Gå til innhold

Kvinners livsfilosofi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest fersk lærer
Skrevet

Ganske enig med deg, Steinar. Det er i hvertfall sånt med meg. Ikke fornøyd, uansett hva som skjer eller hva jeg oppnår. Enten forventet jeg egentlig mer, eller så vil jeg fortsatt mer.

Ikke så lett å være en kvinne.

Skrevet

Ganske enig med deg, Steinar. Det er i hvertfall sånt med meg. Ikke fornøyd, uansett hva som skjer eller hva jeg oppnår. Enten forventet jeg egentlig mer, eller så vil jeg fortsatt mer.

Ikke så lett å være en kvinne.

Tyder på god selvinnsikt at du klarer å innse dette selv.

Forutsatt at du ikke er ironisk her ;)

En annen sak er jo forsåvidt i hvor stor grad det samme forholdet gjelder for oss menn også. Sikkert mange mannfolk som har veldig vanskelig for å være fornøyde.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Steinar, generaliseringens mester! Du vet like godt som meg at alle kvinner ikke er sånn. Og om man skulle ha litt ambisjoner i skrotten, er vel det bare positivt, synes nå jeg da.

Gjest fersk lærer
Skrevet (endret)

Det jeg nevnte før var ikke noe tull. Jeg seter meg et mål, oppnår det og så er jeg helt rastløs og leter etter "et høyere fjell å beseire". Heldigvis går det for det meste i kariare og utdanning, så det er egentlig positivt, men på en måte veldig slitsoms og.

Endret av fersk lærer
Skrevet (endret)

Steinar, generaliseringens mester! Du vet like godt som meg at alle kvinner ikke er sånn. Og om man skulle ha litt ambisjoner i skrotten, er vel det bare positivt, synes nå jeg da.

Det er faktisk en fin balansegang imellom det å være fornøyd med alt, og det å aldri være fornøyd med noe som helst. Ingen av delene er bra.

Litt ambisjoner er ikke feil, men når man aldri blir fornøyd så er det ikke sunt lenger.

Kom til å tenke på eventyret "Gudbrand i lia" :ler:

http://www.sobihob.no/?MenuAction=7&FuseAction=79&storyid=11

Endret av Steinar40
Skrevet

Det jeg nevnte før var ikke noe tull. Jeg seter meg et mål, oppnår det og så er jeg helt rastløs og leter etter "et høyere fjell å beseire". Heldigvis går det for det meste i kariare og utdanning, så det er egentlig positivt, men på en måte veldig slitsoms og.

Ja, det gjelder å ta seg tid til å være fornøyd med det en har gjort først :)

Men det kan faktisk være vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...