MilliVanilli Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Siden jeg synes smaken av ren grønn te er litt kjedelig, pleier jeg å ta oppi en liten del melk(veldig lite) og en teskje sukker. Det er mulig et dumt spørsmål, men ødelegger litt melk og sukker(som er usunt) virkningen av grønn te som allerede er veldig sunn?
bergans Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Sukker har ikke noe å si, med unntak av at den blir litt mindre bitter, noe som i ren grønn te kan være på sin plass. Ikke la teposen ligge lenge i vannet, for da blir den enda mer bitter i ettersmaken. Melk derimot vil i all te (også svart) senke biotilgjengeligheten av antioksidantene noe, slik at effekten ikke blir helt den samme. Det er fortrinnsvis proteinene i melken som an hindre opptaket noe hvis jeg husker fysiologien korrekt. Grønn te er en av de beste kildene til antioksidanter, men den har ingen (signifikant) effekt på forbrenning eller vekttap. Dvs, hvis du drikker te hele dagen så utgjør det samme energimessig som om du skulle ta noen armhevinger hver dag (på strake knær, ikke jentehevinger).
Wiggins Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Dvs, hvis du drikker te hele dagen så utgjør det samme energimessig som om du skulle ta noen armhevinger hver dag (på strake knær, ikke jentehevinger). Bergans da, du burde da ikke snakke så nedsettende om ditt eget kjønn. :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Hva syns du om smakstilsatt grønn te da, TS? Jeg er blitt veldig glad i grønn te med mint. Er veldig godt
Supraspinatus Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Melk i grønn te? Jeg forstår ikke hvordan det kan bli godt. I svart te er det av og til godt, men det handler mest om tilvenning. Grønn te drikkes normalt uten tilsetninger, men du kan jo prøve med et par dråper sitron. At alt skal smake søtt synes jeg er en litt dårlig vane å tillegge seg, men det er jo kun min mening. Jeg støtter forslaget om grønn te med smak. Jeg har en grønn te med lakrisrot som jeg synes er god. Nå vet ikke jeg helt hvilken grønn te du bruker, men de som selges i løsvekt på feks te-butikker pleier å være utrolig god både med ut uten smak. De smaker også helt annerledes enn pose-teene man får kjøpt i dagligvarebutikken. 1
Gjest Rastl0s Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg smakte grønn te engang og syntes det var pyton... Siden teen har helsebringene effekter og at det er bra for de som trener, så bare fortsatte jeg å ta en kopp iblant, og nå synes jeg nesten det er godt. Aldri brukt sukker eller melk. Tror det bare er en vanesak
Lulilelu Skrevet 12. oktober 2011 #7 Skrevet 12. oktober 2011 Litt OT men kan noen anbefale en god grønn te?
Rumle Skrevet 12. oktober 2011 #8 Skrevet 12. oktober 2011 Hva syns du om smakstilsatt grønn te da, TS? Jeg er blitt veldig glad i grønn te med mint. Er veldig godt Min favoritt også!
Rumle Skrevet 12. oktober 2011 #9 Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Litt OT men kan noen anbefale en god grønn te? Jeg elsker Liptons pyramide-te Green tea "intens mint". Supergod! Endret 12. oktober 2011 av Rumle
bergans Skrevet 13. oktober 2011 #10 Skrevet 13. oktober 2011 Bergans da, du burde da ikke snakke så nedsettende om ditt eget kjønn. :gjeiper: Nå er jo jeg selve reinkarnasjonen av politisk korrekthet, så jeg sover godt om natta jeg altså Glemte jo å si at grønn te med smak alltid er å foretrekke, spesielt sitron og mint etter min smak.
venus_ Skrevet 13. oktober 2011 #11 Skrevet 13. oktober 2011 Litt OT men kan noen anbefale en god grønn te? Grønn gresshoppe er veldig god. Kjøpes i løsvekt.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #12 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg elsker Liptons pyramide-te Green tea "intens mint". Supergod! Enig med denne. Jeg drikker nå grønn te med mint fra Pukka og syns ikke den var verdt prisen. Tilbake til Liptons intense mint!
Vulpes Skrevet 13. oktober 2011 #13 Skrevet 13. oktober 2011 I følge treningsforum.no skal det godt gjøres å drikke nok grønn te til at du får noen god helseeffekt av det. Da er det bedre å drikke grønn te fordi du liker det, og heller ta konsentrerte grønn te-tabletter. Fordelen med å drikke grønn te er åpenbar om man faktisk liker smaken. Imidlertid er det relativt få som faktisk setter pris på den noe bitre smaken grønn te innehar, selv om jeg personlig faktisk er en av disse. Ulempene er derimot mange. Først og fremst er det vanskelig å få i seg tilstrekkelige mengder på denne måten - det er rett og slett begrenset hvor mange kopper man orker å konsumere på èn dag. En annen ulempe er at dette alternativet er betydelig dyrere. Jeg har ingen egen kunnskap om dette så det er sagt.
bergans Skrevet 13. oktober 2011 #14 Skrevet 13. oktober 2011 I følge treningsforum.no skal det godt gjøres å drikke nok grønn te til at du får noen god helseeffekt av det. Da er det bedre å drikke grønn te fordi du liker det, og heller ta konsentrerte grønn te-tabletter. Jeg har ingen egen kunnskap om dette så det er sagt. Det kommer an på hvilken helseeffekt man er ute etter. Biotilgjengeligheten av antioksidanter er høyere i te enn den er i mange andre alternativer, som f.eks en del grønnsaker og frukt. Jeg vil ikke anbefale grønn te-ektrakt, da konsentrasjonen er altfor høy, produktene er ikke kvalitetstestet for noe, og det har blitt rapportert flere tilfeller av akutt leverskade pga inntak av grønn te-ekstrakt. Helsekostbutikker er forøvrig lekmannsforetak som ikke bør stoles på.
Gjest hogwash Skrevet 13. oktober 2011 #15 Skrevet 13. oktober 2011 Litt OT men kan noen anbefale en god grønn te? Lipton - Green gunpowder. 1
Supraspinatus Skrevet 13. oktober 2011 #16 Skrevet 13. oktober 2011 Alt dette tar jo utgangspunkt i at alle antioksidanter faktisk har en effekt på kroppen når de inntas i maten. Etter å ha bladd meg gjennom et par slike studier legger jeg merke til at veldig mye av forskningen på antioksidanter (spesielt de som legges frem ved salg av kosttilskudd) er utført in vitro. Og gjerne på kreftceller, som de dreper. Noen studier er også observasjonsstudier. De har f.eks sett på ørten kinesiske menn som har drukket grønn te siden de var liten. Og nå er de store og sterke. Ergo grønn te gjør deg stor og sterk. Nå er jo sistnevnte studie bare oppspinn for å sette det på spissen, men dette er slikt enkelte produsenter lirer av seg. Og de legger gjerne bare ut selve konklusjonen av studien, mens metoden og resten av studien holdes tilbake, eller er delvis skjult slik at forbrukeren må få den tilsendt i posten o.l. Man må gjerne drikke grønn te, men jeg ville ikke forventet at det skal gjøre noe merkbar forskjell på dagliglivet. Det er nok ganske sikkert ikke farlig!
2shy Skrevet 13. oktober 2011 #17 Skrevet 13. oktober 2011 Hvis man skal drikke gronn te for aa faa helseeffekt, syns jeg det er dumt aa odelegge det med aa tilsette sukker som er saa lite gunstig for helsa. Tilsettt heller litt fersk sitronsaft, det gjor susen
Lulilelu Skrevet 13. oktober 2011 #18 Skrevet 13. oktober 2011 Takk for 3 fine svar. Jeg skal prøve dem alle
-Fisken- Skrevet 13. oktober 2011 #19 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg ser ingen grunn til å drikke grønn te kun av helsemessige grunner når man ikke liker smaken. Det er antioksidanter i matvarer som inneholder c, d eller e-vitamin og rødvin (flavenoider) også. Om du derimot synes at grønn te med en teskje sukker er godt, og du koser deg med koppen, ser jeg ingen grunn til å kutte den ut kun pga sukkeret, (så lenge du ikke er på slankern) da jeg mener at kosens positive virkning oppveier sukkeret, som jo ikke er usunt så lenge inntak ikke overgår forbruk av kalorier. 1
Rumle Skrevet 14. oktober 2011 #20 Skrevet 14. oktober 2011 Enig med denne. Jeg drikker nå grønn te med mint fra Pukka og syns ikke den var verdt prisen. Tilbake til Liptons intense mint! Helt enig! Jeg kjøpte den også, og ble litt skuffet altså. Raskt tilbake til Intense mint her også! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå