Hannepanne321 Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Hei! Har veldig lyst å reise på ferie nede i karibien et sted sommeren 2012. Noen som har vært der før, og har noen tips/annbefalinger? Tar i mot alle tips!
Lille Rosa Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Hei, Tenker du på cruise eller å være ett (eller flere) steder? Jeg har vært på cruise i karibien, og det var hvertfall heeelt fantastisk! Hvis jeg ikke tar helt feil (?) så er sommeren lavsesong der, så det bør være mulig å få gode priser Kjenner en som var i Karibien på sommeren. De hadde stort sett bra vær, men en regnskyll innimellom, i tillegg til et par dager hvor det ikke var strandvær. Er nok ala Thailand i regntiden.
Hannepanne321 Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2011 takk for svar! Jeg har egentlig ikke bestemt meg ennå for hva jeg vil, men cruise høres herlig ut!
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 Tilbragte sommeren 2009 i Den Dominikanske Rep. og syntes det var mektig vakkert der! Punta Cana bodde vi i, og beslkte hovedstaden Santo Domingo flere ganger. Ville gjerne dratt tilbake på våren eller høsten en gang! Vi hadde en del torden og grusomme regnskyller som bla. lagde svømmebasseng i leiligheten over oss. Så sommeren er nok ikke den beste tiden å dra på, selvom det var flott Kjæresten min anbefaler Costa Rica! Dit vil jeg også en dag
Aranciata Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 Som en over her sier: det kan regne MYE i Karibien om sommeren! Jeg ville sokt litt på nettet for å finne ut hvilke oyer som har mindre regn, for det er ofte ikke bare snakk om en regnskyll på ettermiddagen men mye mer enn det. Men når det er vinter i Norge er det absolutt perfekt i Karibien. (Costa Rica er også fantastisk mellom desember og april. Nydelig!!)
Mynona Skrevet 14. oktober 2011 #6 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg reiser til Karibien i natt Jomfruøyene er utenfor regntid i mai hvertfall. Jeg har vært på seiltur der, og skal det igjen. Det anbefales på det sterkeste. Du trenger ikke kunne seile selv, for du leier deg inn på en båt med kaptein.
Vibi Skrevet 14. oktober 2011 #7 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg har vært på Bahamas i juli, i forbindelse med en rundreise i USA. Et fantastisk flott sted, selv om vi hadde litt regn iløpet av uka vi var der. Var forøvrig en uke i Miami også, og her hadde vi bare fine været!
Trulte:-) Skrevet 17. oktober 2011 #8 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg ville kanskje ikke dratt til Karibien på sommeren, da er det regntid.. men - dersom du har anledning til å ta deg en vinterferie, GO GO GO!!! Jeg har vært i Karibien fire ganger, alltid i februar. Da er været upåklagelig, og det er jo en ekstra motivasjon at det da står på som verst her hjemme... Anbefales!! Dessuten er utvalget av cruise i Karibien i våre sommermåneder heller dårlig. De fine og store båtene går da i middelhavet og Europa, nettopp på grunn av været. (orkan/regnsesong...) 1
Mynona Skrevet 18. oktober 2011 #9 Skrevet 18. oktober 2011 Er i Karibien nå. Helt sør. Det regnet masse hele formiddagen i går, så været er ustabilt. Men det er grisevarmt da. Sola er på vei ut av skyene nå når kl er snart 08.00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå