AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #1 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg sliter med tørre lepper og når jeg ikke har tilgang til noe å smøre de med, så blir jeg så tørr!! Jeg VET man ikke skal slikke seg på leppene, men jeg klarer virkelig ikke å la hver når jeg ikke har lipsyl, blistex eller noe. Men åssen kan jeg bli kvitt tørre lepper? Er det noe som kan hjelpe? Akkurat nå har jeg ikke noe å smøre de med og herregud de er så tørre :frown: Utrolig ubehagelig og merker jeg bare vil løpe ned på butikken nå og finne noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almarea Skrevet 12. oktober 2011 #2 Del Skrevet 12. oktober 2011 Eos lipbalm inneholder ikke petrolatum og parabener som tørker ut leppene. Har merket utrolig forbedring, og du blir heller ikke avhengig som en kan bli av noen leppomader. Finnes blandt annet på cubus og http://www.eoseos.no/ Dessuten lukter og smaker de helt fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanted Skrevet 12. oktober 2011 #3 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg sliter med det samme, så følger med her. Har hatt tørre/såre lepper i flere måneder, og de blir litt bra, så dårlig, så verre, så litt bra igjen, men de blir aldri helt bra. Bruker vaselin foreløpig, er det som funker best. Har prøvd så og si alt annet, men ingenting hjelper. Har forresten lest at for lite C-vitamin kan føre til sprukne og tørre lepper, så har gått til anskaffelse av en boks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Del Skrevet 12. oktober 2011 Eos lipbalm inneholder ikke petrolatum og parabener som tørker ut leppene. Har merket utrolig forbedring, og du blir heller ikke avhengig som en kan bli av noen leppomader. Finnes blandt annet på cubus og http://www.eoseos.no/ Dessuten lukter og smaker de helt fantastisk! Jeg har brukt Eos før, men etter jeg slutta på den så ble leppene mine like tørre igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #5 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har brukt Eos før, men etter jeg slutta på den så ble leppene mine like tørre igjen Du må jo tilføre fuktighet hele tiden da. På lik linje som håndkrem, ansiktskrem og bodylotion. Ingenting holder seg mykt over tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #6 Del Skrevet 12. oktober 2011 Du må jo tilføre fuktighet hele tiden da. På lik linje som håndkrem, ansiktskrem og bodylotion. Ingenting holder seg mykt over tid. Meningen er jo å bli kvitt tørre lepper og ikke måtte bruke leppomader hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #7 Del Skrevet 12. oktober 2011 Lypsyl er verstingen i klassen,så den må du iallefall ikke bruke. Det vel kanskje lypsyl som er skyld i att vi "alle" har behov for leppepomade nå, for da jeg vokste opp,så var det ikke så mange andre merker som ble solgt i butikken. Jegvetikke hvilken du skal bruke TS, men du vet det at om vi alle aldri hadde begynt å bruke leppepomade, så hadde vi ikke fått tørre lepper. Kroppen regulerer fuktigheten i leppene helt utmerket. Men vi har ødelagt den balansen med lypsyl og andre merker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 12. oktober 2011 #8 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg bruker Burt's Bees eller Dr Hausckha lipbalm, naturlige ingredienser. Men i tillegg tar jeg rikelig med flytende omega 3 og bruker mye kaldpresset god olivenolje i salater. Dette har veldig god effekt! Bruker ogsaa jojobaolje jeg smorer paa om natten hvis krise. Men omega 3 vil jeg si er det viktigste middelet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linda sofie Skrevet 12. oktober 2011 #9 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg sliter heldigvids ikke med tørre lepper, men det dummeste du kan gjøre er å slikke deg på leppene. Det gjør ting bare verre. En venninne av meg sleit også med tørre lepper og hun fikk tak i noe som hjalp. Nå husker ikke jeg navnet på hva hun brukte men kan sikkert spørre henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kv84 Skrevet 12. oktober 2011 #10 Del Skrevet 12. oktober 2011 EOS :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 12. oktober 2011 #11 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Vaselin hjelper ikke, det legger bare et lokk på leppene som hindrer dem å tørke ut, men lærer ikke leppene å produsere fuktighet igjen på egenhånd. Vaselin er maskinsmøreolje, hvordan noen fant ut å begynne å putte det på leppene og sette det i kosmetikkavdelingen er for meg et mysterie. Av egen erfaring er det kun gradvis nedtrapping som hjelper. Jeg liker den gule EOSen best (den har en litt annen tekstur enn de andre, litt "fuktigere". Prøver nå å ikke smøre meg mer enn en gang i timen; tidligere var jeg oppe med leppepomade hvert tiende minutt omtrent. Når jeg etterhvert slutter å røyke (røykfilter tørker ut leppene mine veldig), så er målet å ned i hver halvannen time. Gå så lenge du kan uten å smøre leppene, og når du merker at det virkelig trengs, vent ti minutter til. Jo lenger du greier å pushe deg, jo mer venner du leppene til å begynne å produsere fuktighet selv igjen. Prøv å IKKE slikke deg på leppene, det gjør det bare verre. Ligg langt unna alt som inneholder: Mineral Oil Paraffin Oil Paraffinum Liquidum Parafin Petrolatum Petroleum Les innholdsfortegnelsen. De tingene er ren vaselin og gjør bare vondt verre. Endret 12. oktober 2011 av Pixie Plaid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 12. oktober 2011 #12 Del Skrevet 12. oktober 2011 Du må jo tilføre fuktighet hele tiden da. På lik linje som håndkrem, ansiktskrem og bodylotion. Ingenting holder seg mykt over tid. Vi ødelegger huden vår med all denne smøringen. Kroppen greier fint å holde seg fuktig selv (noen er selvfølgelig mer utsatt enn andre). Men vi blir opplært til at vi må smøre oss inn fra topp til tå, og dermed ødelegger vi hudens egne fuktrytmer. Jeg bruker verken ansiktskrem eller bodylotion (håndkrem kun fordi jeg har psoriasis). De første ukene etter at jeg kuttet det ut var jeg kjempetørr og sår og flasset som en gud, men etter noen uker var fuktsystemet igang igjen. Nå bruker jeg litt ren aloe vera innimellom i de verste værperiodene (midt på sommeren, eller midt på vinteren), men ellers ingenting. Hudpleiere blir alltid sjokkert når de hører at jeg ikke bruker noenting, for huden min er i fantastisk stand, spesielt mtp at jeg røyker... Så nei, for dem har normal hud er alt dette kremhysteriet bare tull!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #13 Del Skrevet 12. oktober 2011 Min erfaring er at det eneste som hjelper, er å slutte helt med leppepomader. Da tar det noen måneder med tørre lepper, men så blir det bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #14 Del Skrevet 12. oktober 2011 Du må jo tilføre fuktighet hele tiden da. På lik linje som håndkrem, ansiktskrem og bodylotion. Ingenting holder seg mykt over tid. Tull, det er det kosmetikkindustrien vil ha deg til å tro. Og det er klart at når du først har begynt å bruke body lotion, så fortsetter en, for da har man forstyrret kroppens naturlige balanse. Barn, tenåringer, ungdommer, alså før man begynner å smøre seg, tror du de alle er plaget med tørr hud?! Klart ikke! Kjenner enkelte voksne jeg som aldri har brukt fuktighetskrem hverken på kropp eller ansikt, og har ikke tørr hun i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatt Skrevet 12. oktober 2011 #15 Del Skrevet 12. oktober 2011 Før så hadde jeg tørre lepper hver eneste dag og brukte vaselin, lypsyl, alt mulig, men så kjøpte jeg Carmex og den holder leppene mine myk i mer enn 1 uke. Altså jeg smører litt tykt lag med Carmex før jeg sover, så våkner jeg om morgen og leppene mine er myke mange dager før jeg trenger å smøre Carmexen på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #16 Del Skrevet 12. oktober 2011 Før så hadde jeg tørre lepper hver eneste dag og brukte vaselin, lypsyl, alt mulig, men så kjøpte jeg Carmex og den holder leppene mine myk i mer enn 1 uke. Altså jeg smører litt tykt lag med Carmex før jeg sover, så våkner jeg om morgen og leppene mine er myke mange dager før jeg trenger å smøre Carmexen på nytt. Hvor får jeg kjøpt den da og hva er prisen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goldilocks Skrevet 12. oktober 2011 #17 Del Skrevet 12. oktober 2011 Bruk en leppepomade som ikke inneholder mineral-olje til vanlig, og ha det tilgjengelig til enhver tid! Min favoritt akkurat nå er Badger cocoa butter vanilla bean. Decleor sin balm er også veldig god. Eos lemon drop er også bra (de andre Eos-ene syns jeg ikke er noe gode) Burt's Bees kokum butter lip balm er også et godt valg. IKKE kjøpt lypsyl på mat-butikken, det er mineralolje-proppet søppel. Når du skal ut i kulda, kan det faktisk være en fordel å bruke leppepomade MED mineralolje, fordi den ikke trekker inn, og vil legge seg som et beskyttende lag mot kulda utenpå leppene (bruk vanlig leppepomade under). Jeg bruker Carmex cherry lip balm pot. Fjern den når du kommer inn igjen, og ta på vanlig leppepomade. Quick fix: Skrubb & plump! For meg fungerer det helt overlegent å skrubbe leppene godt (kjøp ferdig leppeskrubb, eller lag din egen med sukker og vegetabilsk olje (rapsolje, olivenolje el.) - honning og presset sitron er også flott å blande inn), deretter tar jeg på vanlig leppepomade og Bare Minerals sin Buxom lips lipgloss/plumper. Hvorfor og hvordan dette fungerer aner jeg ikke, men denne komboen funker fjell på mine lepper i alle fall. Absolutt alle tørre flak forsvinner Mye mulig lip-plumpere fra andre merker fungerer vel så bra, jeg har ikke testet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pessimist Skrevet 12. oktober 2011 #18 Del Skrevet 12. oktober 2011 Prøv Carmex, den hjelper veldig godt for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatt Skrevet 12. oktober 2011 #19 Del Skrevet 12. oktober 2011 Hvor får jeg kjøpt den da og hva er prisen? Cubus eller Vita, og koster maks 40kr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå