Gå til innhold

Ned 7-8 kg.


fridr

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg til sommeren, og har lyst til å komme i bedre form, og gå ned 8 kg fett. Muskler må jeg ha mer av! Jeg har veldig lav muskelmasse. hjelp!

Jeg er 164 cm høy, og veier ca. 67-68 kg. Jeg vil ned på 58-60 kg.

Husk på at muskelmassen min er lav. Jeg er ikke tynn. Så jeg vil ikke ha noen pekefingre, men litt veiledning/råd/tips :)

Jeg begynte for litt siden å trene dans 3-4 timer i uka. Jeg sliter med knær og korte achilles, og dette demotiverer meg veldig. Men det går også en faen i meg når jeg ikke får til ting/øvelser, og tenker at dette skal jeg jammen få til etter hvert!

Jeg tåler ikke melkesukker, og hvetemel tåler jeg dårlig.

Hva kan jeg spise for å gå lettere ned i vekt?

Jeg blir kjempefort sulten om jeg spiser høykarbo-mat.

Spiste lavkarbo i ca. ett år, men det ødela syklusen min fullstendig - gikk rundt og hadde mensen nesten hele perioden. Så nå har jeg gått opp 10 kg og fått en høvelig grei syklus tilbake... HURRA :kjefte:

Uff, rotete innlegg, men er det noen som forstår? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må legge til at det er jo ikke BARE fordi jeg skal gifte meg at jeg vil komme i bedre form, det er jo for å få det bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Tja, du kan vel prøve deg på et kosthold hovedsaklig bestående av grove kornprodukter, masse grønnsaker, noe frukt, proteiner fra egg, belgfrukter og fisk - både mager og feit fisk er bra - og litt kjøtt, fortrinnsvis ren fisk og rent kjøtt, minst mulig farse/blandingsprodukter, og sunt fett fra vegetabilske kilder. Tåler du syrnede melkeprodukter så kan du godt spise litt av det hvis du liker det.

Når det gjelder trening, bør du satse på styrketrening minimum 2, kanskje helst 3 ganger i uka for å bygge opp muskelmassen.

Ellrs er det en masse flinke folk her på KG som sikkert kan gi deg flere gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du bruke ellipsemaskin? Tenkte på at du sa du hadde dårlige knær. Kardio er supert for fettforbrenning, men på lavintensitet(da brenner du ikke musklene) I tillegg da styrke og et kosthold med masse proteiner fra fisk og kylling, sunt fett fra avocado, mandler/nøtter,solsikkeolje, karbs fra Ryvita, frukt og grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er forskjellige så det som virker for noen trenger ikke å gjøre det for andre, men jeg kan likevel skrive hva som har fungert for meg.

Jeg sliter med ryggen, og den siste tiden har det vært vanskelig å trene slik jeg ellers gjør. Kiloene har som følge av det kommet snikende. Ble til slutt litt desperat og testet Kilo Off.

Har gått ned 3 kg på 10 dager (uten noen bivirkniner). Kostholdet har vært noenlunde det samme som da jeg la på meg. De anbefaler at man trener og passer på kostholdet, men jeg har altså fått resultater uten.

Link til hjemmesiden til Kilo Off, der finner man evt. mer informasjon.

(Kostholdet mitt regnes som "normalt" - følger ingen dietter, spiser vanlige middager og normale porsjoner. Spiser frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Problemet mitt er at jeg ofte får lyst på noe ekstra om kvelden. Da velger jeg en Atkins bar istedenfor sjokolade eller annen snacks. Mine favoritter er Day Break Chocolate Oatmeal Fiber Bar, Endulge Peanut Caramel Cluster, Endulge Caramel Nut Chew og Advantage Sweet & Salty Almond Crunch.). I tillegg tar jeg meg ofte et glass rødvin om kvelden - forskning har vist at et glass kan holde vekten nede).

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fine svar :)

Skulle vel egentlig skrevet at jeg ønsker å miste cm rundt magen. Der kan det fort bli kritisk. Kilo er jo egentlig ikke så viktig så lenge man har en sunn kropp og en sunn sjel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...