Supraspinatus Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 TED talks har mange fornuftige mini-foredrag. Dette er egentlig et kort sammendrag av boken "Bad Science" av Ben Goldacre. Det handler om hvordan ulike aktører vrir og holder tilbake forskning for å fremme sine egne produkter eller metoder. Se foredraget og les boken! http://www.ted.com/talks/ben_goldacre_battling_bad_science.html Svært nyttig for alle som er litt interessert i hvordan alternativ medisin, skolemedisin, og hele industrien virker.
kanelsnurr Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Kjempebra foredrag! Så bra du posta den linken! Litt farlig med TED, det er så mye spennende foredrag at når man først har kommet seg inn der er det vannskelig å komme seg vekk igjen.
Supraspinatus Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2011 Kjempebra foredrag! Så bra du posta den linken! Litt farlig med TED, det er så mye spennende foredrag at når man først har kommet seg inn der er det vannskelig å komme seg vekk igjen. Jeg skulle ha vasket badet før jobb i dag. Takket være TED er jeg litt mer kunnskapsrik, men badet er like skittent.. Huff. Jeg får ta noen straffepushups og litt burpees.
Gjest Coarvi Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Veldig bra foredrag, dette er kortfattet og enkelt å forstå for de fleste. Veldig mange brukere her inne burde se denne videoen! Så kanskje de forstår hva noen brukere mener når de snakker om vitenskapelige bevis (som da altså ikke betyr å kunne linke til en blogg eller en Dagbladet-artikkel). Burde nesten vært pensum på grunnskolen, det er skummelt hvor lite mennesker kan om statistikk og forskning og dermed blir lurt trill rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå