Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du ung ufør?

Hvor lang tid brukte du på og få innvilga dette ?

Hvor mye fr du i mnd?

Greier du og leve på dette ?

Kvalifiserer meg til ung ufør, men er så mye jeg lurer på som ikke leger osv kan fortelle meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ca 15 tusen i måneden før skatt og ca 11 tusen etter skatt.

Skrevet

Lurer jeg også på!

Skrevet

Som ung ufør får jeg utbetalt 16305kr måneden. Jeg fikk først avslag, men da sykehuset tok affære tok det ca.3 måneder.

Ja, du klarer fint å leve som ung ufør. Det problemet jeg opplever siden jeg bor i en stor by er å spare til egen bolig da det er dyrt å leie og jeg er alene. Er også usikker på om jeg vil kvalifisere for å få til å ta opp lån.

Ordninger du også bør sjekke opp er om du kan få bostøtte og om du kvalifiserer for å få grunnstønad.

Skrevet

what.....er ung ufør selv og får utbetalt 4700 hver 14 dag, dvs 9400 i måneden...

er du ufør for livet siden du får 16305,-??

Skrevet

Fikk ung ufør etter 8 år. Er ufør for resten av livet. Får 15-16000 brutto i mnd.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Har du ung ufør?

Hvor lang tid brukte du på og få innvilga dette ?

Hvor mye fr du i mnd?

Greier du og leve på dette ?

Jeg brukte ett møte og så behandlingstiden på to mnd. Skal sies at jeg har gått til psykolog i syv år først og de har mast på meg i snart tre år om det ikke var på tide å sende inn den søknaden.

Jeg får 11000 etter skatt.

Om jeg greier å leve på det? Ja jeg lever jo så....

Skrevet

hmmm jeg er uføretrygdet, jeg har 2 kroniske alvorlige psykiske lidelser som jeg ikke kommer til å bli helt frisk av, den eneste jobben jeg burde ha var å jobbe med å bli frisk.

jeg får utbetalt ca 9k i måneden.

jeg ble diagnosert med første lidelse som 4 åring andre lidelse som 16 åring og nå fått en ny diagnose som 21 åring... men når jeg snakker med saksbehandler får jeg ikke lov til å søke om ung ufør, men jeg kommer mest sannsynlig aldri til å jobbe mer en 20% å vil være ufør resten av livet :S

jeg er enslig og bor alene.

Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Da burde du skifte saksbehandler, for du har nok krav på ung ufør.

Selv har jeg ikke ung ufør, bare ufør. Får utbetalt 8-9k pr mnd. En med ung ufør skal ha litt høyere minstesats

Endret av Consensio
Skrevet

skal til psykologen igjen om en uke da skal jeg høre om saken =)

saksbehandleren min klarer ikke sette seg inn i situasjonen min og sier bare "du er så ung du ser så frisk ut" hva er det med å SE frisk ut man trenger ikke være frisk :P

Gjest Consensio
Skrevet

skal til psykologen igjen om en uke da skal jeg høre om saken =)

saksbehandleren min klarer ikke sette seg inn i situasjonen min og sier bare "du er så ung du ser så frisk ut" hva er det med å SE frisk ut man trenger ikke være frisk :P

En saksbehandler skal vite at det finnes mange skjulte sykdommer. Om ikke pga maglende kompetanse, så ville jeg byttet saksbehandler pga manglende forståelse.

• Liker 1
Skrevet

tusen takk for oppmuntring det skal jeg gjøre. hvordan bytter man? de har jo sånn at de har faste årstal og siden jeg er født i 1990 så må jeg ha henne :S

Gjest Consensio
Skrevet

Er vel bare å ringe kontoret og be om det. Iallefall det jeg gjorde

Skrevet

bare dra ned trekke kølap og si jeg vil ha en ny saksbehandler? høres nesten litt for lett ut :P

Skrevet

Som ung ufør får jeg utbetalt 16305kr måneden. Jeg fikk først avslag, men da sykehuset tok affære tok det ca.3 måneder.

Ja, du klarer fint å leve som ung ufør. Det problemet jeg opplever siden jeg bor i en stor by er å spare til egen bolig da det er dyrt å leie og jeg er alene. Er også usikker på om jeg vil kvalifisere for å få til å ta opp lån.

Ordninger du også bør sjekke opp er om du kan få bostøtte og om du kvalifiserer for å få grunnstønad.

Er dette medregnet grunnstønad?

Skrevet

det høres meget speselt ut at du får 16305,- i måneden, da må du ha ca3 barn, med tanke på at man får 2000,- i mnd per unge?

de som har jobbet i mange år før de blir uføre får ca 13000 utbetalt.

og jeg får ca 9 utbetalt etter skatt på ufør :S

Skrevet

det høres meget speselt ut at du får 16305,- i måneden, da må du ha ca3 barn, med tanke på at man får 2000,- i mnd per unge?

de som har jobbet i mange år før de blir uføre får ca 13000 utbetalt.

og jeg får ca 9 utbetalt etter skatt på ufør :S

Nei, jeg har ikke tre barn. Får 6601 i grunnpensjon og 9704 som tilleggspensjon. På dette betaler jeg 1833 i skatt. Er du ung ufør eller har du "vanlig" uføretrygd?

Skrevet

Nei, jeg har ikke tre barn. Får 6601 i grunnpensjon og 9704 som tilleggspensjon. På dette betaler jeg 1833 i skatt. Er du ung ufør eller har du "vanlig" uføretrygd?

Men du skrev du får utbetalt 16.305. Det får du jo ikke da, hvis dette er før skattetrekk.

Skrevet

hva er utbetalingsforskjellen på ung ufør og "vanlig" ufør?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...