AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Bor oppe i en tomanns-bolig og jeg lurer på når jeg kan bråke litt? Jeg må ofte(nesten hver dag) trene hjemme. Da har jeg en stepmaskin jeg bruker. Det er mulig det høres ned når jeg bruker den for naboen under banket da jeg for ørtende gang jumpet i vei på den. Men om je bråker på den en times tid mellom 18 og 21 så er vel det i utgangspunktet lov? De er ikke verdens roligste der nede heller. Jeg hører jo til og med når de går over gulvet og det kan jeg garantere de ikke hører når vi går her oppe... Hva synes dere?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Naboer kan være så ymse. Noen tåler mye og andre lite. Allikevel så må det være rom for at begge skal kunne leve. Jeg hadde tatt meg en prat med naboen. Sagt at jeg trener og har skjønt at det høres ned. Spurt når det overhode ikke passer at jeg trener. Sier de at det ikke passer mellom kl. 17 og 22 så er det de som er vriene. Sier de at rundt kl. 20 så er det ikke ok pga .... Hadde glatt holdt på en time uten å bry meg om hva naboen syntes og da selvfølgelig til normale tider. 1
Gjesten Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Det hjelper kanskje litt hvis du setter stepmaskinen på et teppe. Men jeg ville tatt en prat med naboen og forklart at du trener x antall ganger i uken og at det varer en time. Det er helt sikkert lettere for dem å godta bråk de "forstår". Hvis det høres relativt høy dunking i taket deres, kan jeg godt skjønne at de dunket litt når de ikke forstår hvorfor du bråker eller vet hvor lenge det skal vare.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Har satt den på et teppe ja for å dempe dunkingen. Kanskje et teppe til hjelper. Tør ikke gå ned å snakke med de Jeg er så sjenert at det skal mye til for å få meg til å gjøre noe sånt, selv om det hadde vært best.
Gjesten Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Kan du kanskje dytte et brev i postkassen deres? Skrive at du beklager bråket og forklare hvorfor og sånn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå