vaniljeglasur Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har fått så stor matlyst for tiden nå, og kunne gått og spist hele tiden hvis jeg hadde mulighet for dette.. Har dere noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt matsuget? Når jeg er på skolen er jeg alltid sulten, og blir aldri "ordentlig" mett.. Jeg kan spise, spise og spise før jeg blir kjempe mett. Kan dette ha med høy forbrenning å gjøre? Hvordan vet man om man har høy forbrenning eller ikke? Det kan jo ikke være normalt, å ville spise hele tiden.
Gjest Bomullsdott Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Kjenner du deg oppriktig sulten eller har du bare lyst på noe å ha i munnen? Stor forskjell. Jeg har alltid lyst på mat, selv om jeg ikke er fysisk sulten. Er det det som er problemet, må du bare være streng med deg selv, og aldri spise hvis du ikke kjenner deg sulten. Eventuelt finne kalorifattige alternativer du kan knaske på / drikke (grønnsaker, drikke te osv osv). Eller ha en tyggis i munnen? Hvis du spiser masse og likevel er tynn, kan det skyldes høy forbrenning. Eller hvis du trener mye. Jeg blir alltid kjempesulten i perioder jeg trener masse. Uansett metter proteiner, så det er bedre å spise proteinrikt enn masse tomme karbohydrater, så slipper du å bli gal av sult en time etter du har spist. Mulig dette er feil, men dette er hvertfall erfaringer jeg har gjort meg.
vaniljeglasur Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2011 Takk! Det kan komme helt ann på om jeg føler en trang for å spise noe, eller om jeg er sulten. Jeg syntes jeg blir ofte ganske sulten også, (selvom jeg spiser sunt og variert) og kan jo spise veldig mye for å føle meg ordentlig mett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå