Snøring Skrevet 16. mai 2002 #1 Skrevet 16. mai 2002 Jeg hadde arrangert en sanger til å synge öppna din dörr av tommy nilsson i kirken og trodde faktisk at organister kunne spille etter noter og spille sammen med han, men NEI DA!! Den var så komplisert og så pop-aktig at han ikke ville drite seg ut med å spille den... Han hadde tross alt et rykte å ta vare på..... GÅR DET AN? Har ikke råd til andre løsninger . musikere koster penger og playback går ikke... SÅÅÅ SINT Må skrinlegge alt jeg hadde planlagt. Nå får jeg bare finne en salme til. Noen forslag?
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2002 #2 Skrevet 16. mai 2002 Hva om du finner en gitarist? De må det da være noen av..
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2002 #3 Skrevet 16. mai 2002 Eller en annen organist? Låne en fra nabosognet?
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2002 #4 Skrevet 16. mai 2002 skal man synge den så kan man vel ikke ha kirkeorgel? blir det fint? Det er en kjennsgjerning at prester og organister ikke vil at man har hvilken som helst sang. Det er tross alt en kirke, og det spiller litt rolle hvilken sang man skal ha. Fks kjærlighetsvisa av Halvdan Sivertsen: der sier han jo både "jævlig" og "pils".... kjempefin sang, men passer ikke i kirken. Synes vi bør ha litt forståelse jeg, og slutte å være så egoistisk...
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2002 #5 Skrevet 16. mai 2002 Unnskyld, en organist i en kirke tror jeg kan noter. Du må ha noe mere enn et helgakurs for å stilling organist.
brud080602 Skrevet 16. mai 2002 #6 Skrevet 16. mai 2002 Organisten i den kirken vi skal vies sa nei til The rose. Dette var fordi han ikke hadde hele arrangementet, har jeg fått beskjed om av hun som skal synge. Så da ble one hand one heart og kjærlighet.12
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2002 #7 Skrevet 16. mai 2002 hallo. Det går an å hyre en annen organist selv- og siden du holder til i Akershus vil det i allefall ikke by på noen problemer å finne en som fikser dette. Det koster heller ikke så innmari mye- jeg vil tippe toppen en tusenlapp- kanskje til og med bare 500. Lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2002 #8 Skrevet 16. mai 2002 Glemte å si- dersom du vil kan jeg maile deg enpar tips om flinke organister...
'Lilly' Skrevet 19. mai 2002 #9 Skrevet 19. mai 2002 Vil bare si at det ikke er bare bare for en musiker å slenge seg på hvilken som helst sang. Jeg vanker i musikermiljø, og har en musikermann - komponist, pianist/organist. Kjenner mange dyktige organister. Kan ikke bare troppe opp med noter å vente at alt skal gå bra. Ikke alt egner seg på orgel, heller. Tro på organisten. Det er han som er fagmann - ikke du...
Niso Skrevet 19. mai 2002 #10 Skrevet 19. mai 2002 Organisten i vår kirke spilte på "el-piano" og ikke kirkeorgelet under solo-sangen, og andre kirker har kanskje et vanlig piano eller keyboard, så det ER ofte en annen mulighet enn kun kirkeorgelet..
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2002 #11 Skrevet 19. mai 2002 Egoist! Det er faktisk ikke alt som passer til kirkeorgel, dessuten har de fleste kirker et reglement å gå etter mht hva de ønsker tillatt i kirkerommet og ikke mht musikk. Og det må jeg og du som har valgt å legge vielsen til kirken respektere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå