Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 23 år som idag fikk påvist PCOS. :frustrert:

Hadde lest en del om det på forhånd og skjønte da legen sa at det var det som feilet meg.

Det hele startet for ca 2 måneder siden, da jeg gikk til legen pga plagsomme kviser(som jeg ikke har vært plaget med før).

Har lest at mange som har PCOS plages med hårvekst(på steder man helst ikke vil det skal være hårvekst) :flau: Jeg er heldigvis ikke en av dem. :klappe: Jeg er heller ikke plaget med overvekt, som også en del plages med.

Men barnløshet derimot, er et av de største problemene jeg har hatt. Jeg og min samboer har prøvd nå i 3 år, og ikke lyktes. i desember 2010 hadde jeg svangerskap utenfor livmor, og det kom som et sjokk for oss og vi ble veldig lei oss. Det hadde ingenting med PCOS å gjøre, men med en eggleder mindre er jo sjansene noe redusert. :omg:

Jeg vil tro at med medisin fra legen kan få hormonene i sjakk og at prøvinga vil bli lettere, men er forberedt på en lang vei å gå før målet er nådd. Jeg frykter at prøverørs vil bli det neste vi må tenke på for å få ønsket vårt oppfylt.

Jeg vil gjerne høre om det er flere av dere som er i samme situasjon som meg, med eller uten PCOS. og dele råd og tanker rundt dette med meg. :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest Alabama
Skrevet

Mange med PCOS lykkes med å bli gravide på pergo, hormoner som stimulerer kroppen til å modne og slippe eggene dine.

Skrevet

Jeg har pcos og en tett eggleder. Men til slutt satt spiren av seg selv samme mnd som jeg skulle ringe inn mens for oppstart ivf :) Så det er mulig!! Hadde lapraskopi da hvor de fjernet noen cyster, men dette var ca ett år før jeg ble gravid. Prøvde 3 runder med pergo rett etter lap'en, uten at det hjalp. Lykke til!!

Skrevet

Takk for svar:) Håper at det hjelper:)

Skrevet

Jg har pcos, er relativt slank og holder andre symptomer i sjakk med p-piller.

Da vi begynte å prøve hadde jeg relativt normal syklus noen måneder før det skled ut. Det siste halve året har jeg ikke hatt menstruasjon i det hele tatt. Pergotime og lignende fungerer ikke på meg, så etter utredning sto vi igjen med ett alternativ, nemlig prøverør. Fordelen med mine eggstokker, tross alt, er at jeg er lett å stimulere, slik at jeg får ut en del egg.

Jeg fikk påvist pcos relativt ung, så har hatt godt tid på å forberede meg på tanken om at det å få barn kan bli vanskelig. Må uansett få sagt at dette har gått veldig greit. Det høres voldsomt ut, men det har gått over all forventning:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...