Gjest linneawarp Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Hei! Hvor lang tid bruker du på reisevei pr. vei til og fra jobb? Synes du det fungerer greit med x-antall minutter, eller ønsker du at det skulle være mindre eller du har kunne tenkt deg å flytte utenfor byen f.eks for å få større hus og mindre utgifter enn å bo i sentrum.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Kan jeg svare selv om det gjelder høgskole.. Jeg bruker fra jeg er hjemmefra til jeg er på skolen ca 1,5 timer. Det er lenge, og det er slitsomt og jeg hater det!!
Gjest Regza Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 (endret) . Endret 8. april 2012 av Regza
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har ganske nøyaktig 900 meter fra dør til dør. Går fint på 10-12 minutter, eller 3-4 minutter dersom jeg tar sykkelen. Synes avstanden er helt perfekt. Langt nok til at jeg får litt frisk luft på morningen, men nærme nok til at jeg er helt uavhengig av bil eller kollektivtrafikk. Både bor og jobber sentalt i Oslo, og kan ikke tenke meg å ofre reiseveien for å få større bolig (har 55kvm leilighet nå).
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har ca 4,5 mil hver vei, bruker 40 min i bil. Er ekstremt lei av å kjøre og ser etter andre jobber i nærheten av hjemmet.
MissStiles Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Fra jeg går ut av døra og til jeg er på jobb, bruker jeg ca 45min.
Porcelain Skrevet 12. oktober 2011 #7 Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Går hjemmefra ca 6.50 , er inne på jobben 7.55/8.00 (avhengig av hvor på jobben jeg skal). Hender det går bittelitt kjappere hjem igjen, men skal ha råflaks for å komme under en time. Går 5 min, tar en buss i 3 min, tar en buss i 45 min , går i 5/10 min. Overgangene mellom bussene som kan forsinke planen. edit: Det går helt fint! Jeg kjører buss da, hadde spart inn noe tid på å kjøre bil (brukt ca halve tiden), men syns buss er billig og fint. Kan ikke tenke meg å flytte, og er storfornøyd med arbeidsplassen så synes det er verdt turen. Endret 12. oktober 2011 av Porcelain
Envy Skrevet 12. oktober 2011 #8 Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Litt avhengig av trafikken og hvilken vakt jeg har, men i snitt ca 20-30 min en vei. Er fornøyd med avstanden og veien, da det er motorvei nesten hele veien. Men MÅ kjøre bil. Skulle jeg tatt buss hadde det tatt meg ca 1,5 time, samt at bussen ikke alltid går til de tidene av døgnet jeg reiser til/fra jobb. Endret 12. oktober 2011 av Envy
Mayah Skrevet 12. oktober 2011 #9 Skrevet 12. oktober 2011 Til høgskolen bruker jeg ca. 4-5 minutter med bil. Der jeg jobbet i sommer brukte jeg 20-25 minutter med bil, og tror ikke jeg orker å kjøre noe lengre enn 30 minutter hver vei den dagen jeg skal ut i jobb. Med turnusarbeid blir det fort sent på kvelden som er en dårlig kombinasjon med opp tidlig på morgenen.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #10 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg jobber i annen by enn der jeg bor. Jeg går i 15 min (inkl. venting), buss i 20 min, må vente 15 min før tog i 15 min og så er det 5 min. å gå. Altså bruker jeg 1t og 10 min på jobb. Synes det går helt fint jeg. Før brukte jeg nemlig 1 t og 45 min. til jobb.
DysterPytten Skrevet 12. oktober 2011 #11 Skrevet 12. oktober 2011 Har 5 min til og fra jobb, og betalt firmabil. Synes det er helt perfekt!
challenger Skrevet 12. oktober 2011 #12 Skrevet 12. oktober 2011 20 min med bil hver vei her. Kunne tenkt meg en jobb som jeg kunne hatt mulighet til å gå til for da hadde jeg sluppet unna en del bensinutgifter.
Envy Skrevet 12. oktober 2011 #14 Skrevet 12. oktober 2011 Til høgskolen bruker jeg ca. 4-5 minutter med bil. Der jeg jobbet i sommer brukte jeg 20-25 minutter med bil, og tror ikke jeg orker å kjøre noe lengre enn 30 minutter hver vei den dagen jeg skal ut i jobb. Med turnusarbeid blir det fort sent på kvelden som er en dårlig kombinasjon med opp tidlig på morgenen. Det er ikke rart dem snakker om høy forurensing i byene gitt. Kunne du virkelig ikke gått denne avstanden? Også skal vi som kjører lengre avstander fra utkanten (uten særlige andre muligheter) straffes ved å bli pålagt rushtidsavgift i bommen og alt mulig slags f*enskap.. 1
Gjest Annaires Skrevet 12. oktober 2011 #15 Skrevet 12. oktober 2011 Fem min med bil. Kort vei til jobb er viktig for meg, slik at vi ikke bruker opp verdifull familietid i bilen.
Anglofil Skrevet 12. oktober 2011 #16 Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Til universitetet: 10 min med buss. Til jobben: 10 min å gå. Edit: Bor i sentrum og er kjempeheldig ift avstand både til jobb og studiestred. Verken min mann eller jeg har førerkort, så her tar vi enten bena fatt eller bussen. Mvh Yvonne Endret 12. oktober 2011 av Yvonne 1
SmallTalk Skrevet 12. oktober 2011 #17 Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Hva er poenget med å kjøre bil dersom man kun har 5 min til jobben med bil? Kan man ikke da heller sykle? Jeg har 35 min til jobben med bil. Det går i grunnen veldig greit. Endret 12. oktober 2011 av SmallTalk
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #18 Skrevet 12. oktober 2011 Det er ikke rart dem snakker om høy forurensing i byene gitt. Kunne du virkelig ikke gått denne avstanden? Også skal vi som kjører lengre avstander fra utkanten (uten særlige andre muligheter) straffes ved å bli pålagt rushtidsavgift i bommen og alt mulig slags f*enskap.. Vær litt forsiktig med å kjefte; du kan aldri vite hvem som faktisk er avhengig av å kjøre bil av ulike grunner. Da jeg var i jobb, var jeg avhengig av å bruke taxi til og fra hele vinteren selv om gåavstanden mellom vår utgangsdør og jobbens utgangsdør var ca 80-100 meter. Riktignok var bilveien nærmere 400 meter, men likevel...
Envy Skrevet 12. oktober 2011 #19 Skrevet 12. oktober 2011 Hva er poenget med å kjøre bil dersom man kun har 5 min til jobben med bil? Kan man ikke da heller sykle? Jeg har 35 min til jobben med bil. Det går i grunnen veldig greit. Det var nettopp dette jeg lurte på også. Kjenner jeg nesten blir litt provosert over at det er vi andre som skal måtte betale ekstra, og parkere dieselbilene våre på dager med høy forurensing.
Envy Skrevet 12. oktober 2011 #20 Skrevet 12. oktober 2011 Vær litt forsiktig med å kjefte; du kan aldri vite hvem som faktisk er avhengig av å kjøre bil av ulike grunner. Da jeg var i jobb, var jeg avhengig av å bruke taxi til og fra hele vinteren selv om gåavstanden mellom vår utgangsdør og jobbens utgangsdør var ca 80-100 meter. Riktignok var bilveien nærmere 400 meter, men likevel... Vedkommende jeg siterte jobber (såvidt jeg har forstått) som sykepleier, og da bør en strengt tatt ha fysikk til å kunne gå/sykle den avstanden det tar å kjøre i 5 min. Vil tro de fleste som kjører så korte avstander gjør det av latskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå