Gå til innhold

Hvilken alder bruker dere på barnevakter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken alder på barnevakter er forsvarlig alder?

Jeg ønsker faktisk barnevakt et par timer en til to timer i uka slik at jeg kunne ta meg en treningstur, etter at barnet mitt er sovnet. Jeg så et oppslag at to venninner på 11 og 12 år kunne tenke seg å sitte barnevakt, klarer de dette ansvaret`? fremmed hus, barn på 6 år?

Hva bruker dere? til hvilken alder på barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har anlitat flera barnvakter (en i taget) under ca 1½ år untefär en gång i veckan. De har varit 17-18-19 år och fått betalning genom en förmedling. Barnen är nu 5 och 7½.

Jag har en gång låtit en kompis dotter och kompis följa min son, då 6½ till simskolan med bussen. Tjejerna var då 13 år tror jag.

11 och 12 år tycker jag låter lite ungt om barnet och barnvakterna inte känner varandra sedan tidigare (syskon, kusiner eller liknande nära relation). Fast det beror allt på både barnet och barnvakternas mognad.

Jag skulle nog få försöka tränat medan barnet är hos en kompis och leker, eller träna så att barnet på 6 år kan vara med och vänta.

Gjest ms_kwang
Skrevet

Jeg startet å sitte barnevakt når jeg var 11, men det er jo tross alt noen år siden, når ungdom var litt mer moden enn idag :)

Første gang min mor lot meg passe huset å være barnevakt for min yngre bror var jeg 9-10 så :)

Idag blir det vel 16-17 muligens?

Skrevet

Min datter ble fast barnevakt for en 5-åring da hun var 13 år. Dette var en alenemor som trengte barnevakt pga jobb hver uke. Hun visste også at jeg som mor til barnevakten var tilgjengelig dersom det skulle oppstå en helt spesiell situasjon.

Dersom barnet ditt sover så kan det gå greit med at de passer barnet. Ville vært mer skeptisk dersom 6-åringen var våken. Ha med deg mobilen på trening sånn at du er tilgjengelig så skulle det her nok gå helt fint. Forutsetningen er selvfølgelig at ditt barn kjenner barnevakten i tilfelle h*n skulle våkne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...