AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #1 Del Skrevet 12. oktober 2011 Hva syns dere om etternavn som: Olsen, Johansen, Jensen, Pettersen, Nilsen og andre vanlige -sen navn? Har et av navnene selv, og er så utrulig lei av det. Syns dere det er "flisespikkeri" av meg å bry meg om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #2 Del Skrevet 12. oktober 2011 Samboeren min har et vanlig -sen-navn, kommer ikke til å bytte til det om vi skulle gifte oss, for å si det sånn. Selv har jeg et etternavn som under 200 andre har, og det er jeg veldig fornøyd med. Navn betyr forskjellig for forskjellige folk, synes du har lov til å bry deg så mye om det som du bare vil :-) Men på generell basis synes jeg ikke det er noe galt med vanlige navn av den typen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loren Skrevet 12. oktober 2011 #3 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har et -sen navn selv, ikke et av de du nevnte, men likevel et ganske vanlig et, og synes det er helt greit. Det sier for de som kjenner bygda mi noe om hvem jeg er i slekt med, og det er enkelt å bruke i utlandet. Men, likevel vet jeg at om jeg skal gifte meg en gang og beholde kun et av mine egne mellom/etternavn kommer jeg til å beholde mellomnavnet som er navnet på gården mamma er fra, fordi det er mer spesielt og sier enda mer om hvem jeg er/hvor jeg kommer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Del Skrevet 12. oktober 2011 Både kjæresten og bestevenninnen min har det samme -sen navnet faktisk. Synes det er litt artig, for folk som husker at de har sett oss tre før, tror at de to er gift Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DysterPytten Skrevet 12. oktober 2011 #5 Del Skrevet 12. oktober 2011 Kjæresten har et -sen navn. Og jeg ser ikke noe negativt på det. Men siden jeg har et etternavn under 100 har i Norge, kommer jeg ikke til å bytte til hans etternavn dersom vi skulle gifte oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 12. oktober 2011 #6 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har et -sen navn (er vel et av de mer uvanlige -sen navnene, men fremdeles mange som heter det). Jeg har ikke noe problemer med det, synes det er helt greit Føler at etternavnet mitt er en del av min identitet, og selv om sambo har et veldig sjeldent etternavn kommer jeg fremdeles til å beholde etternavnet mitt (i allefall som mellomnavn) hvis vi skulle gifte oss en dag. Ble vel litt ekstra glad i navnet etter at jeg begynte å slektforske og "bli kjent" med slekta og navnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 12. oktober 2011 #7 Del Skrevet 12. oktober 2011 jeg kommer ikke på noen -sen navn jeg liker. jeg hadde et slikt navn før, og løsningen ble at jeg i fjord sommer laget mitt eget etternavn som ingen andre i hele verden heter! beholdt mellomnavnet da, som ikke er -sen navn, så jeg fortsatt " er en del av familien" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MilliVanilli Skrevet 12. oktober 2011 #8 Del Skrevet 12. oktober 2011 jeg kommer ikke på noen -sen navn jeg liker. jeg hadde et slikt navn før, og løsningen ble at jeg i fjord sommer laget mitt eget etternavn som ingen andre i hele verden heter! beholdt mellomnavnet da, som ikke er -sen navn, så jeg fortsatt " er en del av familien" Nå ble jeg nysgjerrig! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #9 Del Skrevet 12. oktober 2011 Har selv 2 etternavn. Har lyst å beholde mellomnavnet som jeg har etter min mor. Men "tør" ikke bytte -sen navnet mitt som er etter min far. Tror min far blir skuffet da. Ts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia Skrevet 12. oktober 2011 #10 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har et -sen navn selv til etternavn, og absolutt hater det. Føler at hver 3. person jeg møter har samme navn, så finnes ikke noe orginalt ved det. Hvis jeg og samboer en gang gifter oss vil jeg absolutt ta hans etternavn, da under 50 personer i Norge har samme navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 12. oktober 2011 #11 Del Skrevet 12. oktober 2011 Nå ble jeg nysgjerrig! det er også fristende å si hva det er, men da blir det litt for enkelt å finne meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #12 Del Skrevet 12. oktober 2011 det er også fristende å si hva det er, men da blir det litt for enkelt å finne meg Kan du ikke finne på et navn så ligner? *nysgjerrigper* :gjeiper: Det hadde vært litt morsomt hvis alle fant opp sine egne, unike etternavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 12. oktober 2011 #13 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har et -sen navn selv til etternavn, og absolutt hater det. Føler at hver 3. person jeg møter har samme navn, så finnes ikke noe orginalt ved det. Hvis jeg og samboer en gang gifter oss vil jeg absolutt ta hans etternavn, da under 50 personer i Norge har samme navn! sjansen for at mannen har et -sen navn er jo ganske stor broren min sa det samme som deg, at han ville, men samboeren hans nå heter -sen. så vi i familien driver å tøyser med at om de gifer seg så blir han hetende " truls karlsen hansen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest henriett3 Skrevet 12. oktober 2011 #14 Del Skrevet 12. oktober 2011 Vær glad du har et "vanlig" etternavn. Mitt etternavn er det bare 13 personer i Norge som har, også det er nesten INGEN som greier å uttale det Jeg har så lyst å hete Lund jeg. Fint navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 12. oktober 2011 #15 Del Skrevet 12. oktober 2011 Vær glad du har et "vanlig" etternavn. Mitt etternavn er det bare 13 personer i Norge som har, også det er nesten INGEN som greier å uttale det Jeg har så lyst å hete Lund jeg. Fint navn man er nok aldri fornøyd uansett har man krøller vil man ha rett hår, har man rett hår ønsker man seg krøller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingo Skrevet 12. oktober 2011 #16 Del Skrevet 12. oktober 2011 Hva syns dere om etternavn som: Olsen, Johansen, Jensen, Pettersen, Nilsen og andre vanlige -sen navn? Praktisk hvis man er litt over middels paranoid (eller realistisk, alt ettersom). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest henriett3 Skrevet 12. oktober 2011 #17 Del Skrevet 12. oktober 2011 man er nok aldri fornøyd uansett har man krøller vil man ha rett hår, har man rett hår ønsker man seg krøller ...Og jeg har krøller også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #18 Del Skrevet 12. oktober 2011 ...Og jeg har krøller også Krøller er nydelig! Embrace them :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #19 Del Skrevet 12. oktober 2011 De er jo litt kjedelige. Ikke noe "spesielt" å hete Lise Olsen liksom. Selv er jeg eneste i Norge med mitt navn, og det er vel 60-70 i Norge som har samme etternavn, og vi er følgelig alle i slekt. Det er dessverre noen som uttaler det med feil tonefall og da høres det merkelig ut. Det har også Ø i seg, så i utlandet er det ingen som har peiling på hvordan det uttales ihvertfall Bytter alltid Ø'en me OE og har aldri hatt problemer i forhold til pass, flybilletter etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 12. oktober 2011 #20 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg synes ikke det er flisespikkeri å bry seg om etternavnet sitt Bytt om du virkelig ønsker det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå