AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #41 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har et etternavn som kun 15 personer i Norge har (det er vel i tillegg 3 i Sverige, 1 i Italia, 1 i Monaco og 2 i USA). På en måte synes jeg det er flott å ha et så spesielt etternavn, men jeg er veldig lei av å stave det og at det likevel blir feil i 90% av tilfellene. Jeg er lei av at ingen finner meg i alfabetiske oversikter fordi jeg plasseres på 4 (!!!) ulike bokstaver litt etter skjønn, at alle uttaler det feil, at Ellos (og mange andre) selv greier å produsere tre ulike versjoner av navnet mitt slik at jeg får trippelt av all reklame... At posten min går i retur fordi navnet mitt er så forvridd at postbudet ikke skjønner at det er meg i det hele tatt selv om adressen er korrekt. I tillegg er jeg lei av at folk antar (ufordelaktige) ting om meg utifra navnet mitt bare fordi en person med mitt etternavn har gjort noe som mildt sagt ikke er helt A4, og derfor er den folk forbinder med navnet dersom de i det hele tatt har hørt det før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 13. oktober 2011 #42 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Navnet mitt er ikke noe -sen navn, men er et ganske vanlig navn, ihvertfall her på Østlandet. Var visst litt over trettenhundre som hadde det, men det er helt greit spesielt iom. at fornavnet mitt alltid har vært problematisk i forhold til uttale og staving, det burde ærlig talt ikke være så vanskelig men men. Har ingen planer om å ta en evt. fremtidig ektemanns navn. Sjekket min mors pikenavn som er litt mer spesielt, det var det visst bare tolv som het. Begge har uansett sin bakgrunn i lokale stedsnavn, bare at det er flere steder med det samme navn som mitt etternavn. Endret 13. oktober 2011 av Cordelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Omg Skrevet 14. oktober 2011 #43 Del Skrevet 14. oktober 2011 Usjj neeei JOOOOO! Elsk dine krøller! Når jeg møter folk med -sen navn så blir jeg alltid litt sånn "hmm har ikke jeg møtt deg før? ) Føler også at det av og til er litt vanskeligere å bli kjent med en som heter f.eks Ole Hansen fordi navnet er så nøytralt Selv har jeg et navn som færre enn 5 har i dette landet. Jeg er kjempeglad i etternavnet mitt! Etternavnet mitt er egentlig ganske utdødende dessverre så får jeg barn en gang så skal de ha etternavnet mitt (litt stressende å tenke på sånt nå merker jeg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 14. oktober 2011 #44 Del Skrevet 14. oktober 2011 jeg kommer ikke på noen -sen navn jeg liker. jeg hadde et slikt navn før, og løsningen ble at jeg i fjord sommer laget mitt eget etternavn som ingen andre i hele verden heter! beholdt mellomnavnet da, som ikke er -sen navn, så jeg fortsatt " er en del av familien" Er det navnet du har på facebook ditt ekte etternavn? Artig! Jeg deler etternavn med 12 andre i Norge, men nå har jeg et utenlandsk etternavn også da. Moren min har for øvrig vært gift med to Hansen'er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. oktober 2011 #45 Del Skrevet 15. oktober 2011 Tror ikke folk tenker at de blir mer unike (unike er vi nå alle sammen uansett), er forskjell på det og på å mene at navnet man har er mer unikt. Skjønner ikke hvorfor det er en tankegang å bli oppgitt over. At folk ønsker seg noe spesielt/unikt er ikke noe nytt Eg trur mange meiner dei blir meir unike av unike namn. No var det fornamn det gjaldt i dette dømet - men eg las her om dagen om skjeldne namn, og ein familie hadde kalt dottera og sonen noko heilt merkeleg. Det dei la fram som grunnen til namnevalet, var at "omverda skal forstå at dette er heilt unike barn". Då blir eg litt sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 15. oktober 2011 #46 Del Skrevet 15. oktober 2011 Leste nylig i en eller annen avis at -sen-navnene forsvinner i rekordfart fordi så mange velger dem bort når de gifter seg. Så snart blir kanskje Hansen et sjeldent etternavn? Jeg har et litt kjedelig etternavn, men siden fornavnet mitt er ganske sjeldent, synes jeg ikke at det gjør så mye. Når jeg tenker meg om kjenner jeg egentlig veldig få med -sen-navn, så det har kanskje blitt litt mindre vanlig allerede? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 15. oktober 2011 #47 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg har et etternavn som kun 15 personer i Norge har (det er vel i tillegg 3 i Sverige, 1 i Italia, 1 i Monaco og 2 i USA). På en måte synes jeg det er flott å ha et så spesielt etternavn, men jeg er veldig lei av å stave det og at det likevel blir feil i 90% av tilfellene. Jeg er lei av at ingen finner meg i alfabetiske oversikter fordi jeg plasseres på 4 (!!!) ulike bokstaver litt etter skjønn, at alle uttaler det feil, at Ellos (og mange andre) selv greier å produsere tre ulike versjoner av navnet mitt slik at jeg får trippelt av all reklame... At posten min går i retur fordi navnet mitt er så forvridd at postbudet ikke skjønner at det er meg i det hele tatt selv om adressen er korrekt. I tillegg er jeg lei av at folk antar (ufordelaktige) ting om meg utifra navnet mitt bare fordi en person med mitt etternavn har gjort noe som mildt sagt ikke er helt A4, og derfor er den folk forbinder med navnet dersom de i det hele tatt har hørt det før. Nå ble jeg veldig nysgjerrig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissa Skrevet 15. oktober 2011 #48 Del Skrevet 15. oktober 2011 Jeg har et -sen navn, men det er ikke så vanlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå