Gjest sexysadie Skrevet 5. desember 2003 #21 Del Skrevet 5. desember 2003 Har faktisk personlig moro av alle slags nisse, troll, - og spøkelser... Fordi de passer som hånd i hanske inn i min personlighet........ Jaaaaaaaaa, dem TROR jeg på!!! (fordi jeg VIL tro på dem......de er så søøøøøte såhhh.....) Jeg mener bestemt å ha sett en nisse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 5. desember 2003 #22 Del Skrevet 5. desember 2003 Ikke dummere enn : Hvilken mascara er best.... DET!!! er faktisk en del av min ekstensielle tilværelse...ettersom det er den eneste make-up'en jeg bruker.......så er jeg på evig jakt etter den ULTIMATE mascaraen........Seff er den mye viktigere for meg enn Gud, fordi han/hun/det tor jeg ikke eksisterer....men den ultimate mascaren tror jeg eksisterer ....eller kommer til å eksistere..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 5. desember 2003 #23 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg mener bestemt å ha sett en nisse. Tror deg.....Plenty av nissemenn i Trøndelag..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. desember 2003 #24 Del Skrevet 6. desember 2003 Det er vel her menneskets frie vilje spiller inn? Ditt innlegg fikk meg til å tenke på om mennesket egentlig har en fri vilje. La oss si at menneskene er absolutt frie. Hvorfor kan vi ikke da hoppe 2 meter rett opp? Hvis vi var frie så hadde vi ikke behøvd å åpne døren for å gå ut, vi kunne ved hjelp av vår frie vilje gå tvers igjennom veggen. Mange vil si at vi blir stadig satt i situasjoner som vi ikke selv har valgt. Hva med de som ble tvunget til å krige under andre verdenskrig? Ikke alle ønsket å kjempe for noe de ikke trodde på, men Hitler befalte at de skulle gjøre det. Vel...De hadde et valg. De kunne desertere eller begå selvmord. (Det var hvertfall Jean-Paul Sartres mening, som libertarianer) Alikevel viser stadig mer innen forskningen at forhold er lovbestemt. Det er naturlover for alt, så hvorfor ikke mennesket? Bare en tanke som slo meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 6. desember 2003 #25 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg sa ikke i hvor stor grad jeg mener mennesket har fri vilje. Egentlig sa jeg ingenting om hva jeg tror heller, jeg skrev i forhold til et kristent synspunkt. Men, jeg tror ikke at skjebnen er absolutt - jeg tror at en viss retning er lagt opp for oss, så velger vi selv hva slags form veien skal ta. Men det var kanskje ikke det du var interessert i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 6. desember 2003 #26 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg lurer i grunnen mer på hvordan det kunne ha seg at Adam og Eva kunne reprodusere seg jeg. Dersom de var de første menneskene hvem kunne da deres barn gifte seg og få barn med da ? Alle ville jo vært i nære slektskap og videre produksjon av barn ville automatisk stoppet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 8. desember 2003 #27 Del Skrevet 8. desember 2003 La oss si at menneskene er absolutt frie. Hvorfor kan vi ikke da hoppe 2 meter rett opp? Hvis vi var frie så hadde vi ikke behøvd å åpne døren for å gå ut' date=' vi kunne ved hjelp av vår frie vilje gå tvers igjennom veggen....[/quote'] Dette har da ingenting med vilje å gjøre, men med fysiske begrensninger. Men din frie vilje gjør at du kan prøve å hoppe to meter eller gå gjennom en lukket dør hvis du vil det. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skulle ville det, men ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 8. desember 2003 #28 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg lurer i grunnen mer på hvordan det kunne ha seg at Adam og Eva kunne reprodusere seg jeg. Dersom de var de første menneskene hvem kunne da deres barn gifte seg og få barn med da ? Alle ville jo vært i nære slektskap og videre produksjon av barn ville automatisk stoppet. Som det er sagt over er dette en myte,(ihvertfall mener mange kristne det). Du trekker nå en antitese det ikke er grunnlag for. At andre mennesker ikke er beskrevet i Bibelens startfase, betyr ikke at de ikke ble skapt, for å si det sånn. At jeg sier til deg at jeg har født en sønn, betyr ikke at jeg ikke har født en sønn til, eller en datter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 8. desember 2003 #29 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg lurer i grunnen mer på hvordan det kunne ha seg at Adam og Eva kunne reprodusere seg jeg. Dersom de var de første menneskene hvem kunne da deres barn gifte seg og få barn med da ? Alle ville jo vært i nære slektskap og videre produksjon av barn ville automatisk stoppet. Er det virkelig det du lurer på??! :klø: Imponerende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2003 #30 Del Skrevet 8. desember 2003 Det står faktisk at Gud ( Eller der står han faktisk i flertall!! Vet ikke om det er tre-enigheten det er snakk om eller om det er litt av gamle naturmyter som henger igjen jeg) skapte mennesker i sitt/sine bilde®......bla, bla, bla......Og så først litt senere står det at han skapte Adam og Eva. Slik forsto hvertfall jeg det når jeg leste det for en stund siden. Og han ene sønnen ble forvist av Gud, etter å ha drept sin bror, og slo seg ned hos et folk som holdt til øst for Eden. Jeg lurer i grunnen mer på hvordan det kunne ha seg at Adam og Eva kunne reprodusere seg jeg. Det lurte jeg lenge på også, men så fant jeg ut at det står rimelig svart på hvitt, og da blir det ganske idiotisk å dra det fram som "kron-argumentet" hver gang det skal diskuteres hvorvidt Gud finnes. Vi skeptikere må nok sette oss litt mer inn i det før vi bruker bibel-"hull" som argumenter, men det bør jammen de kristne også, for ingen har noen gang gitt meg noe skikkelig svar på dette enkle spørsmålet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå