Gå til innhold

Semidumt spørsmål....

Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie

Når man nå antar at gud ikke kan gjøre feil...

Hvordan kunne han da ksape kvinnen sånn at hun ville velge å ta imot fristelsen (eplet) og.. Hvorfor fulgte mannen henne i d å ete d`

Vi er jo skapt i Guds bilde; men hvordan kan vi være ufeilbarlig hvis Gud har skapt oss som er ufeilbarlig? :undre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...kanskje det har noe med at livet blir til mens du går...?

(ha ett mål, mening, framdrift, håp, utvikling og åpent sinn)

"Ikke visste jeg at alle årene som kom og gikk at det var selve livet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Kan man ikke heller trekke den konklusjonen at gud ikke er så ufeilbarlig som så mange vil ha d til?

Jeg levner ikke noe som lar sin sønn dø ensom og forlatt på korset så mye kredibillitet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gud har ikke skapt ufeilbarlige mennesker.

Gud har heller ikke skapt en konkret kvinne med navn Eva som spiste et konkret eple (hvor har du eplet fra forresten, det står ingenting om det i Bibelen).

Bibelen selv fremstiller dette som en myte.

Mennesket er skapt med muligheten til godt og ondt.

Hadde vi vært Gud kunne vi sett Guds plan og hatt hennes overblikk.

Nå er vi ikke Gud og ser kun vår egen lille bit av verden og verdenshistorien. Kristne vet ikke svaret på alle ting slik som darwinistene ser ut til å gjøre. Kristne erkjenner at de faktisk har begrensninger og at de er feilbarlige. Gud fader forlot sin sønn på korset, men det kunne vel Jesus takle ettersom han også er Gud og del av treenigheten.

Nei, jeg forstår det ikke. Det er mye annet jeg heller ikke forstår, men det gjør lite med troen min på at Gud er kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie

Nei, jeg forstår det ikke. Det er mye annet jeg heller ikke forstår, men det gjør lite med troen min på at Gud er kjærlighet.

Slik jeg tolker d her så er d kjærligheten du tror på.

D kan jeg gå med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll
Gud har ikke skapt ufeilbarlige mennesker.

Gud har heller ikke skapt en konkret kvinne med navn Eva som spiste et konkret eple (hvor har du eplet fra forresten, det står ingenting om det i Bibelen).

Bibelen selv fremstiller dette som en myte.

Mennesket er skapt med muligheten til godt og ondt.

Hadde vi vært Gud kunne vi sett Guds plan og hatt hennes overblikk.

Nå er vi ikke Gud og ser kun vår egen lille bit av verden og verdenshistorien. Kristne vet ikke svaret på alle ting slik som darwinistene ser ut til å gjøre. Kristne erkjenner at de faktisk har begrensninger og at de er feilbarlige. Gud fader forlot sin sønn på korset, men det kunne vel Jesus takle ettersom han også er Gud og del av treenigheten.

Det synes jeg var godt skrevet. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes du lekeball?

Jeg syntes det var litt sånn: småpike frekk og slikke på 'kjælighet-på-pinne' frekk....

Var ikke all that and a bag of crisps, om du spør meg.

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll
synes du lekeball?

Jeg syntes det var litt sånn: småpike frekk og slikke på 'kjælighet-på-pinne' frekk....

Jeg synes ikke det var frekkere enn mye annet her inne, og jeg synes det fikk frem mye riktig, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter
synes du lekeball?

Skjønte ikke helt hva som var frekt her,jeg. Det som er frekt er kanskje hvordan alle som ikke er kristne skal tyne kristne. Det grenser jo nesten til mobbing av og til når vi må forklare og argumentere hele tiden. Hvis jeg møter mennesker som ikke er kristne, tyner jeg ikke vedkomne til å forklare hvorfor han eller hun ikke tror.

Og svarr til SS i startspørsmålet. Gud skapte mennesket med fri vilje, det betyr med andre ord at vi kan velge å gjøre lure ting og dumme ting. Og jeg tror heller ikke det var en kvinne ved navn Eva som spiste et eple.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg levner ikke noe som lar sin sønn dø ensom og forlatt på korset så mye kredibillitet....

Jeg er et definitivt ikke-troende menneske....Og bare det å skulle være i nærheten av å tro på en religion hvor en far lar sin sønn dø en sånn pinefull, grusom og ydmykende død er 'so far, far away' fra noe som helst jeg noensinne kan ha RESPEKT for....... Det er vel denslaags som skaper ord som 'gudfryktighet'......Grøss og gru......!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Jeg er et definitivt ikke-troende menneske....Og bare det å skulle være i nærheten av å tro på en religion hvor en far lar sin sønn dø en sånn pinefull, grusom og ydmykende død er 'so far, far away' fra noe som helst jeg noensinne kan ha RESPEKT for....... Det er vel denslaags som skaper ord som 'gudfryktighet'......Grøss og gru......!!!

Er ikke kristen jeg heller, så er det sagt.

Men jeg har virkelig ingen problemer med å forstå at Jesus ble sendt som et symbol - siden han skal være en del av treenigheten, så vil jo dette nødvendigvis få en noe annen dimensjon enn hva vi tenker på når vi hører "far og sønn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett, treenighet eller ikke, 'for what it's worth', det har vært, er og vil alltid bli totalt uforståelig og uakseptabelt i mitt hode.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll
Uansett, treenighet eller ikke, 'for what it's worth', det har vært, er og vil alltid bli totalt uforståelig og uakseptabelt i mitt hode.......

Når du er født av en jomfru, og har Gud som far, så får faen meg prinsippene vike, altså.

Det blir litt for dumt å diskutere dette her synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:enig_animasjon:

Men julenissen får ingen ta fra meg...........Han TVIHOLDER jeg på 'till the bitter end....' :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lekebøll

:enig_animasjon:

Men julenissen får ingen ta fra meg...........Han TVIHOLDER jeg på 'till the bitter end....' :hoho:

Og fjøsnissen. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk personlig moro av alle slags nisse, troll, - og spøkelser... :hoho: Fordi de passer som hånd i hanske inn i min personlighet........ Jaaaaaaaaa, dem TROR jeg på!!! :ler:

(fordi jeg VIL tro på dem......de er så søøøøøte såhhh.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Når du er født av en jomfru, og har Gud som far, så får faen meg prinsippene vike, altså....

Leker bøll....

Ikke dummere enn : Hvilken mascara er best....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Enig, Chimp. Det er gøy å tro litt på det der. 8)

Ja, sexy, du må bare diskutere videre du, men jeg har ikke så mye mer å si i saken - bare det jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...