Gå til innhold

Kattepus vs. leverposteiboks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille pus fikk tak i en liten porsjonspakning leverpostei. Den var helt sammenmost og oppbitt når jeg fant den, og det ser ut som litt mangler av boksen. Den kan også være sammentrøkket, men det er vanskelig å estimere.

Kan han ha spist noe metall, og i verste fall, hva skal jeg se etter når jeg holder et øye med han?

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Jeg hadde ringt dyrlegen med EN gang!

Metallet kan jo skrape han opp innvendig.

Skrevet

Hva mener du med porsjonspakning? Er det sånne i hard metall, eller sånne små bokser som bare er nok til en brødskive?

Skrevet

Hva mener du med porsjonspakning? Er det sånne i hard metall, eller sånne små bokser som bare er nok til en brødskive?

Det er snakk om de små boksene, som bare er nok til en brødskive. Det er jo veldig mykt, og bøyelig, og han har tygd det i hjel, til det ukjennelige, så jeg tror ikke han har fått i seg noen store partikler, men jeg vet ikke om han har fått i seg noe i det hele tatt.

Og dyrlegen kommer vel bare til å si at jeg skal holde et øye med han? Det er jo ikke noe de kan gjøre?

Jeg vil bare si at han virker helt frisk og pigg, og han var storfornøyd med fangsten, den rampen, men jeg tenkte i tilfelle han har klart å svelge noe.. Jeg hadde selvsagt dratt til legen med en gang om han var dårlig.

Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Ville isåfall ringt for å høre hva du skal gjøre. For å være på den sikre siden..

Endret av mortem
Skrevet

Katter er ikke troende til å spise noe av plast eller metall. Det er nok spytta ut.

De setter heller ikke noe i halsen merkelig nok. Det går mange skarpe beinpiper fra mus, stor fisk og fugl i fordøyelsen deres uten at det går galt.

Skrevet

Holde øye med han. Min har spist mye rare ting hun har fått fanget uten noe store problemer. De er litt mer nøye på slike rare ting en hunder :)

Skrevet

Katter er ikke troende til å spise noe av plast eller metall. Det er nok spytta ut.

De setter heller ikke noe i halsen merkelig nok. Det går mange skarpe beinpiper fra mus, stor fisk og fugl i fordøyelsen deres uten at det går galt.

Nåja.. Stemmer ikke helt. Jeg fant katten min livløs på kjøkkengulvet etter å ha satt et fiskebein på tvers i halsen så han ikke fikk puste. Takk og pris at jeg oppdaget han i tide og fikk kjørt fingrene ned i halsen på han og knekt beinet og dratt det ut, og tatt munn mot snute ( :fnise: ) metoden!

• Liker 2
Skrevet

Dramatisk og uvanlig?

Vet'en sa at hun aldri hadde katter inne med noe i halsen. Mulig det er andre grunner til at det ikke blir sett?

Skrevet

Kattene våre spiste ikke noe galt. Men hundene spiste alt. Som satte seg fast i ene eller andre enden eller de ble syke og det sprutet ut av begge ender. Den ene døde trolig av det.

Skrevet

Det er vel mer vanlig at det skjer med hunder ja, men jeg har hørt om flere puser som har satt fiskebein fast i halsen og ikke klart å få de ut selv. Det gjelder kokte fiskebein da, de rå takler de bra. :) Derfor bør en renske fisken før en gir katten det. I vårt tilfelle var det et stort et (ryggraden) med haker på hver side (han stjal et stykke fra kjøkkenbenken :nei: ), noe som gjorde at det satt bom fast når det først var kommet nedi der. Jeg måtte virkelig bruke kraft for å brekke det, og pus var helt slapp og uten pust. :sukk: Heldigvis gikk det bra, og nå renskes all fisk grundig! :jepp:

Skrevet

Et matvrak :)

Rovdyr skal helst ikke ha kokte bein sier Vt'en. De klarer ikke fordøye det. Er det forskjell på fisk og andre dyr når det gjelder fordøyeleighet?

Hundene fikk bare rå bein.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...