Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går 3. året av en siviløkonomutdanning, og har de siste årene hatt en stilling som ekstrahjelp i helsevesenet. De siste månedene har det dessverre ikke vært særlig behov for meg (faste deltidsansatte som egentlig ønsker å jobbe 100% har førsterett på ledige vakter), og dette merkes godt på lommeboka. :(

Så nå innser jeg at jeg må se etter noe nytt. Jeg har mest lyst til å finne en stilling som er relevant for utdanninga, fordi jeg ikke ønsker å bytte jobb igjen i sommer eller neste høst når sjansen øker for å få en relevant sommerjobb (har hatt en del ulike jobber og vil prøve å virke litt lojal på cv-en også, og ikke en som bytter jobb hele tiden).

Men finnes det i det hele tatt noen relevante jobber som passer for en økonomistudent? Det vil altså si stillinger som går på ettermiddags/kveldstid... Hva bør jeg se etter? På finn.no og NAV søker de kun etter selgere og butikkmedarbeidere, så jeg regner med jeg må vite mer konkret hvilke bedrifter jeg bør se på... Har fått tips om inkassobyrå (altså være den som ringer), det er kanskje ikke så veldig relevant, men mer relevant enn å jobbe i butikk? Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje skolen din har en slags arbeidsformidling?

Jeg får stadig vekk mailer fra BI om deltidsstillinger som er relevante for studiene der, kanskje det finnes på din skole og?

Ellers kan det jo være du kan søke i store selskaper på fakturaavdeling f.eks. En jeg kjenner jobber 2 kvelder i uken i et stort firma, hun lager og sender ut fakturaer for de.

Skrevet

Takk for tips, fakturaavdelinger skal jeg ha i bakhodet! :)

Trenger ikke være direkte relevante heller, men noe som viser litt mer av mine evner... Fant en drømmestilling her som hjelpelærer i matematikk for elever på grunnskole og videregående, men de ville kun ha realfagsstudenter! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...