AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Universitetslæreren min er ei heks! Hun nærmest trakasserer oss og gjør timene utrivelig, spesielt meg og flere som sliter og gjør det dårlig i faget får så ørene flagrer foran hele klassen. Det er uutholdelig at jeg og flere må grue oss til to dager i uken resten av 2011 og kanskje i to år til, takket være denne damen. Kjipt er det også når all undervisning er obligatorisk og dag til dag-leksene tar minst 5 timer å gjøre, og denne damen legger leksene først ute på nett i fem-sekstiden på ettermiddagen. Vi får forresten gloseprøver daglig i faget uten forvarsel av henne. Dette er mitt første semester som student, og jeg hater tilværelsen allerede takket være dette utrivelige opplegget på programmet som egentlig var drømmevalget mitt. Jeg vil veldig gjerne studere dette, men jeg mistrives såpass med vedkommende som lærer at jeg rett og slett har skulket de siste timene med henne. I mitt tilfelle er det veldig kjipt da jeg har gått fra å være nærmest helt frisk fra sosial angst før skolestart- nå sniker det seg tilbake fordi jeg gruer meg så mye til timene hennes... Hvordan overlever man et beinhardt studie med slike lærere? Jeg og flere har sagt i fra om at det må gjøres noe med både henne og studieopplegget, men til tross for at nærmere tretti av femti elever har sluttet på grunn av undervisningsopplegget og henne - så gjør de ikke noe med det:-(
Sheherasade Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Jøss. Dette er ekstremt. Ta det opp med ledelsen på instituttet/fakultetet? Ta kontakt med fagutvalget eller studentunionen (eller hva de heter, husker ikke lenger. De som representerer studenter ved universitetet). 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Jøss. Dette er ekstremt. Ta det opp med ledelsen på instituttet/fakultetet? Ta kontakt med fagutvalget eller studentunionen (eller hva de heter, husker ikke lenger. De som representerer studenter ved universitetet). Velkommen til UiO. De har mottatt klager på henne så lenge studiet har eksistert og vi har klagd, men allikevel er hun fortsatt emneleder... 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Slike lærere har ingenting på universiteter å gjøre. Kan ikke være helt god i hodet. Jeg går på NTNU og her er det flotte lærere, eneste en kjemilærer som var litt spydig en gang.
Blair Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Gå til media, det pleier jo å være rimelig effektivt. Start en underskriftskampanje?
Sheherasade Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Gå til media, det pleier jo å være rimelig effektivt. Start en underskriftskampanje? Media er lurt. Bare vær forsiktig så det ikke blir kategorisert som "hetsing". Da kan det bare slå tilbake på dere selv.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #7 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg må bare spørre: Studerer du fransk?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #8 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg må bare spørre: Studerer du fransk? Nei, jeg studerer et asiatisk språk:)
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #9 Skrevet 12. oktober 2011 Nei, jeg studerer et asiatisk språk:) Ok, det bare minnet om en jeg har hatt i fransk...flere hekser på Uio, tydeligvis
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #10 Skrevet 12. oktober 2011 Ok, det bare minnet om en jeg har hatt i fransk...flere hekser på Uio, tydeligvis Jeg tror det er en relativt stor andel slike damer der ja:p
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #11 Skrevet 12. oktober 2011 Dette høres ikke normalt ut i det hele tatt. Jeg har aldri i hele min universitetskarriere opplevd dag til dag lekser. Innleveringer og labjournaler ja, men aldri lekse fra dag til dag i ett og samme fag.
Blair Skrevet 12. oktober 2011 #12 Skrevet 12. oktober 2011 Media er lurt. Bare vær forsiktig så det ikke blir kategorisert som "hetsing". Da kan det bare slå tilbake på dere selv. Nei, jeg tenkte hvis de lager en underskriftskampanje som tar utgangspunkt i at noe må gjøres, fordi ingen i ledelsen vil reagere på de henvendelsene de allerede har fått. Hvis dere da tar dette til media fordi dere heller ikke får gehør for denne underskriftskampanjen, bør dere ha en god sak. UIO har jo allerede fått en del kritikk i media for å være dårlige til å ta kritikk på flere områder, så tror nok dere ville fått sympati. Men ha en god sak først, med støtte i klassen/studiegruppen deres, for å unngå at utspillet lett kan avfeies. 1
Gjest Macaron Skrevet 12. oktober 2011 #13 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg tror det er en relativt stor andel slike damer der ja:p Hehe ja, det hørtes først veldig ut som en jeg har hatt i tysk på UiO også... Så HF har nok sin andel hekse-professorer ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå