linfrø Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Hihi, litt artig tema! Jeg er "nybegynner" på alt som har med prøving, graviditet osv. og gjøre, da vi akkurat har bestemt oss for å begynne prøvingen ved juletider/over nyttår (jippii). Noen her som ønsket det ene eller det andre, og lyktes i kjerringrådene? Jeg ønsker selvfølgelig både en guttebaby og en jentebaby hjertelig velkommen, men dollete som jeg er, må jeg si jeg kunne tenkt meg en liten prinsesse jeg kan flette håret på og handle rosa blondetøy til =) Noen som har prøvd på noen kjerringråd som faktisk har funket? Har også faktisk hørt at det er mer typisk å få jente for de som "prøver" å bli gravid, mens gutt er vanligst ved når man blir gravid "ved uhell" (type hoppe av i svingen, eller glemme et par piller). Aner ikke om det faktisk ligger noe i det eller ikke da... Bare et artig tema hvis noen vil diskutere
Mrs. Morgan Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Er verken gravid eller kommende gravid. Ihvertfall ikke i nærmeste fremtid, men kanskje om 2-3 år. Uansett, har alltid ønsket meg en gutt. Vet ikke helt hvorfor egentlig... Det hørtes morsomt ut å dolle opp liten jente i søte klær og sånt, men jeg syns det er minst like moro å gjøre det med små gutter også. Og så har jeg fått det for meg at små jenter er noen reale grinunger haha! Men gutter kan seff også være det. Uansett, ønsker meg en gutt. Gjerne 2. Ihvertfall håper jeg førstefødte er gutt
linfrø Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har selvfølgelig også lyst på en gutt! Misforstå meg rett, begge kjønn er mer enn velkommen! Men siden jeg likevel må vente over 2 mnd. før jeg kaster pillen så har jeg jo god tid til å tenke på sånne "tulleting" Syns bare det hadde vært litt artig å se om andre har bevvist prøvd å få gutt eller jente og "klart" det. Er jo mange kjerringråd ute og går... :gjeiper:
Gjest Alabama Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Et kjerringråd går ut på at guttesædcellene svømmer raskere og at jentesædcellene har større overlevelse. Derfor skal man ha sex noen dager før EL for å få jente og sex nærme EL for å få gutt. Tviler på at det er noen som helst oppskrift som egentlig funker.
Selma_ Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Har også faktisk hørt at det er mer typisk å få jente for de som "prøver" å bli gravid, mens gutt er vanligst ved når man blir gravid "ved uhell" (type hoppe av i svingen, eller glemme et par piller). Aner ikke om det faktisk ligger noe i det eller ikke da... Bare et artig tema hvis noen vil diskutere Jeg har lest at det er omvendt.. At man har lettere for å få jente om det er "uhell", og gutt hvis man prøver iherdig. Fordi "jentesædcellene" overlever lenger inni deg, og kan derfor ligge lenger enn guttene og vente på smutthull for å treffe egget. Men guttesædcellene er raskere, men lever kortere, og at de da treffer egget først om man treffer akkurat på EL. Haha, rævva forklart, men håper du skjønte.. Og rett meg noen om jeg tar feil! Men anyways, kan ingen andre kjerringråd Og for min del er det akkruat det samme hva vi får, bare jeg snart blir graviiid!
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Et kjerringråd går ut på at guttesædcellene svømmer raskere og at jentesædcellene har større overlevelse. Derfor skal man ha sex noen dager før EL for å få jente og sex nærme EL for å få gutt. Tviler på at det er noen som helst oppskrift som egentlig funker. Det er jo ikke kjerringråd, men vitenskap.... 2
Athene Skrevet 12. oktober 2011 #7 Skrevet 12. oktober 2011 Det er jo ikke kjerringråd, men vitenskap.... At jentesædcellene er tregere men sterkere, og at guttesædcellene er raskere er vitenskap. Det at man kan bruke dette til å styre kjønnet er kjærringråd. Hadde det vært slik hadde jo alle benyttet denne metoden. 3
Miki Skrevet 12. oktober 2011 #8 Skrevet 12. oktober 2011 Broren min og svigerinna mi "tok" gutten før meg, så jeg håper på jente når jeg begynner å prøve da
linfrø Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har lest at det er omvendt.. At man har lettere for å få jente om det er "uhell", og gutt hvis man prøver iherdig. Fordi "jentesædcellene" overlever lenger inni deg, og kan derfor ligge lenger enn guttene og vente på smutthull for å treffe egget. Men guttesædcellene er raskere, men lever kortere, og at de da treffer egget først om man treffer akkurat på EL. Haha, rævva forklart, men håper du skjønte.. Og rett meg noen om jeg tar feil! Men anyways, kan ingen andre kjerringråd Og for min del er det akkruat det samme hva vi får, bare jeg snart blir graviiid! Bra forklart det! Jeg forsto ;-) hmm.. Kanskje det er omvendt jeg har hørt da? Da er det egentlig "vanskeligere" å lage jente da, hvis man skal ha sex FØR EL og håpe på at man treffer, og droppe sexen akkurat når man har eggløsning... Jeg har gått på p-piller (Cerazette) i 6(!!!) år, så tar vel en evighet før jeg er tilbake i vanlig syklus og i det hele tatt kan regne ut EL Får vel bare kjøpe på hver dag til den sitter! Masse lykke til til deg! aaah, jeg også vil bli gravid NÅ, helst igår, men min kjære vil vente til jul/nyttår pga. ny bolig osv. til sommeren :gjeiper:
-Pus- Skrevet 13. oktober 2011 #10 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg slumpet over denne siden: Min lenke Der er det mange kjærringråd....Men de er nok mer i retning av hvilket kjønn du får når du først blir gravid....og noen av de er litt diffuse: "Sover du med puten vendt mot nord, blir det en gutt, mot sør en jente." Men jeg synes det var mest moro med kalenderen som skal "hjelpe" deg til å få "riktig" kjønn Kinesisk fødselskart Så med denne kalenderen har vi nok en ting å tenke på når vi skal ........
linfrø Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #11 Skrevet 14. oktober 2011 Hvor sikker sies det at det kinesiske fødselskartet er da? :gjeiper: Eller sikkert og sikkert, hvor ofte stemte det liksom? =)
-Pus- Skrevet 14. oktober 2011 #12 Skrevet 14. oktober 2011 Hvor sikker sies det at det kinesiske fødselskartet er da? :gjeiper: Eller sikkert og sikkert, hvor ofte stemte det liksom? =) Det er jo 50 % sjangse for at den stemmer......og 50 % er jo ganske mye... ....derfor: denne bør vi stole tilnærmet blindt på..... :gjeiper:
83` Skrevet 15. oktober 2011 #13 Skrevet 15. oktober 2011 Einaste trikset i boka for å prøve å bestemme kjønnet sjølv, er vel dette med å ha sex nærme eller etter eggløysing viss du vil ha jente, og PÅ sjølve eggløysingsdagen om du vil ha gut. Difor kan det ta lenger tid å bli gravid med jente -viss man prøvar hardt på det (altså kun har sex eit par dagar før EL, og eit par dagar etter EL). Men då må ein altså la være å ha sex mellom der.. ) Vi skal også prøve etter siste mens 9 desember, så kanskje vi lagar ein liten spire på julaftan Her kjem vi til å prøve å ha sex kvar dag rundt EL, fordi vi ønsker oss en gut denne gangen.
Teriyaki Skrevet 15. oktober 2011 #14 Skrevet 15. oktober 2011 Det vil jo alltid være mange det ene eller andre har funket for, i og med at det er 50% sjanse for gutt eller jente. Det er ganske så høye ods. Men ellers så stiller jeg meg uteforstående til at man ønsker seg f.eks jente fordi man vil dolle jenta opp i søte klær, som om det var en dukke. Menmen. Lykke til med prøvingen i alle fall! Blir sikkert en spennende tid. Her var det forresten uplanlagt, og vi venter gutt. 1
linfrø Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter #15 Skrevet 17. oktober 2011 Det vil jo alltid være mange det ene eller andre har funket for, i og med at det er 50% sjanse for gutt eller jente. Det er ganske så høye ods. Men ellers så stiller jeg meg uteforstående til at man ønsker seg f.eks jente fordi man vil dolle jenta opp i søte klær, som om det var en dukke. Menmen. Lykke til med prøvingen i alle fall! Blir sikkert en spennende tid. Her var det forresten uplanlagt, og vi venter gutt. Ja, jeg skjønner jo at det selvfølgelig er 50/50 sjanse =) og som nevnt tidligere er også en gutt mer enn hjertelig velkommen hos oss, jeg bare syns det er et artig tema, og har som sagt litt ventetid før vi skal starte prøvingen, så jeg leser egentlig om alt og ingenting Vi har faktisk bestemt oss for at når jeg blir gravid skal vi ikke be om å få vite kjønnet på UL Bare se på kjerringrådtegnene og gjette hehe, vi får jo bare se om vi klarer å vente hvis de spør på UL "vil dere vite kjønnet?" =) Men det er ihvertfall planen! Drømmen er jo å få 1 gutt og 1 jente =) Heldige du, som er gravid, masse lykke til! Er du langt på vei?
angelou Skrevet 17. oktober 2011 #16 Skrevet 17. oktober 2011 Hihi, begge mine er unnfanget dagen før EL, NØYE planlagt etter bruk av EL-tester Og jeg har en av hver
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #17 Skrevet 18. oktober 2011 dollete som jeg er, må jeg si jeg kunne tenkt meg en liten prinsesse jeg kan flette håret på og handle rosa blondetøy til =) De har fine dukker hos Ringo, har jeg hørt. 4
Teriyaki Skrevet 18. oktober 2011 #18 Skrevet 18. oktober 2011 Ja, jeg skjønner jo at det selvfølgelig er 50/50 sjanse =) og som nevnt tidligere er også en gutt mer enn hjertelig velkommen hos oss, jeg bare syns det er et artig tema, og har som sagt litt ventetid før vi skal starte prøvingen, så jeg leser egentlig om alt og ingenting Vi har faktisk bestemt oss for at når jeg blir gravid skal vi ikke be om å få vite kjønnet på UL Bare se på kjerringrådtegnene og gjette hehe, vi får jo bare se om vi klarer å vente hvis de spør på UL "vil dere vite kjønnet?" =) Men det er ihvertfall planen! Drømmen er jo å få 1 gutt og 1 jente =) Heldige du, som er gravid, masse lykke til! Er du langt på vei? En gutt og en jente er nok en flott kombinasjon, ja. Jeg hadde aldri kunne gått hele svangerskapet uten å vite kjønn. Knytter så mye identitet til babyen ut fra kjønnet. Jeg er nesten ferdig. 37 uker i morgen, så venter egentlig bare på å få han ut nå.
vivana Skrevet 24. oktober 2011 #19 Skrevet 24. oktober 2011 De sier at det er 51/49 (49% å få jente), ikke akkuarat 50/50. For hver 100 jenter fødes det 105-106 gutter (fordi dødelighet blant gutter er større). Større sjanse å få jente hvis mannen røyker har jeg også lest om. Jeg har gutt fra før, og det ville vært fint med jente nå, men lillebror er også velkommen:) Jeg er gravid, og vi prøvde 4dager før og hver dag fram til EL, så kan være begge? Vi finner i hvert fall ut rundt juletiden:)
Gjest Rastl0s Skrevet 24. oktober 2011 #20 Skrevet 24. oktober 2011 Jente vs gutt kommer an på kromosomer... Tror ærlig at kjerringråd ikke funker for å endre kromosomsammensetning. Det blir sagt at gutter blir til ved "uhell" på en måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå