bebisss Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg leier en 25kvm leilighet som er helt grei nokk, men den er ikke koselig Jeg prøver å pynte men den funker ikke så greit, samboer har utrolig mange ting og jeg har mange ting som vi egentlig ikke har plass til men som vi bare må ha her til vi finner noe større, bare klesstativet tar plass! Jeg er så lei av å ha det utrivelig her, jeg vil ha ett fint kjøkken der jeg faktiskt kan trives med å lage mat, det er bare ett ork å lage middag på en liten pizzaovn og i ett utrivelig kjøkken, og ett fint bad, nå går jeg bare inn dit for å gå på do eller dysje, som regel pleier jeg å tilbringe mye tid der, bare å sitte og lese eller bare kose meg i badekaret, men har ikke det nå... Også vil jeg ha en hage der jeg kan plante litt planter som er fine til sommeren, en litn gressflekk er nokk, trenger ikke noe stort.. Jeg har sett meg ut alt jeg ønsker meg på ikea og regnet ut prisen på alt, og det vil bli så koselig! Jeg trenger bare ett litt større og koseligere sted å bo
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Kan dere ikke kjøpe noen esker på IKEA og putte ting i dem? Og sette det som ikke MÅ være i leiligheten i kjelleren/på loftet, hvis dere kan? Det blir ryddigere og ser både penere ut og som om dere har bedre plass. Det er kjipt å bo i stygge leiligheter, men masse man kan gjøre for å gjøre det litt bedre, ihvertfall.
Luka Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Der har jeg også vært. Det var umulig å gjøre det fint der og jeg fikk fullstendig noia. En trenger vel å føle seg hjemme. Er flytting utelukket?
Gjest Apophis Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Du får leite etter større leilighet då..
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Enten må dere få større leilighet eller så må dere gjøre en innsats der dere bor nå Jeg er enig i at noen plasser er så ekle at det er umulig å gjøre det hjemmekoselig, men som regel går det med litt innsats. (Jeg har selv bodd på den rotneste hybelen med do uten vask og dusj på kjøkkenet... Det var jævli, men vi fikk det ganske fint til slutt) Det beste du gjør er å slutte å drømme om hva det kunne ha vært. Nå har dere denne leiligheten så da må dere gjør det beste utav det. Rydd vekk alt som ikke hører hjemme der. Det må være første bud. Når dere bare stabler tingene deres inn slik så blir det utrivelig uansett. Rydd skikkelig opp og fjern ALT som ikke hører hjemme der. Har dere stygg sofa kan dere enten legge noen tepper over eller kjøpe sofatrekk. Heng opp bilder og kjøp friske blomster, nye puter og duker. Re sengen hver dag og hold badet ryddig. Ikke ha framme for mye pynt og nips siden leiligheten er så liten. Da vil den virke mer rotete med en gang. Det samme med bilder, ikke heng opp for mange, og ikke mange små rundt omkring. Forsøk å holde en stram og ren linje. Få fremkalt noen fine bilder av dere og andre mennesker som dere er glad i Oppbevaring er alfa omega. Kjøp esker dere syns er fine og få alt rotet oppi der. 2
bebisss Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2011 Takk for svar Nå har det seg slik at leiligheten er 25 kvm, så vi har en tv, to kommoder og en seng og ett lite bord i "stua" som henger sammen med kjøkkenet. badet er veldig lite å der har vi ingenting enn ei lita hylle og en liten vaskemaskin. Vi har heller ikke loft eller kjeller å stue ubrukelige ting i, har allerede overfylt foreldene våre sine kjellere og loft med ting, så det er ikke plass mer. Vi skal nokk til neste sommer en gang se etter en ny leilighet, har allerede gått igjennom ikea bladet 10 ganger å sett meg ut forskjellige ting jeg ønsker meg Jeg er bare så glad i å være på kjøkkenet å lage mat, men her blir det bare utrivelig, jeg elsker å tenne lys i stuen å ha det koselig i sofaen med tven, men vi har ikke plass til sofa her. Vi sitter i senga hele dagene og sover der, tilbringer all tid i sengen, for det er jo det eneste vi har plass til her:S
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 Takk for svar Nå har det seg slik at leiligheten er 25 kvm, så vi har en tv, to kommoder og en seng og ett lite bord i "stua" som henger sammen med kjøkkenet. badet er veldig lite å der har vi ingenting enn ei lita hylle og en liten vaskemaskin. Vi har heller ikke loft eller kjeller å stue ubrukelige ting i, har allerede overfylt foreldene våre sine kjellere og loft med ting, så det er ikke plass mer. Vi skal nokk til neste sommer en gang se etter en ny leilighet, har allerede gått igjennom ikea bladet 10 ganger å sett meg ut forskjellige ting jeg ønsker meg Jeg er bare så glad i å være på kjøkkenet å lage mat, men her blir det bare utrivelig, jeg elsker å tenne lys i stuen å ha det koselig i sofaen med tven, men vi har ikke plass til sofa her. Vi sitter i senga hele dagene og sover der, tilbringer all tid i sengen, for det er jo det eneste vi har plass til her:S Ja det er noe drit å måtte bruke senga som sofa.. Det blir liksom litt kjipt. Men da er det viktig at dere rer opp og bruker sengeteppe og setter opp pynteputer. Men om dere allerede har overfylt foreldrene deres sine kjellere og har stablet det fult på hybelen så er det på tide med skikkelig ryddings med kasting/selging og gi bort. Om du allerede har tenkt å kjøpe nytt og sånn så har du sikkert masse som du allerede kan kvitte deg med. Det blir iallfall penere om du bruker litt fine esker osv. Friske blomster og slikt gjør seg
Gjest Nanette Skrevet 13. oktober 2011 #8 Skrevet 13. oktober 2011 Det var en liten leilighet for to voksne personer. Jeg tror jeg ville ha flytta til noe større. Utnytta plassen i høyden ved å installere masse hyller, slik som de gjør på Ikea.
bebisss Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 14. oktober 2011 Ja jeg har nå snakka med sambo, og sakt jeg ikke orker å være huleboer mer Vi skal prøve til neste sommer om vi ikke kan få oss en større finere leilighet og det gleder jeg meg til! Vi har en kontrakt på leiligheten vi leier nå ut året, og om vi flytter nå får vi ikke depositumet tilbake som er en på 3 mnd, og vi vil jo ikke kaste bort det. Vi kan også om vi vil flytte herfra tidligere, leie en større leilighet, men jeg vil ikke flytte fra denne leiligheten for å leie en større dyrere leilighet, når vi egentlig bare kan spare opp penger å kjøpe selv til neste sommer. føler å leie en slik stor fin leilighet bare er å kaste pengene ut vinduet, istedenfor å ta opp ett lån å betale like mye tilbake på lånet som på en større finere leilighet vi må leie.. Og ja det er på tide å kaste, men tro det eller ei, det er høytalere å musikkinstrumentene til sambo som tar den store plassen, vi har instrumenter nokk her i leiligheten også. Men uansett, jeg vil nokk heller vente litt med å få en større leilighet om vi kan kjøpe en selv til neste sommer :D Da skal det jammen bli koselig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå