Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søker jobber, har i et halvt år nå, men har NULL flaks, og hører aldri noe :tristbla:

Har søkt på alt av jobber, noe har sikkert vært litt vel amisiøst, men har søkt på drittjobber også, alt fra sykehjem til butikkjobber, type kassa på Rimi.

Kan det være at de tar en kreditt sjekk? Og ser at jeg har en betalingsanmerkning? Kan det være derfor? Eller gjør de kanskje ikke det med folk som bare sender inn cv og søknad?

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Reglene for kredittsjekk er vel ganske strenge. Det skal være saklig grunn for å foreta det, og den som er blitt sjekket får jo brev om det. Har du fått slike brev?

Kan aldri tenke meg at sykehjemmet nede i gata og Rema-en på hjørnet sjekker alle jobbsøkerne sine...

Skrevet

Dersom det er foretatt en kredittsjekk så skal du vel få brev i posten om det? Jeg har ihvertfall fått det de gangene det har blitt kjørt kredittsjekk på meg (dog ikke i forbindelse med jobb). I det brevet du får skal det stå hvem som har kjørt sjekken på deg og hva som ble oppgitt.

Skrevet

Du må gi dem lov for at de skal kunne foreta en sjekk på deg som privatperson, og du skal også få et brev fra kredittopplysningsfirmaet hver gang det er tatt en sjekk. For at de skal kunne kreve en sjekk må det også være relevant for jobben, dvs feks stillinger hvor man har ansvar innefor økonomi.

Skrevet

Ok, det var jo godt å høre. Nei, har ikke fått slike brev. Da fortsetter jeg bare å søke da :) ts

Skrevet

Du burde levere søknaden personlig og treffe sjefen, ellers er det ikke rart du aldri hører noe :)

Skrevet

Du burde levere søknaden personlig og treffe sjefen, ellers er det ikke rart du aldri hører noe :)

Ja, det er så mange som sier det. Og jeg har gjort det, og da jeg møtte opp ble damen små irritert, "hvorfor sendte du ikke via vårt elektroniske bla bla?" Så jeg gav henne cv og søknad, og hun tok det men sa jeg fortsatt måtte sende inn via nettet. Og en annen jeg ringte til sa at han ville ha det via nettet, ikke at jeg skulle komme og levere det. FORVIRRENDE!

Skrevet

Det er nok bare det at du ikke skiller deg ut fra mengden, med mindre du har søkt på en jobb med sikkerhetsklarering (det kan inngå i en vurdering her på grunn av muligheten for utpressing og bestikkelse) og kommet videre i prosessen. Altså ikke Rema.

Skrevet

Ja, det er så mange som sier det. Og jeg har gjort det, og da jeg møtte opp ble damen små irritert, "hvorfor sendte du ikke via vårt elektroniske bla bla?" Så jeg gav henne cv og søknad, og hun tok det men sa jeg fortsatt måtte sende inn via nettet. Og en annen jeg ringte til sa at han ville ha det via nettet, ikke at jeg skulle komme og levere det. FORVIRRENDE!

Om det er oppgitt i stillingsannonsen at søknaden skal leveres elektronisk skal man jo gjøre det, men om du søker på en stilling på den lokale Rema 1000-butikken er det nok lurest å levere personlig( om det ikke står noe annet da) :)

Skrevet

Meld deg hos vikarbyrå. Hvis du ikke er kresen vil du nok få jobb fort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...