Gå til innhold

Så trøtt og null energi..... Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sliten for tiden.....

Trener tre ganger i uken og kjenner at det har blitt et ork i stede for gøy som det var tisligere.

Føler jeg ikke får gitt alt jeg vil.

Har en stillesittende kontorjobb, men er likevel utslitt når jeg kommer hjem og må av og til sove en times tid når jeg kommer hjem.

Finnes det noe kosttilskudd eller liknende som kan gi meg litt ekstra energi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trener tre ganger i uken og kjenner at det har blitt et ork i stede for gøy som det var tisligere.

Har en stillesittende kontorjobb, men er likevel utslitt når jeg kommer hjem og må av og til sove en times tid når jeg kommer hjem.

Har desverre ingen tips, men har det på akkurat samme måte selv :(

Kanskje det har noe med været å gjøre? Kaldt og ekkelt :(

Skrevet

Sjekka stoffskiftet og b12?

• Liker 1
Skrevet

Får du nok søvn totalt sett? Nå går det mot mørkere tider, og med mindre dagslys trenger vi mer søvn. Fysisk trening gjør også at man trenger søvn. For å oppnå framgang trenger man som kjent både trening og restitusjon, ikke bare trening.

Som Tøydokke Anna sa, så kan du gå til legen og be om å få ta en blodprøve der du sjekke nivået ditt av vitamin B12. Det er forskjellige årsaker til at folk får dårlig opptak av det, og det er en langsom utvikling der du gradvis blir mer trøtt og sliten. I verste fall dør man, men de fleste klarer å oppdage det før det går så langt. Behandlingen er enkel, du får bare en sprøyte med vitamin B12, som holder i noen måneder før du må ta en ny sprøyte, hvis det nå er lite B12 som er problemet ditt da.

Du bør også få sjekka hemoglobinnivået, jern og ferritin.

Skrevet (endret)

Hva slags kosthold har du?

Før du begynner å se på kosttilskudd, er det langt viktigere å se på hva du får i deg av mat. Spiser du nok fett og proteiner? Kommer karbohydratene fra gode karbohydratkilder? Spiser du tilstrekkelig med frukt og grønt?

Edit: Postet litt kjapt.

Endret av -Englefjes-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...