AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har ikke tid/mulighet til å få spist middag og trent før etter kl 19 om kvelden, og bør komme meg i seng til 22-22:30. Så sikkert et litt dumt spørsmål, men.. Lønner det seg å spise middag først, vente til jeg ikke er så mett (spiser meg alltid passe mett, ikke stappet) og så trene? eller blr jeg trene først og spise sen middag? Tenker både på ift vekt og energi under trening. Jeg "løper" ca en halvtime på ellipsemaskin hver dag og har et variert styrkeopplegg annenhver dag. Er ikke i så od form ennå, så dette er mer enn nok akkurat nå. Har dere noen gode tips til en som må skvise treningen inn i tidsklemma på denne måten? :D
Supraspinatus Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har ikke tid/mulighet til å få spist middag og trent før etter kl 19 om kvelden, og bør komme meg i seng til 22-22:30. Så sikkert et litt dumt spørsmål, men.. Lønner det seg å spise middag først, vente til jeg ikke er så mett (spiser meg alltid passe mett, ikke stappet) og så trene? eller blr jeg trene først og spise sen middag? Tenker både på ift vekt og energi under trening. Jeg "løper" ca en halvtime på ellipsemaskin hver dag og har et variert styrkeopplegg annenhver dag. Er ikke i så od form ennå, så dette er mer enn nok akkurat nå. Har dere noen gode tips til en som må skvise treningen inn i tidsklemma på denne måten? :D Spis lett 1 time før du skal trene. Prioriter litt raskere karbohydrater og lett opptagelige proteiner. Unngå fett og mye komplekse karbohydrater. Du vil at det skal tas fort opp, og frigjøres i blodet slik at du har energi tilgjengelig til treningen. Du bør spise noenlunde normalt tidligere på dagen slik at du ikke er skrubbsulten når du spiser det måltidet rett før trening. Etter trening spiser du middag. Jo lenger ut på kvelden du utsetter treningen, jo vanskeligere blir det å komme til ro slik at du får sove kl 2230.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå