Gå til innhold

Hjemmelaget såpe og kubbelys...

Trulte:-)

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne lage hjemmelagde kubbelys og hjemmelaget såpe som julegaver til "de som har alt".. noen som har oppskrifter eller gode nettsider å dele?

(gjerne litt sånn "for dummies".. jeg er ikke veldig erfaren på dette området!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler Heksebua (for mye annet også så klart)

http://heksebua.com/nb/hjem.html

Du finner oppskrifter om både lysstøping, såpekoking, oppskrifter og masse mer under Hekseboka -> Håndverk.

Linda lager dette selv, så jeg har stor tiltro til oppskriftene hennes. Bare følg sikkerhetsinstruksene, det er ikke helt ufarlige ting å drive med - men fantasktisk morsomt likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Heksebua (for mye annet også så klart)

http://heksebua.com/nb/hjem.html

Du finner oppskrifter om både lysstøping, såpekoking, oppskrifter og masse mer under Hekseboka -> Håndverk.

Linda lager dette selv, så jeg har stor tiltro til oppskriftene hennes. Bare følg sikkerhetsinstruksene, det er ikke helt ufarlige ting å drive med - men fantasktisk morsomt likevel :)

Bra tips! Skal sjekke linken, tusen takk! :-)

(Hvis noen har tips om flere sider, eller annen hobby-moro i samme kateogori, så håper jeg de legger inn i tråden!)

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Jeg lagte såper til mange til jul ifjor, og det ble en slager:)

Jeg kjøpte silikon former (hjerter og dropsformet) og hvit og transperert såpemasse som jeg smeltet i varm bad(pass godt på og man skal egentlig ikke røre)

Jeg kjøpte også duftoljer og farge og da investerte jeg i fargen rød, da jeg kan ta en til to dråper så blir det rosa og flere dråper ble rød og det var disse fargene jeg siktet etter. Av duft hadde jeg jordbær i de rosa såpene og rose til de røde.

Jeg helte såpemassen i formene og satte dem for kjøling i et døgn.

Så trykker jeg dem forsiktig ut og pakker dem inn i celloflan poser med feks rosa, svart whatever silkebånd og tar gjerne noe glitter oppi slik at det ser "ekslusivt ut" :)

Gavepakningene ble kjempe lekre og falt veldig i smak.

Ellers så er det mange forskjellige såpemasser, både gjennomsiktige, hvite, sheabutter, oliven osv.. Det er bare til å smelte om.. Du kan stemple såpene med stempel/trykk som du også finner i hobby butikker, det er veldig lett egentlig og det er en veldig hyggelig gave eller lekkert å ha på badet selv:)

Jeg har kjøpt meste parten på panduro og jeg synes det var veldig greit og kjøpe et materialsett først, jeg kjøpte Romance settet og det gir deg en god og inspirasjonsrik start:)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagte såper til mange til jul ifjor, og det ble en slager:)

Jeg kjøpte silikon former (hjerter og dropsformet) og hvit og transperert såpemasse som jeg smeltet i varm bad(pass godt på og man skal egentlig ikke røre)

Jeg kjøpte også duftoljer og farge og da investerte jeg i fargen rød, da jeg kan ta en til to dråper så blir det rosa og flere dråper ble rød og det var disse fargene jeg siktet etter. Av duft hadde jeg jordbær i de rosa såpene og rose til de røde.

Jeg helte såpemassen i formene og satte dem for kjøling i et døgn.

Så trykker jeg dem forsiktig ut og pakker dem inn i celloflan poser med feks rosa, svart whatever silkebånd og tar gjerne noe glitter oppi slik at det ser "ekslusivt ut" :)

Gavepakningene ble kjempe lekre og falt veldig i smak.

Ellers så er det mange forskjellige såpemasser, både gjennomsiktige, hvite, sheabutter, oliven osv.. Det er bare til å smelte om.. Du kan stemple såpene med stempel/trykk som du også finner i hobby butikker, det er veldig lett egentlig og det er en veldig hyggelig gave eller lekkert å ha på badet selv:)

Jeg har kjøpt meste parten på panduro og jeg synes det var veldig greit og kjøpe et materialsett først, jeg kjøpte Romance settet og det gir deg en god og inspirasjonsrik start:)

Lykke til :)

suuuupert dette!! tusen takk for tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest redstar

Bare hyggelig:)

Kubbelys har jeg ikke laget selv, men jeg har dekorert lys og gitt i gave.

Decopage-lim festet jeg stilige servietter/bilder med, pyntet med silkebånd og diverse, men favoritten blandt venner(og meg selv) er å bruke Rub-ons, jeg brukte bla Friendship, Love og Dreams "temaene" og det ble KNALL trøffe!

Jeg skrapte på kubbelys fra Ikea, men vær veldig forsiktig for det skal ikke mye til før lyset sprekker/feller av...

Skal få lagt inn noen bilder imorgen av lysene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...