Gå til innhold

Å ta tatovering ved sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta tatovering på fredag og har virkelig sett frem til det! Nå har det seg slik at jeg har blitt fryktelig forkjøla og er redd jeg må avlyse tatoveringstimen. Er det noen som vet om det er skadelig for kroppen å ta tatovering når man er forkjøla?

Gjest NozMonster
Skrevet

njaaaa...altså, du dør jo ikke. men når du er forkjøla så er imunforsvaret ditt såpass svekket at jeg vil råde deg til å vente.

når man tatoverer seg, så bruker kroppen utrolig mye engergi og krefter på å "takle" smertene, og jeg vet ikke åssen det er med deg, men jeg blir ihvertfall supertrøtt etter at jeg har tatovert meg! jeg må bare hjem å sove :ler: , så hvis kroppen din bruker krefter på forkjørelsen din mens du tatoverer deg, så vil jeg tro du blir ganske så utmattet etterpå- og muligens går litt tilbake på bedringens vei ;)

ring å hør med tatovøren hva han synes- det kommer sikkert litt an på graden syk du er!

• Liker 2
Gjest otrivin
Skrevet

Jeg hadde influensa når jeg tok :P Gikk helt fint, lå/satt jo bare rett opp og ned så kunne like godt vært hjemme i sofaen - ett fett :P

Skrevet

Hodet føles som bomull, ørene er tette og vonde, nesa er tett og halsen er vanvittig sår. Føler meg noe slapp og sliten, men jeg tror at det skal gå greit hvis jeg får slappet av og sovet godt natt til fredag. Kan man ta en paracet eller to når man skal ta tatovering? Jeg tenker ikke på smertene som kommer med tatoveringa, men med hodepinen og øreverken. Nå har ikke jeg tatt tatovering tidligere, men jeg har blitt fortalt at på det stedet jeg skal ta tatovering gjør det veldig lite vondt.

Gjest NozMonster
Skrevet

Hodet føles som bomull, ørene er tette og vonde, nesa er tett og halsen er vanvittig sår. Føler meg noe slapp og sliten, men jeg tror at det skal gå greit hvis jeg får slappet av og sovet godt natt til fredag. Kan man ta en paracet eller to når man skal ta tatovering? Jeg tenker ikke på smertene som kommer med tatoveringa, men med hodepinen og øreverken. Nå har ikke jeg tatt tatovering tidligere, men jeg har blitt fortalt at på det stedet jeg skal ta tatovering gjør det veldig lite vondt.

ja, det regner jeg med! sist jeg tatoverte meg så fikk jeg et begynnende migreneanfall, og ba om en pause for å ta en migrenepille. og det var det ingen som sa noe på!

et veldi veldi veldi lurt råd: ta med deg noe å dikke og/eller spise som innholder sukker!! spesielt hvis tatoveringen tar lang tid! kroppen bruker overraskende mye energi altså, og da er det lett å bli kvalm og uvel! det blir jeg selvom jeg aldri blir det ellers som jeg går mange mange timer uten mat!

Gjest otrivin
Skrevet

Bruker man energi på det altså? Jeg syns det var skikkelig behagelig avslapning jeg... Haha.

Men du kan fint ta paracet, null stress :)

Skrevet

Om det er sånn at det er en time du har ventet på lenge så "burde" du ta den.. Tror ikke det ville være noe problem, og det vil nok hjelpe litt på om du tar paracet en times tid før du skal. Føler heller ikke at jeg bruker spesielt mye energi når jeg blir tatovert, sitter jo egentlig bare å slapper av og føler at tiden flyyyr avgårde!

Skrevet

Bruker man energi på det altså? Jeg syns det var skikkelig behagelig avslapning jeg... Haha.

Men du kan fint ta paracet, null stress :)

Jeg kan heller ikke si at jeg brukte noe energi på det, så jeg vil tro det er individuelt. Mat og drikke har jeg ikke hatt behov for, en røykepause derimot.. ;)

Skrevet

Jeg var evig forkjølet når jeg tok min, tatovøren snakket ikke norsk, jeg snufset i ETT sett og han trodde jeg satt og strigråt! :gjeiper:

Gjest otrivin
Skrevet

Jeg kan heller ikke si at jeg brukte noe energi på det, så jeg vil tro det er individuelt. Mat og drikke har jeg ikke hatt behov for, en røykepause derimot.. ;)

Hahha, jeg var så sulten at det rumlet i magen, så tatovøren løp og kjøpte en kebab til meg! Service!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...