AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har som plan å trene styrke 2 ganger og kondisjon 1 gang i uka. Nå skal jeg på fjelltur en dag, ville dere talt det som styrke eller kondisjon?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har som plan å trene styrke 2 ganger og kondisjon 1 gang i uka. Nå skal jeg på fjelltur en dag, ville dere talt det som styrke eller kondisjon? Kan legge til at turen tar ca 45 min, og jeg skal gå den MED VOGN. Altså det er tungt. TS
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 En kombinasjon. Fjelltur er gjerne noe jeg regner som ekstra på de timene jeg allerede trener, men skulle jeg valgt hadde det blitt styrketreningstimen som forsvant. Også bruke den andre styrketreningstimen på overkroppen.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Kan legge til at turen tar ca 45 min, og jeg skal gå den MED VOGN. Altså det er tungt. TS Mener 45 min hver vei..
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 En kombinasjon. Fjelltur er gjerne noe jeg regner som ekstra på de timene jeg allerede trener, men skulle jeg valgt hadde det blitt styrketreningstimen som forsvant. Også bruke den andre styrketreningstimen på overkroppen. Hvorfor er ikke fjelltur "skikkelig" trening da? Og ihvertfall når du skyver ei 10 kilos vogn foran deg hele veien, og det er skikkelig bratt hele veien.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Ikke missforstå, jeg ser på fjellturer som den ultimate treningsformen. Men personlig kan ikke jeg velge enten eller mellom styrke og kondis siden den går på begge.
Supraspinatus Skrevet 12. oktober 2011 #7 Skrevet 12. oktober 2011 Fjelltur er utholdenhetstrening. Styrketrening er trening som har som formål å øke muskelmasse eller eller hvor mye en klarer å løfte på kortere tid. Fjelltur tar lengre tid og er svært bra utholdenhetstrening. På mange måter kan man sammenligne det med det syklister kaller styrketråkk. Det er mye tyngre enn vanlig gåing (eller sykling, i syklistens verden), men det er fortsatt ikke trening som har som formål å øke styrken i beina, men heller hvor lenge man holder ut. Jeg vil si dette er en av de beste lavintensitetstreningene. Ikke bare er det god trening, man får en naturopplevelse med på kjøpet. I tillegg er det godt for balanse og støttemuskulatur å være litt utenfor den flate veis komfort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå