AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg er en voksen dame som vurderer å ta noen barnevaktjobber. Har erfaring med egne unger og anser meg som oppegående. Jobber til vanlig på dagtid. Jeg er i beit for kroner og kan av ulike årsaker ikke påta meg en fast ekstrajobb. Ønsker ikke vaskejobb og tenkte da på barnevaktjobb. Hadde du som forelder blitt skeptisk til en sånn lapp på f.eks. nærbutikken? Hadde du lurt på hva slags menneske jeg var og om jeg var "rar" av en eller annen årsak?
altflyter Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg ville ikke reagert på det, men lønnen er ikke høy uansett hvor gammel du er... Noe mer enn 50kr timen tror jeg ikke du skal regne med...
Furstina Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Jag skulle tycka det var riktigt bra. Nu vet jag inte hur det fungerar i Norge men jag skulle råda dig att kontakta en förmedling av barnvaktstjänster, jag tror det är lättare att få bra och långvariga uppdrag på det sättet än via matbutiken. Matbutiken är i min värld för skoljenter som önskar sitta barnvakt. Vi anlitar barnvakt genom en förmedling och jag vi betalar (i Sverige) hälften av 249 kr timmen (skattereducerad tjänst) = 125:- Barnvakten får ca 100-110 kr av förmedlingen och detta ska skattas för.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 TS her. Ble faktisk positivt overrasket over at det ville ha blitt godt mottatt. Jeg vet godt at det ikke er godt betalt, men det er penger rett i lomma. Akkurat hva jeg trenger nå. Av ulike årsaker så må denne inntekten være svart. Om jeg bruker to-tre helger i løpet av en måned til å passe andres barn og får inn f.eks. 750 kr så er det verdt det. For å si det sånn så vil jeg heller være i sammen med barn i flere timer enn å vaske andres hus i 3 timer for samme lønn. Det sistnevnte er beinhard jobbing (har prøvd). Det å passe barn er krevende nok, men ikke fysisk slitsomt.
ism85 Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Mulig det er akseptert med voksen barnevakt men svart arbied er ikke akseptert! 1
Gjest Solsmil Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 Mulig det er akseptert med voksen barnevakt men svart arbied er ikke akseptert! det kommer ann på hvilken type arbeid. Jeg tviler på at de fleste som sitter barnevakt oppgir det som inntekt, uansett om de er gammel eller ung. Så jo, egentlig er det vel delvis akseptert. Jeg oppfatter det ihvertfall sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå