Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurte på om noen vet hvilke studier jeg må ta for å bli samlivsterapeut? Har lett etter informasjon, men finner ikke noe som gjør meg klokere. Jeg har gått helse og sosial vg1 og barne- og ungdomsarbeider vg2. For øyeblikket går jeg påbygging til generell studiekompetanse vg3. Og om noen her inne har den utdanningen, har dere gode erfaringer innen dette yrket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at dersom du har en helsefaglig bakgrunn som f.eks. sosionom så kan du videreutdanne deg til familieterapeut på deltid ved siden av jobb. Ofte betaler jobben dette.

Skrevet

De fleste som jobber med dette jobber på familievernkontor o.l. Da kan man både ha utdannelse som sosionom, psykolog, barnevernspedagog eller lignende (yrker der man jobber mot familier). Som sosionom og pedagog vil man da ha etterutdanning, som regel i familieterapi.

Dersom man kun skal jobbe som samlivsterapeut privat (ikke via det offentlige systemet, slik som et familievernkontor er), der par tar kontakt med en terapeut og selv betaler for timer - så vil det som regel bety at man velger en klinisk psykolog.

I barnevernstjenesten vil mange også jobbe med lignende problemstillinger, med samtaler med foreldre i håp om å redusere konfliktnivået dem imellom slik at barna får det bedre.

Skrevet

Takk for hjelpen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...