AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Hvordan er det å jobbe som telefonselger? Jeg ser for meg at det er ganske kjedelig, men samtidig greit yrke. At det ikke er så mye å gjøre? Du får en del stygge kommentarer fra de du ringer, men ellers er del vel ganske greit? Hva er dine erfaringer med å være telefonselger? Er det greit å jobbe med for studenter?
Gjest Hannee Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Da jeg jobba som telefonselger var det en veldig grei jobb. Fleksibel arbeidstid og greit betalt. Får litt stygge kommentarer, men man kommer langt hvis man er høflig og ikke snakker i et sett uten å la kunden si navnet sitt engang. Mest morsomme kommentarer da
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Hvordan er det å jobbe som telefonselger? Jeg ser for meg at det er ganske kjedelig, men samtidig greit yrke. At det ikke er så mye å gjøre? Du får en del stygge kommentarer fra de du ringer, men ellers er del vel ganske greit? Hva er dine erfaringer med å være telefonselger? Er det greit å jobbe med for studenter? Der jeg jobbet hadde du hele tiden noe å gjøre. Du får ikke betalt hvis du ikke jobber. De fleste ble lei etter 2 mnd. (vanlig med bruk og kast av studenter, de ansetter nye folk hele tida) Det er kun greit for dem som faktisk tjener penger på det.
Gjest Lille-pus Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har aldri jobbet med telefonsalg, men jeg ser for meg at en slik selgerjobb, - dersom den kun er basert på salgsprovisjon (og ikke har en fastlønn-del) kanskje ikke vil være optimal ? Alle forbehold mht. om det benyttes slike kontrakter fremdeles. Mener det fantes for noen få år siden....
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Der jeg jobbet hadde du hele tiden noe å gjøre. Du får ikke betalt hvis du ikke jobber. De fleste ble lei etter 2 mnd. (vanlig med bruk og kast av studenter, de ansetter nye folk hele tida) Det er kun greit for dem som faktisk tjener penger på det. Mener ikke at det ikke er så mye å gjøre, men at det hele tiden går i det samme?
Gjest Thessie! Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Dette lurer jeg og på. Så henger meg på her. Skal på jobbintervju i morgen Edit: skrivefeil Endret 13. oktober 2011 av Thessie!
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har aldri jobbet med telefonsalg, men jeg ser for meg at en slik selgerjobb, - dersom den kun er basert på salgsprovisjon (og ikke har en fastlønn-del) kanskje ikke vil være optimal ? Alle forbehold mht. om det benyttes slike kontrakter fremdeles. Mener det fantes for noen få år siden.... Jeg vet ikke hva som er vanlig, men der jeg skal søke jobb er det fastlønn (sikkert ikke så bra da) + provisjon
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #8 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg vet om et sted som opererte med fastlønn på noen produkter og provisjonslønn på andre. Var det en time du på provisjon ikke fikk solgt noe, hadde du likevel timelønn i ryggen, solgte du noe fikk du ikke timelønn. Og nei, timelønna var ikke noe særlig (rundt 30-50 kr mindre enn i f.eks. butikk). Tror du vil bli veldig lei av å jobbe som telefonselger. Du sitter jo bare i et rom med andre mennesker og ringer hele dagen.
Gjest otrivin Skrevet 13. oktober 2011 #9 Skrevet 13. oktober 2011 Har en venninne som er det, hun sier det er veldig chill, det eneste minuset som hun sier er at det er litt stressende å snakke når alle rundt deg snakker samtidig. Vanskelig å høre liksom.
Viljaa Skrevet 14. oktober 2011 #10 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg var med på noe slikt en gang. Jeg hadde gitt beskjed om at telefonsalg var uaktuelt for meg, men ble overbevist av sjefen min, som sa at siden jeg kun ringte opp de som allerede var bedriftskunder av arbeidsplassen, så ville ikke dette spille noen rolle. Men lord hvor feil jeg tok. Jeg skulle ikke bare ringe til andre bedrifter, men jeg skulle også ringe til tidspunkt hvor folk uten ansvar tok telefonen og overbevise de om å kjøpe x antall kolli av hva det nå var vi solgte. Lønna var delvis provisjonsbasert, og det ble hengt opp lister som hang ut de som solgte minst og hadde mest pauser mellom samtalene. Sjefen var også nøye på ikke akkurat hyggelige tilbakemeldinger, og folk brukte ofte pausa si på å ringe, for å unngå å havne på en liste. Det var en arbeidsplass med et dårlig miljø og useriøse forhold. Vi kunne plutselig bli bedt om å jobbe dobbelt, eller å komme mens vi hadde fri, lønna var ofte treig med å komme, var alltid feil på den, så nei jeg er glad for at jeg slutta. aldri mer.
Gullskje Skrevet 14. oktober 2011 #11 Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Jobba som det når jeg var 16år, føler at jeg jobba der i mange år, men det var bare 6 evig lange måneder. Får en det til så er det sykt bra betalt, men det er helt jævli slitsomt og masete. Sitte på en stol og gjenta seg selv om og om igjen i flere timer og leke engasjert i omega3 kapsler kan slite ut hjernen til de grader. Jeg hadde fast lønn på 85 (var under 18) og provisjon. Jeg syns det var ganske bra betalt til å kun sitte og fortyrre andre mennesker. De over 18 hadde vel fast lønn på 125-130 kr. Endret 14. oktober 2011 av Gullskje
Satellites Skrevet 14. oktober 2011 #12 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg har jobbet en dag som telefonintervjuer, trodde det var bedre enn telefonselger - jeg skulle trossalt ikke selge noe. Men det er noe av det mest ubehagelige jeg har vært med på, fikk enormt mye kjeft. Og på den dagen jeg var der, med konstant ringing, fikk jeg gjennomført 3 (!) intervjuer - resten slengte på røret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå