Gå til innhold

Dårlig vitenskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

TED talks har mange fornuftige mini-foredrag. Dette er egentlig et kort sammendrag av boken "Bad Science" av Ben Goldacre. Det handler om hvordan ulike aktører vrir og holder tilbake forskning for å fremme sine egne produkter eller metoder.

Se foredraget og les boken!

http://www.ted.com/talks/ben_goldacre_battling_bad_science.html

Svært nyttig for alle som er litt interessert i hvordan alternativ medisin, skolemedisin, og hele industrien virker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempebra foredrag! Så bra du posta den linken! :)

Litt farlig med TED, det er så mye spennende foredrag at når man først har kommet seg inn der er det vannskelig å komme seg vekk igjen.

Skrevet

Kjempebra foredrag! Så bra du posta den linken! :)

Litt farlig med TED, det er så mye spennende foredrag at når man først har kommet seg inn der er det vannskelig å komme seg vekk igjen.

Jeg skulle ha vasket badet før jobb i dag. Takket være TED er jeg litt mer kunnskapsrik, men badet er like skittent.. Huff. Jeg får ta noen straffepushups og litt burpees.

Skrevet

Veldig bra foredrag, dette er kortfattet og enkelt å forstå for de fleste. Veldig mange brukere her inne burde se denne videoen! Så kanskje de forstår hva noen brukere mener når de snakker om vitenskapelige bevis (som da altså ikke betyr å kunne linke til en blogg eller en Dagbladet-artikkel).

Burde nesten vært pensum på grunnskolen, det er skummelt hvor lite mennesker kan om statistikk og forskning og dermed blir lurt trill rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...