Sophia. Skrevet 12. oktober 2011 #1 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg lurer på hvor mye det vil koste å male to rom på tilsammen 50 kvm. Det er panel av tre i begge rommene, så vi må vel over med en slags grunning for tre først? Skal male det hvitt, men vil gjerne ha et lite prisanslag på hvor mye vi må regne med å betale for malingen. Hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 12. oktober 2011 #2 Del Skrevet 12. oktober 2011 Er det snakk om 50 kvm veggflate? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia. Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 12. oktober 2011 Nei, gulvarealet er 50 kvm. Vet dessverre ikke hvor mange kvm veggene er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 12. oktober 2011 #4 Del Skrevet 12. oktober 2011 Det er det som er relevant. Dere må måle veggene i lengde og høyderetning (takhøyde), og så regne ut hvor mange kvadratmeter det er snakk om. Ellers koster ikke maling stort i seg selv, men jobben med å male panel er ganske tidkrevende siden det både trengs grunning, evt. kvistlakk dersom grunningen ikke har dette innebygget, samt at man gjerne må være forberedt på å male med pensel. Mitt tips er derfor å regne ut hvor mange kvadratmeter veggflate det vil være snakk om (grovt estimat), og så ta en prat med en malingsforhandler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia. Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 12. oktober 2011 Ok, takk for svar! Hvis det blir alt for dyrt dropper vi å male, for vi skal ikke bo der så lenge at det er vits å spytte masse penger i et maleprosjekt. Får se hva prisen blir! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Best Skrevet 12. oktober 2011 #6 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Tett oppunder brutto 100 kvm vegg tipper jeg... minus vinduer og dører. Grunning for kvist/sperring og 2 toppstrøk for panel. Pensler og utstyr. Mimimum 3000,- fort og gali. Endret 12. oktober 2011 av Best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia. Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 12. oktober 2011 Ok, takk for svar! Er noe sånt vi tenker oss å bruke, så det høres jo bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Best Skrevet 12. oktober 2011 #8 Del Skrevet 12. oktober 2011 Du må gjerne fortelle mer om rommene. Er det vanlig takhøyde? Mange glass og dører? Brannmur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia. Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 13. oktober 2011 Det er vanlig takhøyde, fire dører, fire vinduer og et lite garderobeskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #10 Del Skrevet 13. oktober 2011 Her finner du en oppussingskalkulator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Best Skrevet 13. oktober 2011 #11 Del Skrevet 13. oktober 2011 Her finner du en oppussingskalkulator. I forhold til denne jobben med maling av ubehandlet panel så bomma den kalkulatoren veldig. Resultatet ble mellom kr 1200-1300. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maryell Skrevet 14. oktober 2011 #12 Del Skrevet 14. oktober 2011 Flügger farve har 25% rabatt for obosmedlemmer og usbl tror jeg. Hvis du kan benytte deg av dette anbefaler jeg å kjøpe alt der utenom sperregrunnen (den er forferdelig dårlig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. oktober 2011 #13 Del Skrevet 16. oktober 2011 Jeg må si meg uenig Maryell, sperregrunn er genialt! Sparer deg for masse jobb og tid om du har mye kvist.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maryell Skrevet 17. oktober 2011 #14 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Jeg må si meg uenig Maryell, sperregrunn er genialt! Sparer deg for masse jobb og tid om du har mye kvist.. Vel, nå sa jeg ikke at man ikke skal bruke sperregrunn. Jeg sa at man ikke skulle kjøpe den på _Flügger_ fordi den de selger er elendig. Selvfølgelig skal man bruke sperregrunn på ubehandlet panel. Forøvrig så er det ikke alle typer sperregrunn som garanterer for gjennomslag av kvist. Endret 17. oktober 2011 av Maryell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå