Gå til innhold

Å hele tiden tro man er gravid!

Fremhevede innlegg

Gjest Seleena
Skrevet

I det siste så har jeg på en måte "følt" på meg at jeg er gravid. Begynner å tenke på det etter jeg og kjæresten har hatt samleie, og det er skikkelig irriterende. Jeg har aldri tenkt sånn før. :o

Jeg er livredd for å se på magen i speilet for da "ser" jeg liksom at magen er blitt større. Det jo ikke sikkert den har blitt det, men fokuserer man på et punkt lenge, kan man tro at det er noe galt. (Føler magen er blitt større men det er ikke hardt, bare fett lissom :roll:)

Jeg spiser p-piller og har aldri slurva. (aldri vert over 36 timer mellom 2 piller vertfall!)

Jeg får regelmessig mens og mengden er ikke mindre......

Jeg vet at jeg kan kjøpe gravidtest og løse problemet. Det skal jeg gjøre en dag, men jeg tror det hele er rent psykisk jeg !! Jeg er en helt normal jente uten andre former for problemer med egen kropp eller sinn, men i det siste har jeg gått rundt å tenkt på dette.

Er det noen som er i samme båt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tenkt litt sånn før jeg og.. Det gikk over da jeg tok en graviditetstest og fikk bekreftet det jeg allerede visste - ikke gravid.

Som du beskrev, du følte at magen vokste. Samme her! Og det er jo ikke akkurat noe som skjer etter en dag eller to..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver, Seleena.

Som ungdom led jeg av tvangstanker- psykiske problemer om du vil. Kan gjerne fortelle litt, slik at du får ett lite innblikk i hvordan min situasjon var. Jeg var 14- og tok en graviditetstest på grunnlag av en fryktelig nyssjerrighet. Hadde aldri hatt samleie, men testen viste to røde streker- noe som leide meg inn i grufulle konsekvenser. Testen var selvsagt gått ut av dags dato, noe jeg forsåvidt visste måtte gi falskt utslag. Men jeg hørte ikke på fornuften- de overtroiske tanken tok overhånd- og jeg satt igjen som ett sant vrak.

Dagene gikk, og jeg var kontant overbevist om at jeg var gravid. Ifølge meg om min instikt, vokste magen, jeg var kvalm, ømme bryster osv.- og jeg påsto jeg kunne se forandringer! Tok tilsammen åtte ulike graviditetstester, som viste at jeg ikke var gravid- men noe sto i veien, og ville ikke høre på den sunne fornuften! Etter en stund, gikk det over- jeg ble helt plutselig overbevist om at jeg ikke var gravid- det var umulig.

Dersom det fortsetter slik, Seleena, anbefaler jeg deg en liten tur innom lege for en videre sjekk. H*n kan evt. henvise deg til en psykolog- dersom det er nødvendig. Og husk, en psykolog er bare der for å hjelpe- ikke la deg skremme! :)

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Man trenger da ikke ha psykiske problemer selv om man "føler" seg gravid.

Tror det kan komme av at man enten har et ubevisst ønske om å bli gravid eller muligens det motsatte, at man frykter det.

Har sett på forskjellige babysider at folk spør om de kan være gravide. Det er stort sett mennersker som virkelig ønsker seg barn eller frykter for at de kan være gravide grunnet kondom sprukket eller uforsiktighet. Og felles for dem alle er at de mener de er kvalme, ømme bryster, magen vokser osv.

Gjest Seleena
Skrevet

Jeg trenger ingen psykolog, kun en liten overbevinsning om at jeg ikke er gravid :wink: For det er jeg nok ikke.

Alt er nok fordi jeg er fryktelig redd for å bli gravid, for det passer utrolig dårlig, jeg er ikke ferdig utdanna og heller ikke inni et samboerforhold eller ekteskap.... det hadde blitt krise for å si det mildt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...