistiske, men det betyr ikke at alle er det - det er nettopp det jeg mener Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 13. oktober 2011 #7 Del Skrevet 13. oktober 2011 Du kan da ikke kalle alle fra balkan for albanere?? Balkan dekker flere land. Jeg er halvt fra et balkan land, og jeg er ikke albaner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rastl0s Skrevet 13. oktober 2011 #8 Del Skrevet 13. oktober 2011 Kjenner hyggelige albanere jeg også, men er dessverre mange som er uhyggelige også. Som bare driver med ren faenskap liksom. Men sånne er det jo i alle folkeslag uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente22 Skrevet 13. oktober 2011 #9 Del Skrevet 13. oktober 2011 Kjenner hyggelige albanere jeg også, men er dessverre mange som er uhyggelige også. Som bare driver med ren faenskap liksom. Men sånne er det jo i alle folkeslag uansett. Ja, det er litt kjipt at alle skjæres over en kam. Jeg kan si, at jeg var en av de som var veldig skeptisk til utlendinger, og spesielt albanere. Alle fordommene blir jo ikke borte, men syns det var bra å møte en som er så godt tilpasset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #10 Del Skrevet 14. oktober 2011 Synes det er teit å bli så overrasket, for noen folk tenker kanskje at han er smart og velintegrert "til tross" for at han er albaner, og synes derfor det er enda bedre. Jeg vil faktisk påstå at det skulle bare mangle at det fantes normale albanere. Ser ingen grunn til å juble bare fordi noen av dem er sånn nogenlunde vellykket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 14. oktober 2011 #11 Del Skrevet 14. oktober 2011 Syns dette er en merkelig tråd. Wow jeg møtte en albaner som er grei liksom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 14. oktober 2011 #12 Del Skrevet 14. oktober 2011 Jeg har en kollega som er fra Serbia. Hun er både svært hyggelig og svært dyktig i jobben sin. Hvorfor skulle hun ikke være det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #13 Del Skrevet 25. oktober 2011 Jeg er livredd mannfolk fra Balkan. De er veldig macho på en måte jeg ikke liker, liksom veldig dominerende og pågående og tar aldri nei for et nei. Tror ikke mange fra Balkan tar høyere utdanning her i landet, men de som gjør det er nok ikke i kategorien jeg har møtt. nesten alle mannfolk jeg har møtt fra Balkan er kriminelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KikiEco Skrevet 26. oktober 2011 #14 Del Skrevet 26. oktober 2011 Tror ikke mange fra Balkan tar høyere utdanning her i landet, men de som gjør det er nok ikke i kategorien jeg har møtt. nesten alle mannfolk jeg har møtt fra Balkan er kriminelle. Blir ikke det litt i samme gata som en spanjol som snakker om norske menn sier " nesten alle sammen går på ski?" Kjenner en familie fra Kosovo, moren og faren er lærere, barna er lege og siv.ing. Begge barna gikk ut fra et norsk universitetet med svært gode karakterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #15 Del Skrevet 2. november 2011 Damene er veldig feminine og litt bitchy ,mens mennene er veeeldig bad-ass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #16 Del Skrevet 3. november 2011 Syns dette er en merkelig tråd. Wow jeg møtte en albaner som er grei liksom. Det er vel ikke så ofte det skjer? Da må det dokumenteres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #17 Del Skrevet 3. november 2011 flertallet av albanerne er nok litt stusselige, men ikke alle. Det er viktig å huske at det fins vellykkede albanere også, de er ikke bare kriminelle etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå