Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg poster dette innlegget her, selv om jeg verken er prøver eller ufrivillig barnløs.

Jeg har en sønn fra et tidligere forhold. Ble gravid på "første forsøk". Er nå sammen med en mann som sier vi ikke kan bli gravide uten prøverør. Nå prøver vi ikke å få barn, men jeg tenker litt på evt. i fremtiden, samt om jeg skal bruke prevensjon nå (han mener jeg ikke trenger det).

Han har for få sædceller etter som jeg har forstått. Men de som er, er det god kvalitet på. Han har hatt samboer i 14 år, og de ble aldri gravide. Men de har 3 barn, som har kommet til vha prøverør.

Iom at hun ikke ble gravid på 14 år, så er det vel da trygt for oss å ha sex uten prevensjon? Og jeg må igjennom prøverør jeg også dersom vi ønsker å få barn en gang?

Noen som har noe info/erfaringer rundt temaet? For jeg vet veldig lite om dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Alabama
Skrevet

Det kan jo ha vært flere grunner til at de aldri ble gravide på egenhånd. Kanskje det var noe i veien med henne også? Det kan bli barn selv om det er få fungerende sædceller. Kan han ikke ta en ny sædtest? Dersom du ikke vil ha barn nå, så ville jeg brukt prevensjon for sikkerhets skyld.

Skrevet

Det kan jo ha vært flere grunner til at de aldri ble gravide på egenhånd. Kanskje det var noe i veien med henne også? Det kan bli barn selv om det er få fungerende sædceller. Kan han ikke ta en ny sædtest? Dersom du ikke vil ha barn nå, så ville jeg brukt prevensjon for sikkerhets skyld.

TS her: De fant ikke noe galt med henne.

Jeg tror jeg bare bruker prevensjon ja :) Sikkert lurt det.

Skrevet

Et vennepar fikk beskjed om at de maatte ta proveror og ikke kunne bli gravide naturlig, pga han. Han tok akupunktur (husker ikke om det var 1 eller 2 ganger), poff saa ble de gravide. Et annet vennepar ble gravide paa egenhaand selv om flere leger sa at det kunne aldri skje.

Saa bruk prevensjon enn saa lenge :)

Skrevet

Min svoger og svigerinne sluttet på prevensjon siden legen sa at han hadde så dårlig kvalitet at de ville trenge hjelp til å bli gravide. Hun ble gravid nesten med en gang, og barn nummer to kom da første barnet akkurat hadde fylt to år..Så ja, bruk prevensjon :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...