Gå til innhold

Gode produkter for huden som ikke koster en formue

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sist fredag tok jeg meg en dag på spa, hvilket var veldig deilig for både kropp og sjel. Noe av det som derimot var litt frusterende og irriterende var at disse som behandlet meg hele tiden skulle få meg til å kjøpe produkter. Ikke misforstå, det er flott med anbefalinger, problemet var at de ble litt vel pågående. Det gjorde at jeg ikke ønsket å kjøpe produkter fra dem, ikke at jeg heller hadde råd til dem. Jeg forsto derimot at det kanskje kan være lurt å behandle huden sin pent, så det er altså grunnlaget for tråden.

Det ble intet mindre enn fem behandlinger, med peelinger, manikyr, pedikyr osv. Uansett, hvert eneste produkt kostet minst 700 kr stykket, og hadde jeg kjøpt alle produktene ville det kostet meg godt og vel 3200 kr. Jeg kjøpte en krem for sprukne hæler til 150 kr, ellers ble det ikke noe mer.

For å si det først som sist: jeg har aldri vært spesielt opptatt av sminke, kosmetikk, velværeprodukter og den typen ting. Derfor trenger jeg hjelp, og det er uaktuelt å bruke 700 kr på et velværeprodukt. Det er faktisk ikke rom til det i mitt budsjett.

Så, kan noen anbefale meg noen gode (og billigere) erstatninger for:

* Peeling (kropp, ansikt etc). Kjøpte en fra Biotherm på Taxfree'en i august, er det noe som duger? (Nei, jeg har virkelig ikke peiling)

* Ansiktskrem som er fuktighetsgivende, men som ikke tilfører mer fett (fikk jeg beskjed om av damen som behandlet meg).

* Nattkrem (for ansiktet, slik jeg forsto dem)

* Bodylotion

* Krem for føtter (mine er visst svært tørre og trenger mye fuktighet)

* Øyekrem (De mente jeg bare måtte ha en god øyekrem, og da lurer jeg på: stemmer dette? Og i såfall hvilken anbefalinger kan dere komme med?)

Beklager mine dumme spørsmål, men et sted må man jo begynne. :)

Edit: Jeg har sensitiv hud, men jeg har aldri vært spesielt plaget med kviser eller lignende.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg er litt produktjunkie, men ikke av den oppfatning at dyrt er best.

Et veldig bra merke, hvor jeg tror du kan dekke dine behov for dag/nattkrem, er Green People. Det fåes ganske rimelig på Vita, men enda billigere på nett. Det er kvalitet, og ikke minst meget rimelig. De har en fuktmaske i denne serien som jeg bruker som både dag- og nattkrem, og det vet jeg flere som bruker. Konsistensen er lett, og bra for en hud som er fuktfattig, men ikke tørr.

Øyekrem. Du behøver ikke det (og her regner jeg med at jeg får pepper...). Har aldri brukt det selv, og er over 40 år uten rynker.

Bodylotion. De fleste norske parfymerier har Biotherm 400 ml til kr 195 for tiden ser det ut til. Veldig drøy og bra bodylotion. Dufter friskt av sitrus, og gjør huden myk og med en lett glans.

Peeling. Tja, her kan du nesten velge hva som helst, så lenge huden din tåler kornene. Men Dermalogica Face and BodyScrub er knallbra. Den fåes også billig på nett, og du har en flaske i flere evigheter. Om du har sensitiv hud, så begrens peelingen til 1-2 ganger i uken.

Fotkrem. Apoteket har noen som er veldig billige og bra. Ikke fancy innpakning, men de er gode! Spør på et apotek hvilken som er den billigste. Ellers så har Burt Bees gode fotkremer. Igjen; netthandel. :)

Håper noen av tipsene kan være til nytte. Spør gjerne om det er noe du lurer på. :)

Skrevet

Takk for mange fine tips! :) Jeg er egentlig mest glad i netthandel, så da skal tråle nettet. ;)

Skrevet

Takk for mange fine tips! :) Jeg er egentlig mest glad i netthandel, så da skal tråle nettet. ;)

Bare hyggelig å kunne hjelpe en nybegynner i nød. :)

Skrevet (endret)

Bruk gjerne eBay til å handle profesjonelle hudpleieprodukter. :) Selv bruker jeg MD, EKSTREMT drøye produkter (bruker rens, skrubb og dagkrem - skrubben er den beste jeg noensinne har prøvd!), handler på eBay og Feelunique. Joda, litt stive priser i innkjøp, men de er til gjengjeld drøye og så gode at du ikke trenger noe annet med mindre du har rimelig heftig problemhud. :) Styr nå unna L'Oréal osv for hva det er verdt, i det minste. Det gjør mer vondt enn godt!

Ellers bruker jeg endel naturlige produkter - jojobaolje på legger og skuldre, sheasmør på hendene om kvelden.. kjempefornøyd. Dusjsåpa er fra Mama Mio (Feelunique) og ellers bruker jeg EOS sin håndkrem. Rimelige, drøye produkter av god kvalitet som gjør nytte for seg. :)

Endret av Kråkesaks
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har over 1000 kjøp fra eBay, så jeg er ganske godt vant med akkurat hvordan det fungerer, men takk for tips. :)

Skrevet

Men Dermalogica Face and BodyScrub er knallbra.

Du blander to merker nå, MD formulations har denne skrubben.

• Liker 1
Skrevet

MD sin skrubb er uten tvil den beste. Den er utrolig drøy i bruk og så den store flasken har du lenge.

Du må velge produkter som passer din hudtype, har du fet hud, tørr hud, er du fuktfattig? Du kan være fuktfattig selv om du har fet hud. Det er kun tre merker jeg vil anbefale, rett og slett fordi de er best og har noe til alle. Det er MD, Matis og Declore og alle kan du kombinere med hverandre uten å irritere huden på noen måte. Alle kan du få til en grei pris på feelunique.com

Skrevet (endret)

MD sin skrubb er uten tvil den beste. Den er utrolig drøy i bruk og så den store flasken har du lenge.

Du må velge produkter som passer din hudtype, har du fet hud, tørr hud, er du fuktfattig? Du kan være fuktfattig selv om du har fet hud. Det er kun tre merker jeg vil anbefale, rett og slett fordi de er best og har noe til alle. Det er MD, Matis og Declore og alle kan du kombinere med hverandre uten å irritere huden på noen måte. Alle kan du få til en grei pris på feelunique.com

Som jeg skrev i mitt første innlegg har jeg sensitiv fuktfattig hud i ansiktet. Jeg fikk beskjed om å ikke bruke produkter som tilfører fett. Har forøvrig ikke fuktfattig hud ellers på kroppen (unntaket blir vel føttene mine).

Endret av Yvonne
Skrevet

Som jeg skrev i mitt første innlegg har jeg sensitiv fuktfattig hud i ansiktet. Jeg fikk beskjed om å ikke bruke produkter som tilfører fett. Har forøvrig ikke fuktfattig hud ellers på kroppen (unntaket blir vel føttene mine).

Åja beklager, leste ikke nøye nok. Men hvis du fikk beskjed om det så vil det da si at du har fet hud, sliter du med urenheter?

Skrevet

Jeg ville ikke brukt fuktmasken fra Green People til en hud som først og fremst trenger fuktighet og ikke fett, for den vil sannsynligvis bli for rik, og gjøre huden din blank. I stedet finnes en dagkrem i samme serie som er lettere i konsistensen, og som sikkert passer huden din bra; Vita Min Fix. Disse produktene får du billig hos Feelunique.com, men de er ikke knalldyre hos Vita, heller.

Gjest Mlle Bonne
Skrevet

MD formulation face and body scrub er gull verdt! Og ikke så dyr viss en handler den på nett, og så er den utrolig drøy i bruk. Bruker den to ganger i veka og har hatt den samme flaska i snart to år. Men bruker den bare til ansiktet og brystet.

Nå har jeg ikke samme hudtype som deg men generellt MD formulations og decleor er jeg veldig fornøyd med. Kjøper det på feelunique.com, men ebay har det sikkert billigere.

Skrevet

Jeg har som deg også sensitiv hud og jeg kan dessverre ikke bruke MD produkter. De jeg har prøvd svir og irriterer huden min:-(

Et tips er også å sjekke ut Dermalogica sine produkter, effektive og skånsomme mot huden:-)

Skrevet (endret)

Siden du sliter med fuktfattig hud ville jeg brukt Decleor hydra floral mask. Den ergod som gull :)

Endret av Hikken
Skrevet

Har også handlet fra nevnte selger på evilbay med kjempegode erfaringer, må bare nevne det! :) Selv bruker jeg forresten Antioxidant Creme i ansiktet, fra MD. Har også fuktfattig og sensitiv hud. Skrubben bruker jeg ganske ofte, i dusjen, den er veldig fin så man bestemmer selv hvor peelende den egentlig skal være. :)

Skrevet

Tråden ryddet for diskusjoner om lovbrudd

Bond, mod

Skrevet

Siden du sliter med fuktfattig hud ville jeg brukt Decleor hydra floral mask. Den ergod som gull :)

Ja helt enig. Den er utrolig god.

Skrevet

Man kan få tak i relativt billige og gode produkter på nettet dersom man leter lenge nok. Å kjøpe for eksempel MD Formulations eller Decleor i hudsalonger i Norge, må man absolutt ikke gjøre. Det koster flesk, for å si det mildt. Pleier å kjøpe mitt på Feelunique, men av og til kommer jeg over supre tilbud på Ebay. Men pass på - produkter kan være falske!! Det er virkelig ikke så vanskelig å slenge noe greier på en flaske og kalle det Decleor, så jeg handler aller helst fra Feelunique.

Mine anbefalinger:

- MD Formulations Face & Body Scrub. (Varer lenge!! Verdt det.)

- Decleor Hydra Floral Moisturising Mask (Litt dyr, men verdt det for meg. Tilfører mye fuktighet.)

- MD Formulations Continuous Renewal Serum. (Om jeg ikke hadde vært fattig student, hadde jeg fortsatt brukt denne. Denne er god som gull til både ungdomsshud som sliter med kviser, og til de pittelitt eldre som vil sakke aldringstegn.)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...