Gå til innhold

legging av 2-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter dere inne hos 2-åringen helt til han/hun sovner?

Videoannonse
Annonse
Gjest Annaires
Skrevet (endret)

Nei. Vi leser Som regel et kort eventyr (noen minutter) sier god natt, og går ut.

Noen ganger spørr hun om vi kan ligge litt hos henne å da gjør vi det. Om det f.eks har skjedd mye den dagen..

Endret av Annaires
Skrevet

Ja, det gjør vi. Leser bok, synger nattasang og sitter/ligger med henne til hun sovner. Det tar som regel max 5-10 minutter, så det gjør oss svært lite.

Jeg vokste forøvrig opp med at foreldrene mine satt med meg til jeg sovnet, og husker det som veldig, veldig fint. Sluttet med det i 6-årsalderen, mener jeg å huske.

Skrevet

Nei, det gjør vi ikke. Vi leser 2-3 bøker (han er veldig glad i bøker og leggingen er skikkelig kosestund for oss og fin måte å roe ned på), sier god natt og går ut. Han har alltid sovnet av seg selv innen kort tid og aldri hatt behov for at vi sitter hos ham.

Skrevet

Vi gjør heller ikke det. Vi synger nattasang, og leser av og til en bok, og går ut.

Skrevet

Her får hun bare nattakos, så legges hun i senga og så sier vi god natt. Så en veldig kort legging, men vi leser og synger gjerne før kveldsstellet da.

Hun sovner veldig kjapt, er hun urolig så er vi så klart inne hos henne og roer henne ned.

Skrevet

Nei, det gjer eg ikkje, treng ikkje det. Viss eg hadde gjort det, trur eg berre ungen hadde brukt enno lenger tid på å sovne ;)

Skrevet

Nei, aldri med mindre hun er syk. Legger henne ned, synger ofte en sang, sier godnatt og går ut igjen.

Skrevet

Vi legger hun i sengen, susser og sier god natt, slår av lyset og går ut.. Har prøvd noen ganger å lese bok eller synge litt, og da blir det bare mer makking og hun bruker lang tid på å sovne.. Nå hører vi som regel ikke en lyd etter at vi har lukket døren, annet enn litt snakking og synging med bamsen ;)

Skrevet

Nei. Det er ikke behov for det.

Hun får nattakos og så går vi ut.

I det siste har hun fått øynene opp for høytlesing av bok. (hun har aldri hatt tid/ro til å høre etter før :fnise: ) så nå har vi begynt med å lese en liten bok også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...