AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har kjøpt en easy grow dunpose som har vært i vaskemaskinen å er helt ødelagt nå. Å der jeg kjøpte posen vil de ikke gi meg pengene igjen for de mener jeg må ha vasket den feil. Er det noen her som har bruksanvisningen på hvordan den skal vaskes? Tenkte å ta saken videre til tv 2 hjelper deg,men da er jeg avhengig av å vite hvordan det står i bruksanvisningen at jeg må vaskes. Fant ikke min igjen så jeg fulgte bare lappen som sto på posen om hva den skulle vaskes på.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Hvordan ødelagt er den da? Og hvordan har du vasket den? Leste et sted at den kun skal tromles i 30sek.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Hvordan ødelagt er den da? Og hvordan har du vasket den? Leste et sted at den kun skal tromles i 30sek. Alt dunet er på en plass så ingenting er i midten :S Så 99% av posen er nå syltynn! Vi brukte kun vaskemaskin og vasket den på 40 grader som det står på lappen på posen.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Dette skjedde med meg også! Jeg strevde som en gal for å få den tilbake i tilnærmet normal stand. Satt og nappet og dro i dunene på utsiden av posen for å skille dem fra hverandre (posen var helt flat etter vaskinga, og dunene hadde klumpet seg sammen i noen få harde klumper). La posen over ovnen til tørk, og dro og halte litt mer i dunklumpene (sett på en dvd eller noe og se på samtidig ). Det var en lang og slitsom prosess, men posen ble ganske fin etterpå, så det var verdt det. Jeg trodde jo man måtte vaske ALT man hadde kjøpt til nyfødt baby, men etter denne opplevelsen var det slutt på det, altså...
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Må vel være mulig å fikse dettë. Prøv å riste og banke den.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Dette skjedde med meg også! Jeg strevde som en gal for å få den tilbake i tilnærmet normal stand. Satt og nappet og dro i dunene på utsiden av posen for å skille dem fra hverandre (posen var helt flat etter vaskinga, og dunene hadde klumpet seg sammen i noen få harde klumper). La posen over ovnen til tørk, og dro og halte litt mer i dunklumpene (sett på en dvd eller noe og se på samtidig ). Det var en lang og slitsom prosess, men posen ble ganske fin etterpå, så det var verdt det. Jeg trodde jo man måtte vaske ALT man hadde kjøpt til nyfødt baby, men etter denne opplevelsen var det slutt på det, altså... Ts her! Var sånn det var med meg og! Posen så perfekt ut og god og tjukk ut før jeg vasket den,men nå etter vask er den helt flat :S De reklamerer jo sååå mye for at disse kan vaskes,så når sånt skjer etter vask så skal hvertfall jeg gå videre med saken!
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #7 Skrevet 12. oktober 2011 Har lest nå i ettertid at to tennisballer i vaskemaskinen skal hjelpe så ikke posen blir ødelagt.. Dette gjorde jeg riktig nok ikke,men regner ikke med at det står i bruksanvisningen at jeg må bruke 2 tennisballer i vaskemaskinen? TS
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #8 Skrevet 12. oktober 2011 Til dunpose trenger du tørketrommel og 2-3 tennisballer. Tar noen timer å tørke helt i tørketrommel. Trenger ikke å ha det i når du vasker posen. Bruk Milo, men ikketøymykner. Prøv igjen på nytt og se om resultatet da ikke blir bedre. 3
Gjest Annaires Skrevet 12. oktober 2011 #9 Skrevet 12. oktober 2011 Det er jo som når man vasker dundyne/jakke. Man må jo ha to tennisballer/vaskeballer i maskinen.
Vibi Skrevet 12. oktober 2011 #10 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har denne posen, men har riktignok ikke vasket den ennå, og har ikke tatt vare på vaskeanvisningen. Men det er ganske vanlig at det står i bruksanvisningen at man skal bruke 2-3 tennisballer. Det gjelder det meste som det er dun i. Jeg bruker det når jeg vasker dyner også. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #11 Skrevet 12. oktober 2011 Når jeg var liten hadde jeg en dunjakke som jeg husker mamma vasket, for så å tørke den i tørketrommelen med en joggesko. (Joggeskoen gjorde sikkert samme nytten som tennisballene/vaskeballene og "ristet" dunene tilbake på plass)
Gjest pysepusen Skrevet 12. oktober 2011 #12 Skrevet 12. oktober 2011 Man må ha to-tre tennisballer inni både vaskemaskin og tørketrommel. Ellers blir dunene ødelagte.
kermit123 Skrevet 15. april 2018 #13 Skrevet 15. april 2018 Kjapt tips 7 år senere: putt tennisballene inni en sokk hver, hvis ikke vil tennisballen feste seg til borrelås-materialet i posen, og med det ikke være så effektive for å fluffe opp posen. 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #14 Skrevet 23. september 2021 Haha, dette var en litt morsom tråd. Hvem vet ikke at dun skal tørkes i trommel, og at noe annet ødelegger dunet? Anonymkode: 4b422...ff1 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #15 Skrevet 23. september 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Haha, dette var en litt morsom tråd. Hvem vet ikke at dun skal tørkes i trommel, og at noe annet ødelegger dunet? Anonymkode: 4b422...ff1 De som ikke har blitt forklart det. Du gravde opp en gammel tråd for å si dette?? Anonymkode: 17d8d...45a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #16 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De som ikke har blitt forklart det. Du gravde opp en gammel tråd for å si dette?? Anonymkode: 17d8d...45a Bli forklart av hvem? Enkelte ting må man ta ansvar selv for å finne ut av, som hvordan vedlikeholde dun-produkter. Og jeg Googlet Easygrow Nature og denne tråden dukket opp som en av de første treffene, av en eller annen grunn 🤭 Anonymkode: 4b422...ff1 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #17 Skrevet 23. september 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Bli forklart av hvem? Enkelte ting må man ta ansvar selv for å finne ut av, som hvordan vedlikeholde dun-produkter. Og jeg Googlet Easygrow Nature og denne tråden dukket opp som en av de første treffene, av en eller annen grunn 🤭 Anonymkode: 4b422...ff1 Av kvinneguiden feks. Slutt med gatekeepinga di! Anonymkode: 17d8d...45a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå