AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Mat som er sunt og godt for deg, som metter bra, som gir deg masse energi og som er enkel i en travel hverdag Trenger litt inspirasjon. Er så mye slapp og trøtt og tenker kanskje riktig mat kan hjelpe?
Alkymisten Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 For et godt spørsmål! Den supermatvaren jeg har kommet over som gir mest stabil og langvarig energi er CHIAFRØ! Chia kan brukes på mange måter, her er en av mine favoritter: Chiapudding (oppskrift fra Organic Avenue i New York) Gir en liten porsjon, doble oppskriften eller lag flere 2 SS Chiafrø 1 dl Vann eller mandelmelk (kjempebra i seg selv, lages av vann og mander i en blender) 1/2-1 ss Kokospalmesukkereller kaldslynget honning en klype havsalt (uraffinert) Ekstra touch: skrap ut innmaten fra en 1/3 vaniljestang Bland de øvrige ingrediensene i vannet/melken og la godgjøre seg i 15 min til det blir puddingkonsistens. Pynt gjerne med bær. for variasjon kan du variere mandelmelken, du kan lage "melk" av nesten alle nøtter og frø! Du kan også smake til med rått kakaopulver for mer næring, energi og nytelse med god samvittighet :D Kakao er kanskje den supermaten du umiddelbart vil merke gir deg energi og godt humør, det er desverre mye grums på markedet, men jeg har endelig funnet et kakaopulver som er helt rått, det finnes foreløpig bare på Røtter i Oslo og nettbutikken www.nyta.no Kos deg, og bare si ifra hvis du vil ha flere tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå