KaffeLars Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Så krøllete skjorter at jeg trolig må hoppe på dem for å stryke dem glatte.Ca 10 stk. De ble slik da jeg hadde en "assistent" som glemte å ta dem ut av trommelen da de ble tørket. De ble til en "kladd" av noe som minnet om en stor avispapirkrøll. Jeg planlegger å putte dem i tørketrommelen sammen med en nyvasket våt bukse og en genser. Jeg har sånne kuler (piggete) som er til å banke ut krøller med, som jeg legger inni. Jeg har også et par tennisballer. Håpet er at noen av de mest gjenstridige krøllene skal rette seg ut så jeg kan stryke dem lettere. Prognose? Råd? Er det noe som heter Anti-Krøllerådet?
Hoppetaujenta Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 For en del år siden kunne man få kjøpt skikkelig megakrøllete plagg til en stiv pris; hva med å gå med dem slik de er til de igjen skal vaskes og tørkes? Lag din egen stil og vis at du ikke går av veien for å vise litt personlig stil i vrimmelen av alle som følger moten. Alt kan gjøres hvis du gjør det med overbevisning og et stort
KaffeLars Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2011 Du har ikke sett disse krøllene
Hoppetaujenta Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Nei det har jeg jo altså ikke, men det kan jo dreie seg om hittil uoppdagede førstekvalitets-krøller, eller?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Det hørtes ut som mer jobb enn bryet hvert. I fare for å få miljø fantaster på nakken, så ville jeg bare vasket dem i vaskemaskinen på nytt igjen. 1
venus_ Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Har lest at de skal hjelpe å ha de hengende på badet mens man dusjer. Dampen skal hvis utgjøre noe. Om det funker vet jeg ikke
KaffeLars Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 12. oktober 2011 De verste tre og minst verdifulle går nå i trommelen sammen med vått tøy og to Brix tørkeballer. Dette prosjektet vil revolusjonere antikrøllteknologien
KaffeLars Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 12. oktober 2011 Det hørtes ut som mer jobb enn bryet hvert. I fare for å få miljø fantaster på nakken, så ville jeg bare vasket dem i vaskemaskinen på nytt igjen. Det funker nok ja. Tørketromlene ødelegger klærne, sliter dem ut fortere og tøyet blir utsatt for 100 grader varme. Artig når folk vasker på 30 grader for å skåne tøyet, og tørker det på 100. Hvis man glemmer det varme tøyet og det får kjølne uten å beveges eller rettes ut, så stivner det i de krøllene det ligger. Vet jeg nå.
Hoppetaujenta Skrevet 12. oktober 2011 #9 Skrevet 12. oktober 2011 Hva med å kjøpe strykefrie skjorter neste gang du skal handle?
Wolf Skrevet 14. oktober 2011 #10 Skrevet 14. oktober 2011 Kutt ut tørketrommelen. Ødelegger fibrene i klærne. Dermed vanskeligere å stryke de og få de glatte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå